Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Pauline
#566918
Nou hoe ik het ook probeer, wat ik ook doe:

gekookt;
licht gekookt;
hele kleine stukjes mengen met vuile pens;

en ga zo nog maar even door, zowel Joep als Joris eet geen lever. Ze presteren het werkelijk om de rest eromheen weg te eten en de ieniemienie flintertjes lever te laten liggen.

Joep, mijn vuilnisbak, mijn alleseter, mijn kliko, weigert het ook te eten. In het verleden at hij het wel, maar nu dus niet meer.

Ik voer nog gemiddeld 3 dagen in de 2 weken CB. Maar ik heb geen flauw idee of daar ook lever inzit.

Wat voor tekorten kunnen de jongens oplopen als ik de lever schrap?
Door 202Spots
#566922
gekookt lever pureren en door andere voer doen...al geprobeerd?
Anders 'n lepel puree in de mond, mond dicht houden totdat er geslikt is 8)
Door Laura2004
#566926
Ik bakte de lever voor Kai in olijfolie ::) (niet doorbakken hoor, want aan de binnenkant liet ik het rauw) en dan lustte hij het, dat was bij hem de enige manier.
De biologische lever die ik van Lizzy heb gehad eet hij helemaal rauw en hij vindt het nog lekker ook. Misschien dat je dat kan proberen als je het ergens kan krijgen.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#566935
202spots schreef: Anders 'n lepel puree in de mond, mond dicht houden totdat er geslikt is 8)
Dory hieruit maak ik op dat lever eigenlijk van levensbelang is?
Door 202Spots
#566951
Pauline schreef: Dory hieruit maak ik op dat lever eigenlijk van levensbelang is?
Levensbelang is misschien 'n groot woord, maar lever heeft wel voedingwaarde die belangrijk zijn.
Hoewel ...ik geef hier niet zo erg veel lever i.v.m de purine gehalte, maar ze krijgen wel regelmatig 'n kippen levertje.
Ik koop dus geen rund of schaap lever, want ik vind de kippen lever voldoende voor MIJN honden.
Heb je trouwens lever van verschillende bron geprobeerd? Misschien dat ie kippenlever WEL eet als ie geen rund of schaaplever lust?
Door Laura2004
#566952
Pauline schreef: Dory hieruit maak ik op dat lever eigenlijk van levensbelang is?
Er zitten voedingstoffen in die een hond wel nodig heeft, maar als je rauwe vette vis geeft dan krijgen ze ze volgens mij ook binnen en je kan desnoods één lepel levertraan geven in de week.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#566965
Nou het is dus de kippenlever die ze niet eten.

Enne.... vette vis is ook een probleem. Joris eet het zowiezo NIET! En Joep, die vindt het heerlijk, maar krijgt er enorme diarree van...... :-\
Door 202Spots
#566973
Pauline schreef: Nou het is dus de kippenlever die ze niet eten.
In DAT geval dan de kalf,schaap of rundlever proberen! ;)
Zit net te denken...wanneer je half ons lever broodbeleg bij de slager koopt...is dan alleen gekookte lever toch?
Misschien gaat dat er in?
Laatst gewijzigd door mahuni op vr 09 jun 2006, 18:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#566974
202spots schreef: In DAT geval dan de kalf,schaap of rundlever proberen! ;)
Zit net te denken...wanneer je half ons lever broodbeleg bij de slager koopt...is dan alleen gekookte lever toch?
Misschien gaat dat er in?
Ik koop gewoon een ons en eet de rest zelf op. Ik ben dol op lever! ;D
Gebruikersavatar
Door - Judith -
#567087
Hoi Pauline, als je geiten- of lamslever nodig hebt: geef maar een gil, ik heb hier zat liggen na mijn Rotterdam-trip. En Bruin lust dus ook pertinent geen kippenlever (hij begon van de week ook al te miepen bij de lamslever... ::)).
Gebruikersavatar
Door Pauline
#567283
Judith van Sam schreef: Hoi Pauline, als je geiten- of lamslever nodig hebt: geef maar een gil, ik heb hier zat liggen na mijn Rotterdam-trip. En Bruin lust dus ook pertinent geen kippenlever (hij begon van de week ook al te miepen bij de lamslever... ::)).
Nou graag Jud, als ik wat mag proberen.... :D
Door Hanny
#567306
Is het niet zo, dat je als je geen lever erin kunt krijgen, dan maar beter een ietiepietsie levertraan kunt geven?
Ik dacht, dat dat zo was.
Geef nog geen lever, omdat de levertraanfles nog niet leeg is. Bodem is in zicht, dus dan komt de lever eraan.

Hanny
Door jon
#567353
Lhaki is zo'n soms eet ik wel een stukje lever, soms niet-geval. >:(Het moet in ieder geval altijd gekookt worden (niet te lang een minuutje of zo) en dan gaat het bij mij samen met wat vlees in de keukenmachine zodat het niet meer van elkaar te scheiden is. Daarna wat hutenkase erbij en dan gaat het er meestal wel in. ;D
Door Bullekes
#567716
zitten die voedingsstoffen er dan ook in als de lever gebakken of gekookt word????????
Door 202Spots
#567736
Bullekes schreef: zitten die voedingsstoffen er dan ook in als de lever gebakken of gekookt word????????
Hier de belangrijkste voedingswaardes van kip en rund lever, rauw en gekookt.
De meeste van de voedingsstoffen hebben zelfs MEER waarde wanneer ze geKOOKT zijn, dus ik heb er geen probleem mee om gekookte lever te geven evenmin als gekookte hart of niertjes.
Houd er alleen rekening mee dat rauwe lever ook laxerend werkt maar de gekookte lever niet, of minder.
De rest van de waardes kan je opzoeken op:
http://www.nal.usda.gov/fnic/foodcomp/search/

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door mahuni op zo 11 jun 2006, 02:07, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door