Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Jojo
#561440
Ik weet het nu zeker, nadat hij sardines uitkotst, diarree krijgt van zalm en koolvisfilet en toch altijd in meer of mindere mate jeuk en rode zooltjes heeft. Vanmorgen ben ik weer met hem naar bioresonantietherapie gewest, en heb het meteen maar even gevraagd of ze dat wilde checken. En ja hoor, bingo, een allergische reactie voor vis :-\
Dus geen zalmsnacks meer (die van henne) en geen vis meer in het barfmenu.
Nu zal Joey de enige niet zijn die allergisch is voor vis, hoe vangen jullie dat dan op met de omega´s?! Ik kan dus ook geen visolie geven. Kan ik iets anders geven voor de omega 3?!
Door Lizzy
#561513
Lijnzaadolie is een niet-actieve omega 3 vetzuur. Aangezien dit ook een voedingsmiddel is dat nogal vaak jeuk en allergieen oproept, zou ik dat zelf niet geven.

Walnoten bevatten wat omega 3 vetzuren. Je zou rauwe gemalen walnoten kunnen geven. Chlorella bevat ook behoorlijk wat omega 3 vetzuur (het meest van alle algensoorten).
Door Jojo
#561518
Lizzy schreef: Lijnzaadolie is een niet-actieve omega 3 vetzuur. Aangezien dit ook een voedingsmiddel is dat nogal vaak jeuk en allergieen oproept, zou ik dat zelf niet geven.

Walnoten bevatten wat omega 3 vetzuren. Je zou rauwe gemalen walnoten kunnen geven. Chlorella bevat ook behoorlijk wat omega 3 vetzuur (het meest van alle algensoorten).
Oké! Chlorella heb ik wel! Maar aan welke dosering moet ik dan denken wil ik de hoeveelheid omega 3 die anders via de vette vis naar binnen komt compenseren?! Is dat extra veel of gewoon de normale adh?!
Door Lizzy
#561519
Jojo schreef: Oké! Chlorella heb ik wel! Maar aan welke dosering moet ik dan denken wil ik de hoeveelheid omega 3 die anders via de vette vis naar binnen komt compenseren?! Is dat extra veel of gewoon de normale adh?!
Vette vis compenseer je niet zomaar. Maar, met de gewone dagelijkse hoeveelheid chlorella, rauwe groentes (ik weet niet of je rauwe groentemixen voert? Rauwe groentes bevat ook een beetje omega 3 vetzuur) en eventueel wat rauwe walnoten : heb je het wel ondervangen hoor. Ik zou zelf niet meer als de normale adh van chlorella geven. Je kunt af en toe tijdelijk wat meer chlorella geven, maar dat moet dan in een kuurtje.
Door Jojo
#561750
Lizzy schreef: Vette vis compenseer je niet zomaar. Maar, met de gewone dagelijkse hoeveelheid chlorella, rauwe groentes (ik weet niet of je rauwe groentemixen voert? Rauwe groentes bevat ook een beetje omega 3 vetzuur) en eventueel wat rauwe walnoten : heb je het wel ondervangen hoor. Ik zou zelf niet meer als de normale adh van chlorella geven. Je kunt af en toe tijdelijk wat meer chlorella geven, maar dat moet dan in een kuurtje.
Nee, groente gaat er niet makkelijk in. Wel met wat vis :-\ ::)
De groente die hij krijgt zijn gekookt, restjes van ons (broccoli, bloemkool, willof enz. geen bijzondere dingen)
Walnoten moet ik proberen, maar het is een verschrikkelijke zeikerd wat eten betreft dus ik heb geen goede hoop :-\
Door Audrina
#561757
1 van mijn honden reageert ook niet zo goed op (vette) vis. Niet zo heftig als jouw hond maar vaak krijgt ie wel diarree. Wat bij hem wel goed gaat is groenlipmosselextract, daar zit ook aardig wat omega 3 in. Maar wat Lizzy al zegt, vette vis is moeilijk te compenseren. :-\
Door Celie-Marco
#561764
Walnuts....especially Black Walnuts and Black Walnut Wood

If you're a wood worker you should know that walnut wood can be quite toxic to pets. Horses are also at risk if the shavings are used in the stall. And walnuts left on the ground are potentially toxic...especially if starting to mold or rot:

Moldy walnut poisoning occurs after a rain and walnuts become infected with mold that produces toxins. If ingested by your pup, the animal can become very ill and possibly die. Symptoms include vomiting, drooling, and neural signs such as trembles, seizure, and in coordination. Keep walnuts picked up and do what ever is necessary to keep your dog(s) from chewing on them
Door Mevroi Kruim
#561826
Kortom: walnotenhout en beschimmelde walnoten zijn giftig. Gewone walnoten uit de winkel zijn gezond voor mens en hond.
De verse bolsters van walnoten zijn giftig, ze bevatten veel looizuren. Het blad, in het bijzonder vanz warte walnoot, is ook giftig.
Maar dat willen we niet eten/voeren, en bovendien komt volgens mij de zwarte walnoot hier helemaal niet voor.
Geen paniek dus ;D
Door Lizzy
#561986
Nee, ik voer mijn honden al jaren walnoot en ze doen het nog steeds.

Als je hond moeilijk groente eet, dan zou ik zeker chlorella gaan geven! Chlorella is echt een van de betere omega 3 vetzuur leverancieren (na vis)!

En de meeste honden vinden chlorella helemaal geweldig! Als ze hier de kans krijgen, vreten ze in 1 keer een pot poeder op. Het stinkt een beetje, naar alg, en dat vinden ze lekker. Zelfs de meeste katten vinden het helemaal geweldig en worden helemaal wild!
Laatst gewijzigd door Lizzy op do 01 jun 2006, 09:24, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door