Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Cin
#567993
Nou, morgen is het zover, nieuwe week (toevallig lege brokken-ton) en nieuwe 'eetregels'.
Vanaf maandag wil ik mijn 2 jacks op 1x per dag voeren zetten (ze krijgen nu smorgens om half 8 en savonds om half 6... erg gestructureerd maar zo ziet mijn leven er ook (helaas) uit).
Maar het teefje van mij kan snachts nogal eens binnenpoepen (netjes bij de achterdeur) als ze om 8 uur savonds b.v een pensstaafje krijgt. Haar eet-tijd moet ik dus gaan afstemmen op haar eet-verteer-tijd (3x woordwaarde ;D)

Nu kan ik nergens terugvinden hoe lang een hond erover doet om een maaltijd te verteren. Ze krijgen vanaf maandag kvv totdat ik een vriezer heb, dan gaan ze over op Barf.

Weet iemand hoeveel uur er zit (ongeveer) tussen een maaltijd van kvv en de ontlasting daarvan? Aan de hand daarvan moet ik mijn eet-tijd gaan bepalen ???
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#568026
Ik zou zelf niet van de ene op de andere dag over gaan van 2 x daags voeren naar 1 x daags.
Ik heb dat zelf ook langzaam afgebouwd, door 1 maaltijd langzaam minder te maken, en de andere meer.
Op die manier kan de maag eraan wennen om een grotere hoeveelheid ineens te moeten verwerken.

Mijn hond die barf krijgt, verteerdt in ongeveer 24 uur haar maaltijd.
Mijn oudje krijgt kvv, maar ik heb geen idee hoe lang zij er over doet om dat te verteren. Die drolletjes zien er altijd hetzelfde uit!
Door 202Spots
#568045
Eerder geschreven:
http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... #msg557155

Hmm...Ik kan s'morgens aan de poep zien,wat ze de avond ervoor (12-14 uur eerder) hebben gegeten.
Ik geloof dus niet dat mijn honden er 24 uur over doen om hun eten te verwerken.
~~~~
When your dog’s digestive system is functioning smoothly, the typical meal takes 7 to 10 hours to pass through the digestive system.
(Totale tijd om te eten, in de maag, en door de darmen er weer uit) During this time, various organs reduce food into nutrients that your dog’s cells can absorb and use. http://www.petshealth.com/dr_library/di ... tdogs.html
~~~
Digestion Time
According to a Swedish study, raw foods pass through a dog’s stomach and into the intestinal tract in 4 1/2 hours. (dat is dus 4 1/4 uur in de maag, en daarna moet het nog door de darmen)
So after that time span, the dogs were already receiving the energy from that food. Raw foods are the most easily digested by the dog.

Semi moist food, the kind that is found in boxes on the shelves in the supermarket and shaped like hamburgers, or found in rolls like sausages, took almost 9 hours to pass through the stomach.(ook alleen de uren in de maag)

Dry food took up to 16 hours. So if you choose to feed your dog any kind of dry processed dog food, it will be in his stomach from morning, noon ‘til night.(ook alleen de uren in de maag)

http://www.volhard.com/holistic/artbywv.htm
Laatst gewijzigd door mahuni op zo 11 jun 2006, 16:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Jojo
#568433
Even testen met iets onverteerbaars als (gepelde) zonnebloempitten of maiskorrels (uit blik), ofzo. Even door het voer, wanneer het in de keutel zichtbaar is kun je terugrekenen hoe lang het er over gedaan heeft van de ingang naar de uitgang ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door