Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door cantos
#562284
Ga morgen naar het slachthuis voor een schaap.
Het betaat nog uit een deel, hoe groot kan ik deze stukken laten maken., de poten zij er af en de kop weet ik niet.
Door Mevroi Kruim
#562328
Botten van een schaap kun je beter niet voeren, die zijn veel te hard voor honden. Ze krijgen ze meestal niet weg, en als, loop je het risico dat ze er hun tanden en kiezen op verslijten dan wel breken.
Dus dat wordt uitbenen ...
Door cantos
#563066
Nou heb het gehaald ziet er goed uit, ;D er zit aardig wat vlees aan, heb nog wel wat te doen.
maarja je moet er wat voor over hebben.
Heb ook nog een bokje van 2 maanden meegenomen
Door 202Spots
#563069
Zolang het geen schapenpoten zijn dan zit je denk ik wel goed hoor. De nek en rugge wervels zijn prima, de ribben zijn misschien iets harder dan lams ribben,maar ik zou 't proberen.Heb je schouderblad ook? (plat bot)
Door Mevroi Kruim
#563071
Niet mee eens. Ik heb ook wel schapenbotten gehad en die waren echt knoerthard. Ik heb de hondjes lekker laten schrapen maar beslist niet ervan laten eten.
Laatst gewijzigd door Mevroi Kruim op vr 02 jun 2006, 16:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Door 202Spots
#563116
Kruimel schreef: Niet mee eens. Ik heb ook wel schapenbotten gehad en die waren echt knoerthard. Ik heb de hondjes lekker laten schrapen maar beslist niet ervan laten eten.
Ik vind geitenbotten OOK harder dan lamsbotten, maar de geiten ribben worden weg gewerkt,de lamsribben worden heel makkelijkgegeten, en als de schapenribben net zoiets als de geitenribben zijn,dan lukt dat volgens mij wel hoor.
Runder ribben koop ik niet meer, en de kalfribben zijn harder dan ik verwacht had, maar worden toch ook net als de geitenrib gegeten.
Dus ligt ook aan je hond misschien?
Wanneer je ziet dat ze moeite hebben,dan haal je gewoon de ribben weg wanneer 't vlees eraf gekluift is.
Door Mevroi Kruim
#563119
Geitenbotten en kalfsbotten hebben ze geen moeite mee maar echte schapenbotten dus wel. Die zijn echt nog een stuk harder, tenzij je natuurlijk ribben van bejaarde melkgeiten scoort, da's een ander verhaal.
Door Happy Tail
#563148
het ligt er ook maar net aan hoe oud het schaap was lijkt mij.
bij IC haal ik ook altijd schapenribben voor Baya: ik heb een vriesvak met schaap en geitenribben. beide gaan er altijd zo goed als hetzelde in en komen er hetzelfde uit. Maar ik denk dat De Slager ook rekening ermee houdt dat het voor de honden is en een jong schaap meegeeft.
Door cantos
#563164
nou ze hebben vanavond bok gegeten en dat ging er goed in. ;D
Met het schaap ben ik bezig geweest om het uit te benen gedeeltelijk, de rest ligt inmiddels in de vriezer.
Misschien moet ik het zo proberen met bot en al.
Wat ik heb is de ribben, rug en borstbeen eigelijk wat tussen de poten zit.
ziet er goed uit.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door