Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door BellaRico
#563525
Ben nu zo'n drie maanden aan het barfen met Rico en het gaat heel goed. Botten kraakt hij netjes en alles verteerd goed, kippennekken/vleugels/karkas, lamsribben, geitenribben, hele eenden, hele kwartels, hertenkarkas, hele duiven, parelhoenkarkas maar toen ik van de week twee hazenkarkasjes van Canis Naturalis had gegeven bleken er tijdens de poepcontrole :-X drie of vier stukjes onverteerde botjes tussen te zitten van ongeveer 2 a 3 cm, sommigen met een scherp uiteinde! Vond dit vreemd omdat de karkassen mij helemaal niet hard leken en Rico kraakte ze makkelijk weg. De hertenkarkassen waren ook veel harder maar die verteerden goed. Weet iemand hoe dit kan en is het veilig om nog een keer hazenkarkas te geven.
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#563548
BellaRico schreef: Ben nu zo'n drie maanden aan het barfen met Rico en het gaat heel goed. Botten kraakt hij netjes en alles verteerd goed, kippennekken/vleugels/karkas, lamsribben, geitenribben, hele eenden, hele kwartels, hertenkarkas, hele duiven, parelhoenkarkas maar toen ik van de week twee hazenkarkasjes van Canis Naturalis had gegeven bleken er tijdens de poepcontrole :-X drie of vier stukjes onverteerde botjes tussen te zitten van ongeveer 2 a 3 cm, sommigen met een scherp uiteinde! Vond dit vreemd omdat de karkassen mij helemaal niet hard leken en Rico kraakte ze makkelijk weg. De hertenkarkassen waren ook veel harder maar die verteerden goed. Weet iemand hoe dit kan en is het veilig om nog een keer hazenkarkas te geven.
Natuurlijk kan het altijd zijn dat hij het niet goed verteert. Mijn honden hebben ze nu een paar keer gehad en eigenlijk zonder problemen. Maar als je het niet vertrouwt, moet je ze niet meer geven uiteraard. Het kan ook een keer niet goed vallen. Ben benieuwd naar de ervaring van andere gebruikers.
Door BellaRico
#563560
Ja, weet echt niet waar het aan ligt. Had er ook voldoende spiervlees (340 g riblap) bij gegeven. De hazenkarkassen wogen samen 360 g en ook hier zat nog vlees aan. Behalve dat er bot in zijn ontlasting zat heb ik niet gemerkt aan Rico dat hij er last van had. Oh ja, hij eet ook hele konijnen en dat gaat wel goed.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#564186
Contoleer je regelmatig de poep op deze manier? Ik bedoel: ook nadat je hond andere botten heeft gegeten? Hier zien de drollen er altijd heel mooi uit, maar als ik ze dan eens in ga purken vind ik ook soms stukjes bot of stukjes tak, schillen van eikels... allemaal heel netjes ingepakt in die drol ;D. Haha, wat een verhaal hè? :-X Maar ik probeer duidelijk te maken dat het heus weleens kan dat er onverteerde stukjes bot aan de achterkant uit komen, maar meestal dus op een veilige manier, ingepakt in de rest van het afval.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#564255
Ook hier geen probleem met hazenkarkas, terwijl Joep toch regelmatig wisselende ontlasting heeft. Ik kijk trouwens alleen maar naar hard of zacht en that's it.
Door BellaRico
#564262
aha, ja nou moet eigenlijk zeggen dat dit mij inderdaad opviel omdat de stukjes bot er eerst, 'los' dus uitgekomen waren, en daarna pas een mooie drol ;D. Wellicht moet ik inderdaad eens met een stokje de drol ontleden, haha, en heb je gelijk en vind ik dan ook wel stukjes bot bij andere botsoorten. Nooit echt aan gedacht eigenlijk. Wat mij wel opvalt is dat bij botmaaltijden de drolletjes witachtig zijn, wat volgens mij dan op vertering van de botten duidt en de drol van de maaltijd met de hazenkarkas bruin was 8)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door