Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door PhantasyUnderstood
#568815
Mijn hond heeft onlangs haar voortand gebroken, en dit moest door de dierenarts eruit getrokken worden. Drama... :(

Ik had haar twee dagen ervoor kippenvleugels gegeven; normaal geef ik haar kippenruggen.

Nu weet ik de oorzaak niet van haar tandafbraak; kan de stokjes zijn waarmee ze heeft gespeeld, of haar dagelijkse niesbui die haar kop tegen de grond aan smijt, of de kippenvleugels?? Geen idee....

Ik vraag me zo af: zijn de botten van kippenvleugels harder dan die van kippenruggen, althans, moet de hond er meer zijn best voor doen? Ik durf haar geen botten en/of bullepees meer te geven.... :-\

De DA had wel tandplak geconstateerd en had dat ook weggeschraapt....nou ja, weten jullie hier iets meer van af?
Door Truus
#568822
Ach wat zielig :-\. Van de kippenvleugels zal het niet komen lijkt mij, dit is echt zacht bot hoor. Lijkt me eerder van de stok of het bijten op harder dingen die je hond te pakken kan krijgen.
Laatst gewijzigd door Truus op ma 12 jun 2006, 21:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#569036
Nee hoor, van kippenbot kan zoiets niet komen. Van welk ras is je hond trouwens?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#569123
Lizzy schreef: Nee hoor, van kippenbot kan zoiets niet komen. Van welk ras is je hond trouwens?
Am. Staff.
Door PhantasyUnderstood
#569447
Okee....ik begin langzaamaan al wat overtuigd te raken, ik blijf het moeilijk vinden.

Mijn hond is idd een American Stafford...je zou haast denken dat ze stokjes wel kan doorbijten....

De kippenrug/-nek durf ik haar nog wel te geven...met de bullepees moet ik nog overwegen.

Misschien is het wel van de schrik, dat ik nu zo voorzichtig ben.

Iig bedankt voor jullie reacties !!! ;)
Door Lizzy
#569458
Ik vind bullepezen veeeeeeeel enger en gevaarlijker als geschikte vleesbotten. En geloof me, van een kippenvleugel breekt bij een Am Staff echt geen tand/kies af.
Door PhantasyUnderstood
#569621
Lizzy schreef: Ik vind bullepezen veeeeeeeel enger en gevaarlijker als geschikte vleesbotten. En geloof me, van een kippenvleugel breekt bij een Am Staff echt geen tand/kies af.
Hoezo vind je bullepezen eng en gevaarlijk?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door