Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door esther
#567
Ik ben een beetje ingelezen, me honden staan op vers (diepvries vers ;)) en ik wil zo langzamerhand aan me eerste menu gaan zitten te denken. Nu word ik niet echt wijs uit de menu's die beschreven staan.

Owja eerst...wat is fytomix ??? :-[ :-[ :-[

Hihi...

Ik weet dat je niet kan zeggen hoeveel een hond nodig heeft. Maar heb je ook geen richtlijnen ervoor? Nu voor de rodi hou ik 20 gr/kg hond aan, en voor de border 30 gr/kg hond. Kun je dit bij het barfen ook aan houden? Dus de golden zou dus 700 gram op een dag moeten krijgen en moet ik die 700 gram dan verdelen over alle voedingsmiddelen? Dus zeg ff wat (want weet de percetage ff niet) 60 % bot-vlees = dus 420 gram, 30 % groente/fruit mix = dus 210 gram en ga zo maar door? Of zit ik nu weer eens helemaal verkeerd te denken?

Helpppp...ben nog steeds niet zeker van me zaak...

Ik wil trouwens vanaf volgende week steeds een barf dag inlassen om er ook zelf aan te kunnen wennen. De eerste week 1 de volgende week 2 en ga zo maar door. Ik wil een partimer worden...hihihi Vier-vijf dagen barf en 2-3 dagen rodi (hopelijk kan ik ergens aan bibi ofzo komen)

Nou dat was het wel weer voor nu...hihihihi
Door Lupa
#568
http://www.bibidiervoeding.nl daar staat het over fytomix.
Ik heb me altijd gehouden aan de zelfde hoeveelheid als versvlees. Dus mijn flat krijgt 700gr bibi dus krijg ze ook 700 gr 'barf' maar ik heb het gevoel en dat doe ik ook dat ze met het barfen meer eet. dus ze zit nu op 1 kilo, maar dat houd in van alles groente, botten, organen. noten enz enz.
Het is echt voeren met je ogen maar wel de verhoudingen in de gaten houden.
Door esther
#569
Okay...

Ik kan nu dus het beste uitgaan van dezelfde hoeveelheid die ik nu geef. Die 700 gram en dan dat in percentage verdelen... Kijken hoe ze het daar op doen, en met me ogen zeg maar minder of meer gaan geven. Ben nu éénmaal iemand die graag een richtlijn neemt, hihi

Ik ga zo ff naar de site kijken..ben wel benieuwd wat het inhoud... Maar okay...

Okay dangelijk mijn volgende vraag maar ;D

Je moet er voor zorgen dat het zo afwisselend mogelijk is. Maar hoe kan je dat het beste doen, en vooral hoe doen jullie het? Hebben jullie voor iedere week een heel ander menu, of hebben jullie bijvoorbeeld 3 menu's die jullie steeds afwisselen. Kijk bij groente kan je natuurlijk heel makkelijk afwisselen. Maar bij vlees lijkt me dat al wat moeilijker. Niet alles is overal te verkrijgen... Tenminste hier niet heb ik al gemerkt... Aan kippennek, vleugel, rundergehakt en derest wat gewoon in de supermarkt te verkrijgen is kan ik zo aankomen. ben nog bezig met echte slachthuizen en zelf slachtende slagers op te speuren, maar dit valt vies tegen :-/
Door Lupa
#570
de afwisseling denk ik dat er bedoeld wordt dat je niet alleen maar 1 ding geef.Spiervlees is spiervlees(naar mijn mening) daar valt weinig af te wisselen.
Wat ik wel afwissel is bv de vis, de ene keer is het dit de andere keer is het wat anders, dat hangt ervan af wat de visboer heeft.Wat ik ook afwissel zijn de botten, de ene keer geef ik meer kippen botten(bv vleugeltjes, poten nekken) de andere keer geef ik lams botten( bv.ribben)
ik heb samen met INK een menu samen gesteld en dat gebruik ik als basis.Ik heb ook 2 kleiner hondjes en die krijgen gewoon minder. Ik denk dat je neit echt moiet kijken naar de grammen maar echt op het oog voeren
1 van mijn kleintjes eet veel minder dan de ander (zelfde ras zelfde gewicht) en mijn flatcoated heeft veel meer nodig dan gemidded .
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door