Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Pauline
#568051
Joris eet heel moeilijk groenten, lees NIET! Nu heb ik hem daarnet CB gegeven en er een flinke portie groentenmix (zo'n 40 gram) doorgedaan. Hij heeft alles opgegeten.

Nu ben ik van plan om 2 dagen in de week CB te geven en daarbij extra groentenmix toe te voegen. Ik weet dat er in CB ook groente zit, maar volgens de rekenhulp zou Joris zo'n 210 gram per week (en dan zit ik nog maar op 10% groente) moeten hebben.

Dat ga ik dus niet redden, maar het bovenstaande maakt in ieder geval dat hij iets van groente binnenkrijgt. En ik heb zelf zoiets van: beter iets dan niets.

Lijkt jullie dit acceptabel?
Door Antonia
#568055
Pauline schreef: Joris eet heel moeilijk groenten, lees NIET! Nu heb ik hem daarnet CB gegeven en er een flinke portie groentenmix (zo'n 40 gram) doorgedaan. Hij heeft alles opgegeten.

Nu ben ik van plan om 2 dagen in de week CB te geven en daarbij extra groentenmix toe te voegen. Ik weet dat er in CB ook groente zit, maar volgens de rekenhulp zou Joris zo'n 210 gram per week (en dan zit ik nog maar op 10% groente) moeten hebben.

Dat ga ik dus niet redden, maar het bovenstaande maakt in ieder geval dat hij iets van groente binnenkrijgt. En ik heb zelf zoiets van: beter iets dan niets.

Lijkt jullie dit acceptabel?
Net wat je zegt, beter iets dan niets. Dus dit lijkt me heel acceptabel.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#568067
Lizzy schreef: Mij lijkt het prima acceptabel. Alleen vraag ik me zo af waarom hij wel de groente eet met Carnibest en niet met gemalen vlees?
Al sla je me dood, ik heb geen idee..... :-X :-X :-X

Voel me er ook redelijk stom onder hoor. :-[
Door Lizzy
#568068
Pauline schreef: Al sla je me dood, ik heb geen idee..... :-X :-X :-X

Voel me er ook redelijk stom onder hoor. :-[
Waarom voel jij je stom? Joris is de zeikerd hier, niet jij ;D ;D! Maar als je dus, zeg even (ik zuig even wat hoeveelheden uit mijn duim) 100 gram gemalen vlees geeft + 10 gram gemalen groente: dan weigerd hij dat categorisch?
Gebruikersavatar
Door Pauline
#568103
Lizzy schreef: Waarom voel jij je stom? Joris is de zeikerd hier, niet jij ;D ;D! Maar als je dus, zeg even (ik zuig even wat hoeveelheden uit mijn duim) 100 gram gemalen vlees geeft + 10 gram gemalen groente: dan weigerd hij dat categorisch?

Nou dat is dus voor mijn gevoel te vergelijken met zijn daghoeveelheid:

300 gram vlees waarvan 30 gram groente. Dat weigert hij dus.

Zal het idd eens gaan proberen met kleine hoeveelheden en kijken wat hij dan doet. Probleem is echter de jongens regelmatig een vleesbot of grote brokken krijgen. Daar hoef ik beslist geen groente bij te geven of door te doen, dan weigert Joris categorisch ja. :-X
Door 202Spots
#568109
Eet ie WEL gekookte groente tafel resten?of eet ie stukje rauwe wortel of stukje bloemkool, of andere groentes die niet gepureerd zijn?
Laatst gewijzigd door mahuni op zo 11 jun 2006, 19:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#568113
202spots schreef: Eet ie WEL gekookte groente tafel resten?of eet ie stukje rauwe wortel of stukje bloemkool, of andere groentes die niet gepureerd zijn?
Antwoord op beide vragen is nee.

Hij eet dus wel de groentemix als ik het door de CB meng en dan eet ie tenminste nog wat groente.
Door 202Spots
#568160
Pauline schreef: Antwoord op beide vragen is nee.
Hij eet dus wel de groentemix als ik het door de CB meng en dan eet ie tenminste nog wat groente.
Afbeelding Tjees...Kzou 'm maar inruilen dan..... ;)
Door Remke
#568170
202spots schreef: Afbeelding Tjees...Kzou 'm maar inruilen dan..... ;)
Op markplaats ruilen voor een hond die wel groenten eet... Kan je ook nog eens een ander modelletje kiezen of een kleur die beter bij je interieur staat. Da's dan weer het voordeel van marktplaats ;D


Maareh mijn snoepertjes eten ook niet zo groentenmix, ik geef ze ook 2 dagen cb met groenten en wat huttekase.
Door Lizzy
#568191
geer schreef: Of een konijn! :D ;D
"in te ruilen: niet-groente-etende teckel tegen wel groente etende teckel. Eventueel ook in te ruilen tegen een goed konijn"

Ja, ze zien je al aankomen op Marktplaats ;D

Maar Pauline: laat je niet gek maken! Als hij geen groente moet (als hij zometeen weer met zijn middelste teentje van zijn voorpootje omhoog zit als je hem CB + groen geeft ;D): dan niet joh. Geef hem dan geen groente. Geef hem desnoods in de plaats chlorella.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door