Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Welk bedrag ben jij maximaal bereid aan barfmateriaal uit te geven?

maximaal € 1,- per kilo
2
2%
maximaal € 2,- per kilo
23
23%
maximaal € 4,- per kilo
42
42%
maximaal € 6,- per kilo
23
23%
maximaal € 8,- per kilo
3
3%
maximaal € 10,- per kilo
Geen stemmen
0%
anders, namelijk.....
8
8%
geen maximum
Geen stemmen
0%
Door Femke
#564202
Ik lees op BP wel eens dat de mensen de meest vreemde vleessoorten aan hun hond of kat voeren. Het leek me daarom wel leuk om eens uit te zoeken, welk bedrag mensen maximaal per kilo willen spenderen aan BARF materiaal.

Toen ik net vers voerde, en alleen in het weekend wel eens wat barferigs deed, kocht ik vaak lams-spareribs bij de islamiet op de hoek. Kosten: € 8,50 per kilo.
Maar goed, toen had ik één hond, en dat ging dan om 1 dag per week. Of per twee weken.

Nu wil ik niet meer dan 5 à 6 euro per kilo uitgeven voor een kilo vlees. Okee, daar moet dan ook tegenover staan dat ik 13 kilo pens voor 5 euro in kan kopen, of een doos kipkarkassen in ruil voor een slagroomtaart krijg. Ik kom dan gemiddeld uit op maximaal 2 euro per kilo, misschien nog wel iets minder.

Maar stel dat ik - ik noem maar iets idioots - struisvogelvlees voor een tientje per kilo kon kopen? Of hertenbiefstuk voor 15 euro?
Dat doe ik niet, zelfs al stond er 25 kilo gratis kip tegenover.
Dat gaat me dan niet eens om die tien euro, maar meer om het idee dat m'n honden niet zulke luxe dingen hoeven te eten, omdat ik het zelf ook niet eet.

Vandaar deze poll, ik ben erg benieuwd ;)
Laatst gewijzigd door Femke op ma 05 jun 2006, 20:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Laura2004
#564215
Ik ben nu bereid om 3 euro per kilo te betalen, om de simpele reden dat ik anders zelf niet meer kan eten als ik meer betaal, maar tot nu betaal ik max 2.50 euro per kilo (lamsribben en eendenpoten).
Als ik ooit wat meer geld heb dan ben ik zeker bereid om meer te betalen en dus zoveel mogelijk biologisch vlees te voeren, want ik voel me wel iedere keer schuldig als ik bio-industrie vlees voer. :-\
Dus ik had anders gestemd ;)
Door ~Joke~
#564216
Mijn maximum is 6 euro de kg maar dan alleen voor Spike vanwege zijn gezondheidsproblemen. Voor de andere twee is het maximum 4.50 euro per kg
Door Joshii
#564217
Ik heb € 4,00 gestemd.
Het meeste barfmateriaal heb ik veel goedkoper, maar het is me nog niet gelukt runder- en paardenlappen onder de € 3,99 te vinden.
Voor kipkoteletten betaal ik maar € 0.69/kg, dus dat heft elkaar dan weer op. Verder ligt de gemiddelde prijs hier rond de € 1,50/kg.
Leve het Islam Centrum!!! ;D
Laatst gewijzigd door Joshii op ma 05 jun 2006, 20:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Door bas rouge
#564218
Het duurt gewoon een tijd tot je betaalbaar eten kunt kopen of een beeld krijgt van wat reele prijzen zijn. Bij de islamiet bij mij op de hoek kocht ik ook lamsspareribs voor 8 euro per kilo, dat doe ik nu echt niet meer.

Ik heb gestemd op 4 euro per kilo maximaal maar daar moet dan wel ook veel goedkoper materiaal tegenover staan. Het meeste kan ik wel goedkoper krijgen nu, maar paardenvlees bijvoorbeeld is 3,95 per kilo en dat krijgen ze best weleens. Ook doe ik wel concessies aan de afspraak met mezelf als ik eens wat bijzonders wil proberen, lusten ze dat graag dan ga ik energie steken in proberen daar een goedkoper adres voor te krijgen. Soms lukt dat en soms ook niet, dan gaat het over voor dat moment (konijn, parelhoen bijv.).
Vlees van meer dan 4 euro laat ik liggen, eigenlijk meer dan 2-3 euro al maar voor sommige dingen heb ik nog geen goedkoper adres gevonden en dat wil ik wel voeren, da's een keuze. Ik ben er nog niet helemaal maar ik ben niet ontevreden.
Door EdwinK
#564236
Tja, ik zou het eerlijk gezegd niet weten. Ben nog maar net begonnen, dus weet ik eigenlijk de prijzen niet zo. Op dit moment denk ik rond de 5 euro/kilo.
Door dunja
#564238
Ook ik heb weleens meer dan 6kg per kilo betaald. Maar net zoals hieral gezegd word. Had ik toen nog geen adresjes, en nu al wel wat. En dan ben je echt niet bereid om nog zoveel te betalen. Of ik moet het echt ergens anders niet kunnen krijgen, of er moet iets tegenoverstaan wat heel goedkoop is.
Heb trouwens geen idee wat ik nu zal betalen voor een kg.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#564283
Ik heb zo'n €3,- euro per kilo als taxje. dit is dan wel voor materiaal wat niet dagelijks gevoerd wordt, anders zou ik leeglopen. :-\
Door Lizzy
#564288
Ik heb een gemiddelde van maximaal 2 euro ingevuld. Ik betaal voor sommige dingen 1 euro de kilo en ik betaal maximaal 3 euro de kilo, dus vond ik 2 euro max. een mooi gemiddelde ;D
Laatst gewijzigd door Lizzy op di 06 jun 2006, 09:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Mevroi Kruim
#564296
Ik heb 4 euro ingevuld. Ik heb ooit wel eens 6 euro betaald voor lam, maar dat doe ik echt nooooit meer!
Laatst met m'n zus naar de Makro geweest en toen 4 euro betaald voor parelhoen, kwartels en pekingeend. Om te proberen, we maken er geeng ewoonte van.
Normaal probeer ik voor zo rond de 1 euro in te slaan, 2 euro voor kip van de lokale marktpoelier maar dan spaar ik reiskosten en -tijd.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#564307
Lizzy schreef: Ik heb een gemiddelde van maximaal 2 euro ingevuld. Ik betaal voor veel dingen 1 euro de kilo en ik betaal maximaal 3 euro de kilo, dus vond ik 2 euro max. een mooi gemiddelde ;D
Alleen vraagt ze niet om het gemiddelde, maar om het maximale :P ;D
Door Lizzy
#564319
Angelique schreef: Alleen vraagt ze niet om het gemiddelde, maar om het maximale :P ;D
Oeps. Fout gelezen. Nou ja, die 2 euro klopt ook wel aardig... Eend is sinds kort uit het menu omdat het me te duur werd. Dat was eigenlijk nog het enige boven de 2 euro... Dat kostte me 3 euro. Mmmm, ook voor lamsribben betaal ik meer als 2 euro.... Ik denk dat ik toch 3 euro in had moeten vullen... Maar ach, die staat er niet op ;D
Laatst gewijzigd door Lizzy op di 06 jun 2006, 09:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Door EdwinK
#564323
Lizzy schreef: Ik heb een gemiddelde van maximaal 2 euro ingevuld. Ik betaal voor veel dingen 1 euro de kilo en ik betaal maximaal 3 euro de kilo, dus vond ik 2 euro max. een mooi gemiddelde ;D
Denk dat ik jou maar mijn boodschappen laat doen :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door