Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door amber13
#561442
Vandaag heb ik voor het eerst vlees gehaald in Surhuisterveen, ik had onder andere runderstrot besteld, maar nu heb ik dus 10 kilo luchtpijp ipv strot, bijna helemaal kaal. Kan ik dit nu combineren met spiervlees van lam of rund om een maaltijd ervan te maken??
Laatst gewijzigd door amber13 op do 01 jun 2006, 13:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#561498
Ja, sorry, ik zou dit teruggeven. Runderstrot is runderstrot en geen luchtpijp. Wat mij betreft heb je aan die luchtpijp geen fluit, is hooguit leuk om de drogen en snackies van te maken.
Door conleeuw
#561505
wat mij betreft is luchtpijp alleen iets om aan te knagen, bij strot zit ook vlees aan, daar hebben ze wat aan, luchtpijp koop ik niet eens meer, mijn honden vinden het ook niet zo lekker, mischien als je het droog vinden ze het wel wat? Ik heb het wel aan Nana gegeven toen zij hier logeerde omdat zij altijd honger had en wilde eten, zeg maar als vulmiddel, daar was ze dan weer even bezig mee.
Door amber13
#561530
Tsja, stond een beetje dom te kijken en was op dat moment niet dapper genoeg er wat van te zeggen (was eerlijk gezegt ook een beetje ontdaan bij het idee dat al die lieve jonge kalfjes daar het leven lieten, moet nog even wennen, zeg maar :-X) Het is hier niet bepaald in de buurt, nog 3 kwartier rijden, dus teruggaan is ook zowat.
Hoe kan ik ze precies drogen, moet je daar per se zo'n droog machine voor hebben, of kan ik ze gewoon ophangen oid?

En kan ik ze de honden ook niet vers geven als knabbel ipv een pensstaafje ofzo?
Laatst gewijzigd door amber13 op wo 31 mei 2006, 15:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Door amber13
#561537
Oke, hoelang precies? En kan het gewoon in de schuur? (afgezien van de lucht...)
Door tieneke
#561539
amber13 schreef: Tsja, stond een beetje dom te kijken en was op dat moment niet dapper genoeg er wat van te zeggen (was eerlijk gezegt ook een beetje ontdaan bij het idee dat al die lieve jonge kalfjes daar het leven lieten, moet nog even wennen, zeg maar :-X) Het is hier niet bepaald in de buurt, nog 3 kwartier rijden, dus teruggaan is ook zowat.
Hoe kan ik ze precies drogen, moet je daar per se zo'n droog machine voor hebben, of kan ik ze gewoon ophangen oid?

En kan ik ze de honden ook niet vers geven als knabbel ipv een pensstaafje ofzo?
Gewoon in hapklare porties snijden/knippen en invriezen,zo doe ik het ook.
Door amber13
#561545
tieneke schreef: Gewoon in hapklare porties snijden/knippen en invriezen,zo doe ik het ook.
Oke, ga ik ook met een gedeelte doen (en een gedeelte drogen), heb toch genoeg :-X ;D
Door tieneke
#561548
amber13 schreef: Oke, ga ik ook met een gedeelte doen (en een gedeelte drogen), heb toch genoeg :-X ;D
Ach die 10 kilo is toch zo op? ::) ::) ;D ;D
Gebruikersavatar
Door Angelique
#561549
amber13 schreef: Maar vers heb ik er niks aan dus?
Vers kun je ze ook wel in stukkies geven, ze hebben alleen amper voedingswaarde, dus zie het niet meer als een snackje. En hier vinden ze ze vers niet zo geweldig.
Drogen kan ook in een oven.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door