Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door hiram
#561733
barf betekend:
bones and raw food = botten en raw voedsel
biologically appropriate raw food = biologisch geschikt rauw voedsel
ik vroeg me eigenlijk af in hoeverre VIS nu eigenlijk biologisch geschikt voedsel is?
dat zeehonden sardientjes eten is algemeen bekend maar honden (lees wolven) eten toch geen vis van nature?
Door Mevroi Kruim
#561743
Nou, wolven vreten zich in de juiste tijd van het jaar te barsten aan zalmen die na het paaien liggen dood te gaan in de beken en rivieren van het noorden van Amerika en Canada.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#561747
hiram schreef: maar honden (lees wolven) eten toch geen vis van nature?
We voeren rauw en vers omdat een wolf ook rauw en vers eet. Verder (spreek ik voor mezelf) heb ik geen intentie mijn honden een menu voor te schotelen die conform is aan een wolvenmenu. Ik wil graag een beter menu.
Gebruikersavatar
Door pike
#562119
:-\ik weet het niet hoor maar ik denk dat een zalm uit onze winkel meer "biologisch geschikt" is dan die zalm die in de rivier ligt dood te gaan - die zijn door de lange tocht landinwaarts en de voortplanting uitgemergeld. . Beren vangen ze niet voor niets als ze nog onderweg zijn. Voor de wolven is een easy meal, de vis ligt voor het oprapen, maar ik kan me niet voorstellen dat hij nog voedingswaarde heeft.
Door -sanne
#562145
gefokte zalmen zijn zelfs slechter dan uit de rivier. ze worden volgestopt met AB omdat ze met een hele boel op een kluitje zitten en hoe meer dieren op elkaar hoe meer kans op ziektes zoals in de bioindustrie. bespiering, het vlees, hebben ze heel weinig omdat hun eten in het basin wordt gegooid en ze geen moeite hoeven doen voor hun eten.
ik heb hier eens 'n documentaire over gezien dat gekweekte zalmen heel weinig voedingsstoffen bevatten en echt niet geweldig gezond is en dat je veel beter natuur zalm kunt eten.
Gebruikersavatar
Door pike
#562172
helemaal mee eens, in de winkel kun je ook Atlantische zalm krijgen, niet alleen maar kweekzalm.
Atlantische zalm heeft ook niet zo'n overdreven roze kleurtje en het vlees is veel steviger
Door ~Joke~
#562332
Als je het goed zou willen doen bij biologically appropriate raw food, dan zou je ook dieren moeten voeren die biologically appropriate raw food hebben gegeten.
Dus biologisch vlees en echt wild.
Wij eten zelf wel biologisch vlees maar de honden niet. Er is hier slecht aan te komen en peper duur. Spike eet wel vrij veel wild de mutsen een paar keer per week. De honden van eskimo's zullen best veel vis eten denk ik. Het hangt er vanaf waar je woont er waar het gemakkelijkst aan te komen is.
De mijne eten 1 keer per week vis. Spike sardientjes en spierinkjes [wilde vissen] de mutsen willen alleen zalmfilet. Over medicijnen in gekweekte zalm; dat heb je toch ook in het vlees wat je overal koopt? Biologisch vlees en wild zal ook wat dat betreft beter zijn
Door 202Spots
#562340
Mijn honden, (net zoals de meeste barfers)eten nooit biologies vlees of echt wild..
Niet alleen heel moeilijk te vinden maar dan is het ook nog is veels te duur naar mijn zin.
Dus is geef "gewoon" vlees/kip en geef genoeg variatie, en als ik ze zo bekijk dan doen ze het er prima op.
Dus ik zit er verder niet zo over in hoor.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door