Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Audrina
#563095
De eieren die we nu hebben zijn kennelijk van turbokippen, want ze zijn erg groot en het gebeurt regelmatig dat er in 1 ei 2 dooiers zitten. Moet ik dit voor de honden als 1 ei rekenen of als 2?
Ik kan het pas zien van die dooiers als de honden ze al stuk hebben gebeten, tja pak zo'n ei dan nog maar eens af he? ;D
Door jon
#563363
Ik ben een weger, dus ik reken niet per ei maar per gewicht. (de eieren die ik heb wegen rond de 50 gram). Het percentage van de categorie diversen wisselt bij mij nogal dus erg precies ben ik er niet mee. Een paar keer een extra groot ei zal niet veel verschil maken ;D
#563394
Nog even voor de zekerheid erbij.. ;)
Wanneer er alleen maar ei WIT in de ei zit, dan kan je dat beter niet te vaak geven, maar wanneer er dubbel geel in zit dan is dat okay.
++++++

"Eierdooier is een zeer rijke voedingsbron. Het bevat heel wat essentiële aminozuren en vetzuren en is ook rijk aan vitamines en sporenelementen (mineralen). Rauw eiwit op regelmatige basis daarentegen wordt níet aangeraden, omdat dit een stof bevat (avidine) die een bepaald B-vitamine (biotine) inactiveert, zodat hieraan een tekort zou kunnen ontstaan. (De meeste mensen zijn het er intussen echter over eens dat eieren meer biotine dan avidine bevatten, waardoor er in realiteit weinig kans is op een tekort wanneer hele eieren gevoerd worden. Rauw eiwit zónder dooier valt echter wél af te raden. )"
Door Audrina
#563413
Tinker schreef: Voor sommige honden misschien niet,maar voor de mijne wel.Die mogen max.een half eitje per hondje per week.Dus ik zou een dergelijk ei met twee dooiers tot 2 eieren rekenen.
Maar ik heb grote enge heddurs van tussen de 25 en de 35 kilo. ;)

Normaal krijgen ze 1 a 2 eieren per week. Dan zal ik wel de rest van die week geen ei meer voeren als er weer eens zo'n turbo-ei tussen zit. ;D
#563540
Tinker schreef: Voor sommige honden misschien niet,maar voor de mijne wel.Die mogen max.een half eitje per hondje per week.Dus ik zou een dergelijk ei met twee dooiers tot 2 eieren rekenen.
Oke, dan kun je inderdaad beter aan de voorzichtige kant gaan zitten.
#563688
Audrina schreef: Maar ik heb grote enge heddurs van tussen de 25 en de 35 kilo. ;)
Normaal krijgen ze 1 a 2 eieren per week. Dan zal ik wel de rest van die week geen ei meer voeren als er weer eens zo'n turbo-ei tussen zit. ;D
Ik heb honden die tussen de 25+30 wegen ,en die krijgen 3 - 4 keer per week 'n ei...dus ik zou me echt geen zorgen maken over die dubbeldooiers. ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door