Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door -sanne
#570040
Ik wil beginnen met haring tegeven kan dit of kan ik beter een andere soort vette vis geven.
Mn dierenarts heeft me haring geadviseerd omdat dat heel erg goed zou zijn.
Anders kan ik ook misschien haring zonder graten als eerst geven?
Door roefus
#570042
Je kunt gewoon haring geven.
Dat is evengoed 'vette vis'.
Door Audrina
#570043
-sanne schreef: Ik wil beginnen met haring tegeven kan dit of kan ik beter een andere soort vette vis geven.
Mn dierenarts heeft me haring geadviseerd omdat dat heel erg goed zou zijn.
Anders kan ik ook misschien haring zonder graten als eerst geven?
De graatjes in haring zijn niet zo hard, die kan je zo met je vingers nog wel breken. De kop is iets harder, daar zou je evt een tikje met een hamer op kunnen geven maar dat is eigenlijk niet eens nodig. Wel zou ik voor die eerste keer haring ff de staart en de rugvin er af knippen. ;)

Sardientjes en ansjovis zijn ook fijne beginnersvisjes en ook vet.
Laatst gewijzigd door Audrina op wo 14 jun 2006, 13:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#570102
Hoe komen jullie toch aan ongezouten haring? Ik kan alleen gezouten haring krijgen :(!

Sardien is ook een lekker visje. Ook een vette vis, dus ook heel gezond! Je kunt de hele vis rauw geven. Met kop, orgaan en graat!
Laatst gewijzigd door Lizzy op wo 14 jun 2006, 14:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Tineke *
#570112
Kan het erg veel kwaad om ze een enkel keertje gewone haring(koppen en ingewanden)te geven.Dus dezelfde die wij eten?Dat lusten ze wel.

Tineke
Door Joshii
#570116
Lizzy schreef: Hoe komen jullie toch aan ongezouten haring? Ik kan alleen gezouten haring krijgen :(!

Sardien is ook een lekker visje. Ook een vette vis, dus ook heel gezond! Je kunt de hele vis rauw geven. Met kop, orgaan en graat!
Ongezouten haring is verkrijgbaar bij visboeren die zgn. plaatharing hebben ipv in emmertjes. Helaas zijn dat er niet zo heel veel meer.
Als alternatief kun je panharing geven, dat is ongezouten.

Ik vind het zelf trouwens niet zo'n punt dat de haring gezouten is. De hoeveelheid zout die de honden binen krijgen vind ik, afgezet tegen het totaalmenu, te verwaarlozen. Zéker nu de nieuwe haring er is.
Door Joshii
#570375
Tinker schreef: De nieuwe haring kost hier 1,80 per stuk.Beetje duur voor een hondenmenu ::) ;)
Helemaal met je eens, maar de nieuwe is dus wel minder zout... ;)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#570389
Tinker schreef: De nieuwe haring kost hier 1,80 per stuk.Beetje duur voor een hondenmenu ::) ;)
:o :o
Hier lagen ze voor €0,69 ex. p.s. en dat vond ik nog geld zat voor zo'n smakeloos ding.
Door Audrina
#570488
Lizzy schreef: Hoe komen jullie toch aan ongezouten haring? Ik kan alleen gezouten haring krijgen :(!
Ik weet niet of Pijnacker te doen is voor jullie vanuit Zoetermeer, maar daar zit een Mr Fish en die hebben ongezouten hele panharingen voor ca 2,50 de kilo.
Door Laura2004
#570545
Audrina schreef: Ik weet niet of Pijnacker te doen is voor jullie vanuit Zoetermeer, maar daar zit een Mr Fish en die hebben ongezouten hele panharingen voor ca 2,50 de kilo.
Dat is wel de moeite waard!!! Goedkoop zeg :o :o
Door Audrina
#570554
Laura2004 schreef: Dat is wel de moeite waard!!! Goedkoop zeg :o :o
Ik vind dat een normale prijs, meer geef ik echt niet voor haring uit. ;)
Door Laura2004
#570560
Audrina schreef: Ik vind dat een normale prijs, meer geef ik echt niet voor haring uit. ;)
Het enige wat Kai lust aan vis dat zijn sardientjes en die kosten 4.50 euro per kilo, dus vandaar dat ik dat heel goedkoop vind. ;)
Door FB
#570566
Momenteel is er geen panharing te koop.
Het is nu "hollandse nieuwe" seizoen.
Volgens mijn visboer duurt het nog tot september alvorens er weer is.
Tot die tijd red ik mij prima met zalmkoppen.
Door Audrina
#570576
FB schreef: Momenteel is er geen panharing te koop.
Het is nu "hollandse nieuwe" seizoen.
Volgens mijn visboer duurt het nog tot september alvorens er weer is.
Tot die tijd red ik mij prima met zalmkoppen.
Ik kan bij "mijn" visboer het hele jaar door panharing krijgen. Het komt dan wel uit de diepvries, maar het is wel vers ingevroren.
Door Lizzy
#570596
Pijnacker is zeker goed te doen! Jeetje, bedankt ovor de tip! Ik ga daar pan-haring halen!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door