Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#562453
Streep heeft net een stuk kraakbeen in EEN keer naar binnen gekregen, hij probeerde wel te kauwen maar hij kreeg het niet stuk, Bumper had het in 2 seconden op.
Hij zit nu af en toe een beetje te kokhalzen.

Er komt (nog) niks uit

Kan dit kwaad?????


Gr Wim
#562470
Het was volgens mij kraakbeen, Hij zat er wel op te kauwen maar het leek wel of hij het niet stuk kreeg. ( hij is ook aan het wisselen ).
Hij had het al bijna helemaal in zijn bek, en toen ik naar hem toeliep was het weg.
En ja het was wel 20 tot 25 cm, maar het was van dat hele broze bot, de slager zei dat het kraakbeen was.
Hij ligt nu trouwens te slapen :).
Ik hoop dat het er in blijft
#562489
Het leek ribachtig, het ziet er helemaal niet gevaarlijk uit, de vorm van een sigaar een beetje.

Volgens mij gaat het al weer, hij is weer vrij aktief zo als ie altijd is, en hij heeft het bot nu al een uur geleden opgegeten
#562513
Dat weet ik niet echt, maar het was vrij licht en ik denk dat ik het als ik het tussen mijn handen neem ik het op mijn dijbeen kan breken, ( als je begrijpt wat ik bedoel )

De slager zei dat het kraakbeen was dan zal het toch wel kraakbeen zijn?
Laatst gewijzigd door wimk op do 01 jun 2006, 19:33, 1 keer totaal gewijzigd.
#562523
Zal van een rund zijn?
Hou Streep in ieder geval goed in de gaten met zijn ontlasting,als het echt zacht was gaat het in principe geen probleem zijn qua vertering.
Geef in ieder geval nooit meer kleinere stukken bot/rib nu je weet dat hij het meteen doorslikt ;)
#562534
chamourel schreef: het zal dan wel geen kwaad kunnen met verteren, maar het kan wel door zijn darm of maagwand heen boren :-\
en dan ben je dus echt verder van huis.
Tinus en Tara slikken meer door dan ze erop kauwen.
Zelfs gans=vrij hard en lamsribben etc en ze leven nog steeds....het is jammer dat Wim niet precies weet wat het voor soort bot/kraakbeen was.
#562541
wimk schreef: Dat weet ik niet echt, maar het was vrij licht en ik denk dat ik het als ik het tussen mijn handen neem ik het op mijn dijbeen kan breken, ( als je begrijpt wat ik bedoel )
De slager zei dat het kraakbeen was dan zal het toch wel kraakbeen zijn?
Wanneer je het kan buigen, zonder te breken is echt kraakbeen...maar wanneer het breekt dan is het bot.
Ik hoop dat alles goed gaat.
Volgende keer grotere stuk geven of ribben naast elkaar!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door