Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door cuvac2
#562217
Hallo,
Mijn teefje Anka is 'geholpen' en is sindsdien erg gefixeerd op alles wat eetbaar is. Haar eetrem is ook weg. Ze geeft eten/snoep ook niet meer af (door te ruilen) en alles moet in één keer op! Als ze iets heel erg lekker vindt krijgt ze de neiging om tè grote brokken naar binnen te werken.
Hoe kan ik schrokken voorkomen of verhelpen?

Groetjes,
Marly
Door cuvac2
#563062
Hoi Lizzy,

Anka krijgt nu nog brokken (1st Choice) en af en toe Energique nr1. (Ik begin net pas wakker te worden op hondenvoedingsgebied)
Haar brokken eet ze netjes zonder schrokken. De Energique was in het begin hap-slik-weg. Dat valt nu mee, ook al eet ze nog erg snel. Maar ja, er is bij dit voer ook geen uitdaging om goed te kauwen.
Een bullepeesje of zoiets om te kauwen gaat ook van hap-slik-weg. Vroeger kon ik van zo'n snoepding het laatste, te kleine, stukje met haar ruilen voor iets anders lekkers (koekje of zo). Nu eet ze het laatste stukje snel op. Ze wordt echter niet vals en valt niet uit. Ze is gewoon heel slim en heeft meteen in de gaten als ik het genoeg vindt. Vroeger kwam ze een kauwsnoep zelf brengen om te bewaren als ze moegekauwd was.
Tegenwoordig bedelt ze ook, terwijl ze nog nooit iets van tafel gekregen heeft. Cerný, onze reu, bedelt niet. Hij is wel nog 'compleet', dat scheelt. :-\
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door