Sinds ik Carnibest voer, gaat het tandsteen afbrokkelen. Ik had er eentje bij met een rokersgebit, (ziet er zo uit, ze rookt niet echt

) Dat tandsteen is nu allemaal aan het afbrokkelen. Ze krijgen hier 2 x per week een bulletpees, ze krijgen hoefjes en pensstaafjes, en de tanden worden hoe langer we voeren des te schoner. Ook Kalin ons oudje van 11, had altijd tandvlees ontsteking door dat ze 2 scheve hoektanden heeft, maar nu zie ik de hoektanden schoon worden en ze stinkt niet meer uit de bek en het tandvlees wordt nu weer normaal
Gr. jacqueline
Breezer schreef:
Maandag bij de dierenarts kreeg ik een beetje op m'n donder omdat Breezer behoorlijk wat tandsteen had. Zo blij als ik ben met m'n da begon ze niet gelijk over ander voer. Maar ik moest gaan poetsen met een speciale tandpasta. En het tandsteen moest ik met een lepeltje gaan proberen weg te halen. Nou gaat dit een heel gevecht worden dat weet ik nu al. Dus ik dacht laat ik hier eens een oproepje doen met de vraag of mensen nog tips hebben mbt poetsen en tandsteen verwijderen.
Penslappen heeft geen zin want daar is meneer te lui voor. Dat doet ie dus echt niet.