Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door tt-tjes
#565369
Gisteren hebben mijn kruimels voor de eerste keer geitenrib gekregen.
Ze vonden het heerlijk.
Ik moest het bij Balou wel vasthouden maar hij was er niet van af te slaan.

Normaal krijgen ze kvv, kun je dit er gewoon bij geven en dan het gewicht aanhouden van wat ze per dag krijgen??

Ik wil niet volledig gaan Barfen maar gewoon dat ze een keer iets te kluiven hebben want ik betaalde gisteren voor 6 ons geitenrib bijna 6 euro, vind ik toch wel heel duur en ik weet bij mij in de omgeving niets goedkopers.
Door Lieve 14
#565400
hey Carole,

Ik ben geen erg ervaren barfer dus zullen er hier wel mensen zijn die gerichter advies kunnen geven dan ikzelf.Ga je gewoon mijn visie geven...hopelijk ben je er wat mee.. ;)

Persoonlijk zou ik niet direct geitenrib geven als ze gewend zijn grotendeels KVV te eten. Ze zijn dan nog niet gewoon van bot te kluiven en te kraken.Zelf ben ik begonnen met de nekjes en de kipvleugels toen we overschakelden van 100% KVV naar een beetje barf.

Volgens mij zijn het "veiligere" beginbotjes en je kan dan achteraf eerst goed controleren of alles wel verteert en er geen bot in de ontlasting zit.Als ze goed verteren kan je beginnen met geleidelijk aan andere dingen te proberen. Ze moeten er in het begin echt wel even aan wennen en dan zijn de kippenbotjes de zachtste.

Denk wel dat het goed is ze af en toe een -niet te kaal- bot toe te stoppen ook als ze KVV krijgen (zeker voor de tandjes).Afhankelijk van hoe bevleest het bot is kan je het dan ook zien als een volledige maaltijd die een KVV portie vervangt.

Succes ermee in elk geval!

Groetjes
lieve
Laatst gewijzigd door Lieve 14 op wo 07 jun 2006, 13:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door chery
#565431
Geitenribben zijn op zich wel heel zacht, dus daar zie ik geen probleem in als ze er goed op kauwen. De prijs die je gegevn hebt vind ik inderdaad wel heel veel. Alleen in KVV zit ook veel bot, dus je moet wel oppassen dat ze niet teveel percentage bot krijgen.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#565526
beau en senna schreef: Geitenribben zijn op zich wel heel zacht, dus daar zie ik geen probleem in als ze er goed op kauwen. De prijs die je gegevn hebt vind ik inderdaad wel heel veel. Alleen in KVV zit ook veel bot, dus je moet wel oppassen dat ze niet teveel percentage bot krijgen.
Ken anders zat kvvtjes waar nog geen gram bot in zit :-\
Door 202Spots
#565550
beau en senna schreef: Geitenribben zijn op zich wel heel zacht, dus daar zie ik geen probleem in als ze er goed op kauwen.
Was dit de eerste keer dat ze hele botten kregen?
Het is beter om met kippenbot te beginnen,nekjes,vleugels e.d. en dan zo opbouwen naar de hardere botten.
Ik vind de geiten ribben veel harder dan lams ribben.
Tenzij ze van baby geitje waren?
Maar anders zou ik als beginnersbot dus liever eerst kippenbot en daarna lams rib geven.
Door tt-tjes
#565625
Balou kan niet tegen kip, dan begint onmiddellijk zijn allergie op te spelen.
Ik ging ook voor lamsribben maar die waren op. De geitenribben waren van een jonge geit, ook maar heel dun dus ik dacht dat ik dat wel kon wagen. Er zat wel heel veel vlees aan.

Vandaag was de ontlasting gewoon goed dus ik denk dat het toch wel goed gegaan is.

Ze krijgen Duck Lam en Rijst, dus ik denk idd dat daar niet veel bot in zit.

1 ding weet ik wel, ze vonden het ontzettend lekker ;D ;D

Ik heb wel naar kalfsbotten geinformeerd bij diverse slagers hier maar er is niets te krijgen.
Door tt-tjes
#566043
Ik dacht dat ik toch wel redelijk goed gelezen had. Probleem is dat Balou niet tegen kip kan, dus heb ik gekozen voor geitenribjes.
Het was meer vlees dan rib, daarbij waren het hele dunne ribjes van een jonge geit.
Ik ben er de hele tijd bij gebleven en heb het vastgehouden.
Ze hebben het echt goed gekauwd.

Wat voor optie heb je dan als je hond niet tegen kip kan en je wil ze toch af en toe iets van vleesbot geven, want blijkbaar heb ik toch iets niet goed gedaan. :-[ :-[
Door Twiz
#566051
Beginnen met eendenekken, is iets harder dan kip maar nog steeds goed te doen als beginnersbot.
Mijn hond kan ook niet tegen kip dus zijn we ook begonnen met eendenekken, dan kwartels dan parelhoenkarkas.
Dan is je hond (tenminste de mijne wel) in staat om "alles" van bot (wat geschikt is hé) met gemak weg te werken, EN te verteren.
Laatst gewijzigd door Twiz op do 08 jun 2006, 11:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Mieke L.
#566052
tt-tjes schreef:
Wat voor optie heb je dan als je hond niet tegen kip kan en je wil ze toch af en toe iets van vleesbot geven, want blijkbaar heb ik toch iets niet goed gedaan. :-[ :-[
Het is toch goedgegaan met de geitenribben? Nu je weet dat het goedgaat kun je deze toch gewoon geven? Wat je misschien ook zou kunnen proberen is een zalmkop hebben ze ook lekker wat om aan te kluiven.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door