Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door wimk
#557525
Bumper en Streep zijn de laatste tijd ontzettend aan het zoeken naar dooie beesten als ze los lopen.
Dan komt ie weer met een dooie vis aan gelopen, of een dooie muis, vogels, soms loop ik dan gaat die neus omhoog en weg zijn ze.
Ze luisteren dan ook niet meer, en meestal zitten ze in het riet zodat ik er ook niet bij kan.
Maar mijn vraag is kan dit kwaad????
Ik denk het niet want tot nu toe hebben ze er geen last van, maar ik vind het zo goor.
Soms zijn die beesten al half verrot en stinkt het als een bunzing.
Wat doen jullie in zo'n geval?
Door roefus
#557530
Ik heb begrepen dat het geen kwaad kan.
Maar ben heel blij dat Roefus het (tot nu toe) nog niet doet.
Hij kijkt er geeneens naar om.
Kan me voorstellen dat je dit goor vindt. :P
Geloof eigenlijk wel dat het normaal is dat honden dit doen (Roef is niet normaal, denk ik, of ikzelf heb te vaak geroepen dat dit NIKS is).
Door Happy Tail
#557531
ken enkele honden die erin gaan rollen, das pas goor. een heerlijke vis die enkele dagen ligt en dan met je nek erdoor........dode mollen komen we oko nog wel eens tegen, maar vis is veruit favoriet
Door Lizzy
#557552
Smerige vieze aaseters zijn het, die lieve huishonden van ons :-X ;D!

Je kunt een paar opties proberen:

1)Heeeeeel goed het commando LOS leren
2)Snuitje om tijdens de wandeling
3)Aan de riem uitlaten
4)Niet meer druk om maken en gewoon laten eten
5)Kijken of de drang minder wordt door ze zelf wat meer prooidieren te geven
Door roefus
#557556
Happy Tail schreef: ken enkele honden die erin gaan rollen, das pas goor. een heerlijke vis die enkele dagen ligt en dan met je nek erdoor........dode mollen komen we oko nog wel eens tegen, maar vis is veruit favoriet
ja, zo'n hond heb ik ook gehad.
En dat was een teckel-kruising :))).
gatverdegatver....rotte vis was 'het einde'om erin te rollen.
Ook een labrador gehad die dat onwijs te gek vond.

Aaaaaaaah....Roefie is gelukkig gecivilseerd :P ::) ??? ;D
(alle aanmerkingen op Roef graag in drievoud ;D ;D ;D).
Door Lil
#558101
afleren dmv fisher disc?
Heeft hier heel goed geholpen, maar toen was het wel nog iets tussen pupsel en puber in...
Enne ik heb het te goed gedaan, als hij nu fisher disc hoort, dan neemt hij de benen van angst niet echt handig dus... (rot overgevoelig k*t beest, hij is nog geen tien minuten geleden aan de schrikdraad blijven hangen en is luid gillend naar huis gerend, de hele buurt vroeg zich af wat loos was en waarom de hond alleen over straat liep >:( >:( >:()
Door roel
#560542
Ik weet niet hoe het in Nederland zit, maar hier in België horen wij regelmatig op het journaal dat er door jagers giftig lokaas wordt uitgelegd met de bedoeling vossen te vernietigen. Deze wreedheden treffen niet enkel de vos maar ook onze huishond en tal van vogels.

Omdat onze sint bernard teef een expert is in het vinden van dode dieren en deze ook geregeld opvreet en ik mij hierover zorgen maak, heb ik hiervoor het volgend trukje.

Koop een hondenfluit, blaas hier 2 maal op voor je, je hond eten geeft (conditioneren fluit - eten). Doe dit enkele weken.
Als je hond nu nog eens iets vind in het bos, blaas dan op de hondenfluit. Wedden dat hij of zij onmiddelijk naar je toe komt. Beloon uitvoerig, en als je hond het aas nog bij heeft wissel dit dan om tegen iets lekkers bev een stukje kip of rund of een ander smakelijk hapje.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door