Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door jon
#560179
Heb Lhaki vanmiddag voor het eerst fytomix gegeven (Wat een lucht zeg en ik sta er maar niet al te lang bij stil dat dat in onze vriezer ligt). Nou dat ging er in als koek, of liever als poep want dat lust ie ook zo graag. Het boeltje stond buiten te ontdooien en hij was niet bij het balkon weg te slaan. Hoop dat dat poep-eten wat minder wordt als ik hem de fytomix dagelijks voorschotel.
Mijn vraag is, hoe doen jullie dat? Geef je het bij het eten of apart (dat deed ik). Zo'n twee uur later kreeg die z'n normale eten en nu heb ik het idee dat ie behoorlijk ligt uit te buiken.
Laatst gewijzigd door jon op di 30 mei 2006, 15:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Door tieneke
#560203
In Ned gaf ik ook fytomix aan Tinus tegen het poep eten,het hielp niets...terwijl ik dit een aantal keer per week gaf,zo'n kilo in de week ;)
Zonder fyto deed hij het net zo hard als met en eenmaal op volledig barf was het na een tijdje over en begon het weer....de laatste 2 maanden heeft hij het niet meer gedaan...godzijdank.
Door jon
#560251
Nou, Lhaki deed het al met vers en nu dus ook met barf. De laatste tijd leek het erger te worden. Scharrelt elke wandeling een volledige maaltijd bij elkaar schat ik. Behalve aangelijnd (kort) houden is er weinig tegen te beginnen want hij is altijd sneller dan ik ben en ik ga het niet uit z'n bek halen. ;) Dat gaat me net effe te ver. Dus ik blijf hopen... Gaf jij het bij z'n eten tieneke of maakt dat niks uit (lijkt me zo veel dan in een keer)?
Gebruikersavatar
Door Nitus
#560255
Gitt krijgt het ook regelmatig, bij haar doe ik het door haar eten heen. Zij krijgt het als vulling, omdat ze zo makkelijk dik wordt. Maar je kan ook ietsje minder geven, 1 eetlepel of een theelepeltje.
Door tieneke
#560270
jon schreef: Nou, Lhaki deed het al met vers en nu dus ook met barf. De laatste tijd leek het erger te worden. Scharrelt elke wandeling een volledige maaltijd bij elkaar schat ik. Behalve aangelijnd (kort) houden is er weinig tegen te beginnen want hij is altijd sneller dan ik ben en ik ga het niet uit z'n bek halen. ;) Dat gaat me net effe te ver. Dus ik blijf hopen... Gaf jij het bij z'n eten tieneke of maakt dat niks uit (lijkt me zo veel dan in een keer)?
Ik gaf het bij zijn eten,Tara kreeg het ook maar iets minder.
De nollebakkers zijn natuurlijk erg groot he ;)
Door Truus
#560274
Fytomix heb ik ook een tijdje gegeven, ze waren er dol op :D. Ik gaf het voor het afvallen, de helft voer en de helft Fyto.
Door *wendy*
#560416
Mijn jongens kregen het 1 tot 2 keer per week als maaltijd vervanger.
Ik gaf het, met name Boy, om hem van zijn idiote obsessie voor gras af te helpen. Bij hem werkte het ook nog ;D
Door roefus
#560438
Wat heeft het voor toegevoegde waarde?
Is het ergens goed voor?
Of alleen maar uitverteerd spul?
Door Laura2004
#560467
roefus schreef: Wat heeft het voor toegevoegde waarde?
Is het ergens goed voor?
Of alleen maar uitverteerd spul?
Dat heb ik ook al een keer gevraagd :-\ Het is volgens mij gewoon poep wat nog niet is uitgepoept, tenminste dat is wat ik heb begrepen. Ik vraag me dus ook heel erg af wat dat voor toegevoegde waarde heeft.
Door Peet
#560474
Laura2004 schreef: Dat heb ik ook al een keer gevraagd :-\ Het is volgens mij gewoon poep wat nog niet is uitgepoept, tenminste dat is wat ik heb begrepen. Ik vraag me dus ook heel erg af wat dat voor toegevoegde waarde heeft.
Poep is darm inhoud.

Fyto-Mix of Kruidenmix is maag-inhoud. Bij Carnibest van biologische lammeren. (Hoe het van andere merken is, weet ik niet.).

Dus half-verteerde grassen en zaden. Het is een goede bron voor plantaardige eiwitten, vezels en probiotica.
Door roefus
#560483
Peet schreef: Poep is darm inhoud.

Fyto-Mix of Kruidenmix is maag-inhoud. Bij Carnibest van biologische lammeren. (Hoe het van andere merken is, weet ik niet.).

Dus half-verteerde grassen en zaden. Het is een goede bron voor plantaardige eiwitten, vezels en probiotica.

Dusss...met andere woorden: Volgens jou is fyto-mix van Carnibest maaginhoud van biologische lammeren.
Dus preCIES datgene wat aan pens ontbreekt tegenwoordig.
Namelijk: runderen die voornamelijk. op brok staan, zullen die onverteerde maaginhoud van biologische grassen, kruiden en zaden missen.
Om de pens dus weer als vanouds compleet te maken, zou ik dus die kruidenmix moeten toevoegen.
Het is zelfs een soort groente?
Door Laura2004
#560487
roefus schreef: Dusss...met andere woorden: Volgens jou is fyto-mix van Carnibest maaginhoud van biologische lammeren.
Dus preCIES datgene wat aan pens ontbreekt tegenwoordig.
Namelijk: runderen die voornamelijk. op brok staan, zullen die onverteerde maaginhoud van biologische grassen, kruiden en zaden missen.
Om de pens dus weer als vanouds compleet te maken, zou ik dus die kruidenmix moeten toevoegen.
Het is zelfs een soort groente?
Is de maaginhoud niet wat anders dat de darminhoud? Of zeg ik nu iets heel doms :-\
Door roefus
#560490
Laura2004 schreef: Is de maaginhoud niet wat anders dat de darminhoud? Of zeg ik nu iets heel doms :-\
Da's volgens mij heel anders.
Darminhoud lijkt me bijna in een volledig verteerd stadium.
Is fytomix nu maaginhoud of darminhoud?
(ikke niet weten).
Door Laura2004
#560495
Oeps :-[ Ik vergis me, er staat idd dat het maaginhoud is, ik dacht dat er stond dat het darminhoud is. :-[
Door Laura2004
#560496
Peet schreef: Poep is darm inhoud.

Fyto-Mix of Kruidenmix is maag-inhoud.
Dit is het dus ;) Ik had het verkeerd gelezen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door