Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Lieve 14
#565407
Tja nog maar eens een tekenvraag ::)
Mijn langharige shih-tzu heeft nog nooit teken gehad ??? Nou ja waar maak ik me dan zorgen over zullen jullie denken ;D maar in vind dat raar als ik jullie verhalen hier zo lees.

Ik borstel hem alle dagen- in lagen tot op het vel- dus zou ik ze tegenkomen als ze er waren.Als we naar het bos gaan of in lang gras dan heeft hij het halve bos aan zijn buik hangen maar nooit 1 teek te bekennen.

Nu nemen we hem dus voor de eerste maal mee naar Oostenrijk en ik vraag me stilaan af of ik iets zou moeten meenemen tegen teken en zoja wat ???want volgens mij heb ik een hele rare hond :P

Sorry hoor jongens,ik heb dus eigenlijk geen probleem maar dat snap ik nu juist niet en ik wil er ZEKER geen krijgen op vakantie...nu ik toch naar de DA moet voor zijn eetprobleem ga ik het hem ook eens vragen..wat denken jullie???

Lieve
Door conleeuw
#565422
ik weet niet in een hoe dicht teken bevolkte bos jij normaal met hem loop? Kan natuurlijk wel zo zijn dat jij in Oostenrijk in een met teken bezaaide bos wandelt en dan ineens wel last krijg van teken, dat zou niet leuk zijn. Ik zou zeker wel aan mijn dierenarts vragen waar je op bedacht en voorbereid moet zijn voor een vakantie in oosterijk, maar persoonlijk zou ik niet echt risico's willen nemen ;)
Door Lieve 14
#565432
Wel we gaan niet altijd in hetzelfde bos..;we hebben een soort vriendenwandelclubje en soms zitten we in het antwerpse,soms in oost en soms in west-vlaanderen...en we zijn ook in nederlandse velden te vinden.
Enkele weken terug kloeg er nog iemand dat zijn fox zoveel teken opgelopen had waar die van mij er natuurlijk weer geen enkele had in hetzelfde bos.raar toch.Maar ja in Oostenrijk zitten mss andere soorten teken
Door Lil
#565617
Je heb lekkere en niet lekkere honden en die van jou is gelukkig erg vies voor de teken ;D

In Duitsland is een verhoogde kans op borreliose (t.o.v. Nederland) maar hoe het in Oostenrijk zit?

Zou zelf niet met gif gaan werken als hij zelden teken heeft, een lekker stinkgeurtje (voor de teken dan) opdoen en lekker laten wandelen.
Door Helen
#565816
Balou heeft ook zeer zelden teken en nooit vlooien. Terwijl Kuma al twee keer vlooien heeft gehad en ze in dezelfde mand etc slapen, had Balou ze toen niet. Teken..ze heeft er echt maar enkele per jaar.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door