Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#556637
Na even zoeken heb ik dan eindelijk een vriezer gekocht :D Morgen gaan we hem ophalen. :D

Nou wil ik de vriezer gelijk gaan vullen, en vlees en botten ed bestellen, maar ik heb eigenlijk geen idee hoeveel ik nu kwijt zal kunnen.

Hoeveel kilo vlees ed kunnen jullie ongeveer kwijt in een vriezer van 368 liter??
Laatst gewijzigd door amber13 op do 25 mei 2006, 08:38, 1 keer totaal gewijzigd.
#556657
Ten eerste gefeliciteerd met je nieuwe vriezer ;D. Hoeveel erin gaat ligt er aan of het een kAst of een kIst is. Ik heb bv een 305L kast maar als de lades erin zitten is de inhoud ineens 'maar' 250 L. Meestal houd ik de helft van het aantal liters aan, maar dat gaat niet altijd op als je veel bottige dingen hebt. Ik geloof dat ik in die vrieskast (met de lades er in) maar een kilo of 70 kwijt kon.
Als ik jouw was zou ik bij een eerste grote bestelling niet meer dan 100 kilo ineens inslaan (tenzij je ergens nog een back-up hebt) dan kun je zien hoeveel ruimte het nou precies inneemt.
Laatst gewijzigd door Nitus op do 25 mei 2006, 10:45, 1 keer totaal gewijzigd.
#556666
Fijn dat het nu toch gelukt is met een vriezer, dat maakt het allemaal toch een stuk makkelijker. Dus van harte!
Ik begrijp je ongeduld, ik had dat ook. Maar denk je er aan dat je vriezer eerst 24 uur moet staan voordat je hem aan kunt zetten? Dan op de snelinvriesstand en terwijl je kist lekker op temperatuur staat te komen ga jij lekker shoppen.
Een van mijn beide kisten is ook een 360 liter geval. Hoeveel er in kan, hangt een beetjes van je indeling af en wat je er indoet. Ribben nemen vaak meer plaats in dan spier- of orgaanvlees omdat je ze niet zo makkelijk overal tussen kunt stoppen. En als je alles zo in je kist kiepert dan kan er meer in dan wanneer je alles in. Ik gebruik van die grote witte vooraadkratten met deksel van de Hema, daarvan kunnen er in deze kist precies drie op een rijtje (overdwars) en twee op elkaar (de mandjes van de vriezer heb ik er uitgehaald). Per krat heb ik een vlees of bottensoort gesorteerd. Per krat kan ik ongeveer 15 kg ribben kwijt en per krat ongeveer 25 kg vlees. In het zijvakje ligt mijn sardienvooraadje en bovenop de kratten in diepvriestassen orgaan en pens. Al met al denk ik dat er op die manier 150 kg spul in kan. De kratten nemen ruimte in, dus zonder raak je waarschijnlijk meer kwijt. Maar op deze manier houd ik een beetje overzicht wat ik nog heb en dat vind ik prettiger.
#556696
Hier staat een 550 liter vriezer (kist) en met wat stampwerk gaat daar toch wel zo'n grove 250 kilo in.
Alleen als hij net gevuld is moet ik in het begin even denken waar wat ligt ::) ::)
Daarnaast nog de big Amerikaan met groot vriesgedeelte en nog kom ik ruimte te kort >:(
Ben nu aan het kijken voor een mega-grote ladenkast waar ik alle kleine spullen en pakjes etc netjes in kwijt kan,kan ik de andere vriezers lekker vullen met het grotere werk :P
#556764
tieneke schreef: Hier staat een 550 liter vriezer (kist) en met wat stampwerk gaat daar toch wel zo'n grove 250 kilo in.
Alleen als hij net gevuld is moet ik in het begin even denken waar wat ligt ::) ::)
Daarnaast nog de big Amerikaan met groot vriesgedeelte en nog kom ik ruimte te kort >:(
Ben nu aan het kijken voor een mega-grote ladenkast waar ik alle kleine spullen en pakjes etc netjes in kwijt kan,kan ik de andere vriezers lekker vullen met het grotere werk :P
Zo eentje ;D:

Afbeelding

Model TGS5200
Kleur Wit
Materiaal binnenkast Wit
Ook leverbaar in kleur Edelstaal
Adviesprijs € 1530


Bruto inhoud 520 liter
Netto inhoud 454 liter
Netto inhoud vriesgedeelte 454 liter

Sterrencode
Invriescapaciteit in 24uur 40 kg
Klimaatklasse SN (10-32°C)
Ontdooisysteem vriesgedeelte handmatig
Deurscharnieren rechts / verwisselbaar


Hoogte 170.8 cm
Breedte 75.2 cm
Diepte inclusief wandafstand 71.0 cm
Interieurhoogte 151.3 cm
Interieurbreedte 62.5 cm
Interieurdiepte 54.8 cm
Bruto gewicht 99.0 kg
Netto gewicht 94.0 kg
#556891
heb zelf net ook een vriezer van 368 liter(misschien wel dezelfde ;D) en ik heb daar nu zo'n 75 kilo inzitten en als ik zo schat moet er in totaal zeker iets van 100-125 kilo in kunnen.Ik heb er veel ribben inzitten,die zijn een beetje lomp,dus met spullen die wat meer rechttoe rechtaan zijn kan er misschien nog wel meer in.
#557418
ik maak overal 1kilootjes van. pens kopvlees, organen,
dan past het veel beter in elkaar ik leg dat in rijtjes in de kist zodat ik weet waar wat ligt en plak overal een etiketje op. alle botten gaan ook in zakken apart, zo ongeveer 1a2 kilo. kleinere stukken maak ik ook weer een kilo van. zo hoef ik niet iedere keer te wegen. en is het klaar voor gebruik.
zo kan er veel meer in de vriezers. toen ik het zomaar wat in gooide kon ik lang zoveel niet kwijt.
Door roefus
#557420
Ik heb zo'n kast met lades (zoiets als Bullekes).
Maar ik heb werkelijk geen flauw idee, hoeveel kg. daar nu ingaat.
Als ik echt wat 'in ga slaan', dan zorg ik dat-ie redelijk leeg is, en op 'hoop van zegen' dan maar.
Tot nu toe is dat gelukt en had ik best een paar kilootjes extra kunnen nemen.
Het is soms ongelooflijk hoe ik het gestapeld krijg.
Maar hoeveel precies?
Ik nie weten.
#557970
Vorig jaar kwam een kotgenootje vanzelf aanzetten met een grote bak-diepvriezer. Of ik dat erg vond dat die beneden kwam staan ? Natuurlijk mocht ik er ook van mijn spullen in leggen. :D :D Ideaal, want ik had op kot alleen een mini-diepvriesje, je weet wel, zo'n ding dat bij je frigo hoort, maar daar kon telkens maar voor een week eten in.
Nu kan ik op kot toch wel 10-20 kilo wegleggen.
Thuis bij mijn ouders mag ik ook een stuk van de vriezer gebruiken, ik vermoed dat ik zo'n 10 kilo daarin steek (max.). Als we van de zomer verhuizen naar ons eigen huisje wil ik daar zeker wel een grote bakdiepvriezer.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door