Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door dunja
#565437
Hoi, hoi,

Laatst had ik al eens verteld,dat Dunja (amstaff pup 16wk) heel onregelmatig at. Soms 4x p/d soms 1x. Nu heb ik de tips die ik toen kreeg opgevolgd. Dus 3x p/d eten geven, niet meer en niet minder, en niet teveel eten. Houd dit al 2 weken aan. En nog steeds eet ze niet regelmatig. Het probleem is, dat ze de dingen die ze binnen moet krijgen, hierdoor niet binnen krijgt of pas een paar dagen later. Mijn vraag is, hoe erg is dat?, en wat kan ik eraan doen?

Gr Natascha
Door Lizzy
#565537
dunja schreef: Hoi, hoi,

Laatst had ik al eens verteld,dat Dunja (amstaff pup 16wk) heel onregelmatig at. Soms 4x p/d soms 1x. Nu heb ik de tips die ik toen kreeg opgevolgd. Dus 3x p/d eten geven, niet meer en niet minder, en niet teveel eten. Houd dit al 2 weken aan. En nog steeds eet ze niet regelmatig. Het probleem is, dat ze de dingen die ze binnen moet krijgen, hierdoor niet binnen krijgt of pas een paar dagen later. Mijn vraag is, hoe erg is dat?, en wat kan ik eraan doen?

Gr Natascha
Nou, dat ligt er een beetje aan. Als ze op deze manier bijv. in totaal minder groente binnen krijgt: geen probleem. En ik weet niet hoeveel bot je voert, maar stel je zit al op de minimale hoeveelheid en ze eet daar ook niet alles van op: dan zou ik niet blij worden....

Eet ze bepaalde dingen slecht? Of eet ze alles slecht? Ben je al eens met haar op DA controle geweest?
Door 202Spots
#565555
Laura2004 schreef: Heel moeilijk zoiets. Besteed je veel aandacht aan het hele eetgebeuren? Is ze verder wel actief? Daar bedoel ik dus mee, dat ze zich niet ziek gedraagt.
Vroeg ik me ook af...krijgt ze genoeg beweging om honger te krijgen?
'n pup van 3 maanden moet toch lekker trek hebben vind ik..en het is toch wel belangrijk dat ze genoeg te eten krijgt.
1 of 2 keer niet alles opeten zou ik niet over inzitten,maar wanneer ze bijna niets eet is volgens mij toch wel 'n DA bezoek waard.
Door dunja
#565559
Het rare is, dat wat ze eet, eet ze met graagte!! En het kan ook steeds iets anders zijn. Het is niet iets wat ze bv echt niet lust. Zo eet ze iets heel graag, en 2 dagen later laat ze het staan. En dit kan met van alles zijn. Orgaan, bot, spier, het maakt niet uit. En de percentages zijn wel berekend natuurlijk op 3 maaltijden per dag. Maar vaak haalt ze er maar 2. Enkele dagen ook wel 3, ong 3 tot 4 dagen. Maar voel mij er niet echt happy bij. Ze is laatst bij de dierenarts geweest, en die vond haar zo op het eerste gezicht een gezonde pup. Ging daar wel niet voorheen, maar die zei dat gewoon zo. Maar wat zou ik de da moeten vragen dan?, kan haar toch niet dwingen tot meer eten. Was laatst op de fokkerdag van Dunja, en daar was ze 1 van de zwaarste pups, dit van 11. En eerst was ze een vd kleinste. Wou ook nog vragen of dit door het barfen kwam. Zij zag er qua bouw gewoon veel sterker al uit. Niet meer zo pup achtig. Iedereen was er verbaasd over. Pff heb nou wel veel vragen ineen he!!
Door dunja
#565569
202spots schreef: Vroeg ik me ook af...krijgt ze genoeg beweging om honger te krijgen?
'n pup van 3 maanden moet toch lekker trek hebben vind ik..en het is toch wel belangrijk dat ze genoeg te eten krijgt.
1 of 2 keer niet alles opeten zou ik niet over inzitten,maar wanneer ze bijna niets eet is volgens mij toch wel 'n DA bezoek waard.
Ze krijgt zeker voldoende beweging.
Ga 3 x per dag 2 kleine rondjes, en 1 grotere. Die is meestal van rond de driekwartier tot een uur. Maar dit komt omdat ze altijd in het park met andere honden speelt.
Daar ga ik dan speciaal voorheen. Volgens de berekening voor pups is het zelfs teveel, maar ze vind het verschrikkelijk leuk, en anders kan ze echt haar energie niet kwijt. Heb wel geprobeerd om haar aan dat schema te houden, maar vind dat gewoon zielig voor haar. Want dan ben ik haar gewoon nonstop aan het corrigeren. Dan blijft ze echt hyper de pieper.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#565571
Misschien geef je wel teveel eten? :-\ Ik zou haar een tijdje wat minder grote porties geven, dus van alles wat minder dat het allemaal wel in balans blijft.
Door dunja
#565596
Ik geef dat wat er voor een pup staat. Is laatst hier helemaal voor mij berekend, omdat ik er niet uitkwam.
En alles was tot op de gr berekend dus eigenlijk perfect. Zal het schema er even bij pakken. Komt ie:
Dit is voor 1 week; 250 gr cb p/d. 7 malltijden vleesbotten 335 gr p/d. 5 maaltijden spiervlees 280gr, en 2 maaltijen orgaanvlees 235 gr. Groente enzo eet ze amper. een paar lebbers, is de moeite van het noteren niet eens waard.
Was er echt blij mee. Nu nog natuurlijk zei het dat Dunja niet helemaal meewerkt. Maar dat wat jullie nu aangeven is mischien wel een optie. Dan blijft alles wel wat meer in balans he?, nu ben ik de grip er op een beetje kwijt. (eigenlijk tot nu toe nog niet gehad).

Ziet er toch super uit zou ik zeggen.
Door Lizzy
#565608
Hoe ik ook denk en denk en denk, ik kom niet tot een oplossing, in die zin dat je iets fout zou doen. En blijkbaar klopt dat ook wel, ze is qua gewicht dus gewoon goed.......

Vreemd.........

Want je geeft nu ook per dag niet bepaald teveel eten.....

Wat nou als je van alles eens de helft gaat geven? Kijk dan eens of ze wel alles eet? En wat gebeurd er dan, valt ze dan af? Heeft ze extreme honger? Of niet? Blijft ze groeien? Of niet? Dus gewoon de helft geven, van alles dat op d'r menu staat. Voor een weekje. En dan eens goed de gewichten, groei, eetlust, etc. in de gaten houden.
Door dunja
#565714
Nee, ze is niet mager, maar ook niet dik. Meer eencompacte stevige hond. Vond het eten halveren eerst ook even een eng idee. Maar bedacht mij toen, dat ze nu ook al daarbijna op zit. Zoals ze nu eet. Mischien heeft ze gewoon niet zo'n erg grote behoefte aan eten. Weet t niet, maar kan even kijken, en wat ik ook belangrijk vind, is dat wel alles in balans blijft, en dat gebeurd nu niet.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door