Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door carlala
#559829
Langzaam gaan we over op BARF!
Waarom langzaam, ik verzuip nog een beetje in de theorie...
Ik hou de carnibest er nog even naast.

Wat heb ik in huis.
Lamsrib
Geitenrib
Kopvlees
Kippepoten
Eendepoten
Kippenekken
Kippelevertjes
Kippehartjes
Runderhart
vuile pens (ga ik vanavond halen)
Kipfilet

Het vlees van de ribben, weet niet welke, was er afgesneden en de ribben in mootjes gehakt!
Wat er afgesneden is kan ik dan toch als spiervlees geven?

Het rekentabelletje is af.
Pepper is 15 kilo en eet ong. 350 gr.per dag
Dat is 2450 gr per week.
60% vleesbotten = 1470 gram
20% groente = 490 gram
15 % orgaan = 367.50 gram
5% tafelresten= 122.50

Nu gaan we aan de slag.
Ik zal van de week eens goed gaan kijken hoeveel ik welke dag moet gaan geven.

Is er iets wat jullie missen aan mijn voorraadlijstje?
Laatst gewijzigd door carlala op ma 29 mei 2006, 17:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Truus
#559833
Nou dat ziet er erg goed uit zeg !! Ik zou nog een visdag in elkaar flansen, dat mis ik. Misschien zalmkoppen of sardientjes?
Laatst gewijzigd door Truus op ma 29 mei 2006, 15:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Door carlala
#559922
Mogen dat ook sardientjes en zalm en haring uit blik zijn.
Of echt vers vers?

Ik zal de buurman eens vragen, die is kok en eigenaar restaurant misschien laat hij de vissen heel aanleveren, kan ik misschien het afval krijgen ;)

Ik las ook over snijsel, maar dat is toch meestal vet van het vlees, kun je dat ook geven, en waar valt dat onder?

Kun je met rib ook te veel bot geven?
Dus ik bedoel moet ik hier extra vlees bij geven?
Door peerle
#559955
carlala schreef: Mogen dat ook sardientjes en zalm en haring uit blik zijn.
Of echt vers vers?

Ik zal de buurman eens vragen, die is kok en eigenaar restaurant misschien laat hij de vissen heel aanleveren, kan ik misschien het afval krijgen ;)

Ik las ook over snijsel, maar dat is toch meestal vet van het vlees, kun je dat ook geven, en waar valt dat onder?

Kun je met rib ook te veel bot geven?
Dus ik bedoel moet ik hier extra vlees bij geven?
hoi,
ik denk wel dat je vis uit blik mag geven, heb het zelf nog nooit gedaan want ik vind gratis visafval leuker ;) . Dan krijg je koppen, staarten, vel en blubber. Als er veel vel en blubber is gooi ik daar wel van weg.
Ai, wat snijsel is, dat weet ik ook niet goed. Je bedoelt iets anders dan kopvlees ?
"Kun je met rib ook teveel bot geven ?" Ja ik kan mij inbeelden van wel, als je... teveel bot geeft :D ja sorry, maar zo simpel is het ! Je kan met vleesbot best minstens de helft vlees hebben en maximum de andere helft bot. Maar je kan ook iets kalere botten geven als je dan eerst extra vlees geeft, en dan later in dezelfde maaltijd de botten.
Hopelijk heb ik je een beetje kunnen helpen,
Groetjes,
Veerle
Laatst gewijzigd door peerle op ma 29 mei 2006, 17:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Door chrisje
#560074
carlala schreef: Mogen dat ook sardientjes en zalm en haring uit blik zijn.
Of echt vers vers?

Ik zal de buurman eens vragen, die is kok en eigenaar restaurant misschien laat hij de vissen heel aanleveren, kan ik misschien het afval krijgen ;)

Ik las ook over snijsel, maar dat is toch meestal vet van het vlees, kun je dat ook geven, en waar valt dat onder?

Kun je met rib ook te veel bot geven?
Dus ik bedoel moet ik hier extra vlees bij geven?
Vraag eens achter een zalmkop of een verse forel ;D
Gebruikersavatar
Door Binno
#560103
carlala schreef:Ik las ook over snijsel, maar dat is toch meestal vet van het vlees, kun je dat ook geven, en waar valt dat onder?
Snijlingen of snijsels zijn meestal de minder mooie stukken of randjes van vlees of vis (spiervlees) die daar afgesneden worden voordat die aan ons verkocht worden.
Hoeven niet alleen de te vette stukken te zijn, kunnen evengoed de wat taaiere, pezige stukken enz. zijn die niet voor ons geschikt zijn.
Door carlala
#560447
Deze ochtend gelijk een visje gedaan.
ong. 85 gr sardientjes (uit blik) 1 knoflookteentje, yoghurt, en wat sperzieboontjes, even door de mixer met 1 stukje vis en de rest geef ik heel.
Nou joh hij heeft gesmuld!!!
Door pluto19612002
#560702
carlala schreef: Mogen dat ook sardientjes en zalm en haring uit blik zijn.
Of echt vers vers?
Ik geef ook wel eens uit blik (sardientjes,zalm, een enkele keer tonijn), maar vers en rauw lijkt me toch beter, aangezien het bij BARF toch op rauw aankomt (en natuurlijk als je er aan kan komen en als de hond het lust)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door