Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#570636
Ik heb lappen vuile pens al ingevroren per kilo gekocht.
Nu wil ik die in porties gaan verdelen (voor kleine hondjes) dus ik kan niet anders dan een kilo goed ontdooien, versnijden/verknipen en opnieuw invriezen.

Kan dit eigenlijk wel? Of is dat niet goed: bevroren, totaal ontdooid, bevroren? Ik heb dit probleem ook met andere barf-producten...

Cin
#570701
Alles kan je weer ontdooien, in porties maken en weer invriezen. Je verliest wel smaak. Ik ben er zelf geen voorstander van maar dat zit tussen mijn oren. Bij mij gaat er zo een 1 a 1.5kg per maaltijd doorheen dus ik probeer zoveel mogelijk in kg verpakkingen te kopen en gekoeld.
#570703
Ik laat vlees voor de honden rustig deels ontdooien (zo weinig als mogelijk. Dus ik probeer het nog zo bevroren mogelijk in porties te hakken/snijden) om het weer terug in de vriezen. Ik doe dit niet vaker als 1 keer. En ik doe het ook met pens. Totaal geen probleem.
#570815
'kleine' dingen zal ik proberen bevroren te klieven, maar met zo'n lap pens is het makkelijker als ik idd een lap heb die ik klein kan maken, geen klomp pens van 1 kilo. Ik ben zelf ook niet zo'n voorstander van vriezen-ontdooien-vriezen, vandaar mijn vraag...

Botten e.d kan ik bevroren wel aan, maar dingen zoals pens of een kilo-klont lamshart wil ik toch eigenlijk wel eerst ontdooien...
Maar ik zal het dus half-ontdooien, te lijf gaan en dan snel weer invriezen ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door