Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door pallas
#556852
ik heb van vrienden 3 legkippen gekregen, kunnen deze gewoon aan de mormels gevoerd worden of zijn de botten te hard?
Ik dacht zelf maar eerst te proberen met de karkassen en kijken hoe ze het verteren.
Door Lizzy
#556867
Ik weet niet hoe lang je al barft en of je honden gewend zijn aan botten? De mijne dus wel, al heel lange tijd en ik geef ze hier wel legkippen. En ja, zijn ze wat harder..., ach, knauwen ze maar wat beter. Soms geef ik bij de kale delen bot van een hele kip wel een stuk pens. Pakt altijd zo lekker stukjes bot in!
Door Antonia
#556869
pallas schreef: ik heb van vrienden 3 legkippen gekregen, kunnen deze gewoon aan de mormels gevoerd worden of zijn de botten te hard?
Ik dacht zelf maar eerst te proberen met de karkassen en kijken hoe ze het verteren.
Heb je enig idee hoe oud die legkippen zijn/waren?
Ik heb zelf 6 (nog levende) kippen en had daarbij 1 haan, allemaal net een jaar oud. De haan was erg macho en erg onaardig, ik kon de ren nauwelijks meer in want hij viel mij aan. Dus ik heb Peter gevraagd hem te slachten, te onthoofden en te plukken. Na een weekje in de vriezer te hebben doorgebracht heb ik hem aan Brian gevoerd. Brian is een forse reu en kan wel wat hebben. Brian heeft hem voor een groot deel opgegeten, maar er waren stukken waar zelfs hij moeite mee had en die heeft ie dan ook laten liggen.
Door pallas
#556925
Lizzy schreef: Ik weet niet hoe lang je al barft en of je honden gewend zijn aan botten? De mijne dus wel, al heel lange tijd en ik geef ze hier wel legkippen. En ja, zijn ze wat harder..., ach, knauwen ze maar wat beter. Soms geef ik bij de kale delen bot van een hele kip wel een stuk pens. Pakt altijd zo lekker stukjes bot in!
Nou ze barfen al een poosje hoor..bijna 9mnd nu en daarvoor altijd cb. Ze kunnen best wel wat hebben aleen met legkip had ik nog geen ervaring ;)

met pens is ook een goed idee!
Door pallas
#556928
Antonia schreef: Heb je enig idee hoe oud die legkippen zijn/waren?
Ik heb zelf 6 (nog levende) kippen en had daarbij 1 haan, allemaal net een jaar oud. De haan was erg macho en erg onaardig, ik kon de ren nauwelijks meer in want hij viel mij aan. Dus ik heb Peter gevraagd hem te slachten, te onthoofden en te plukken. Na een weekje in de vriezer te hebben doorgebracht heb ik hem aan Brian gevoerd. Brian is een forse reu en kan wel wat hebben. Brian heeft hem voor een groot deel opgegeten, maar er waren stukken waar zelfs hij moeite mee had en die heeft ie dan ook laten liggen.
ze zijn waarschijnlijk wel ouder dan één jaar en er zit ook een grote haan bij...
Door Antonia
#556952
pallas schreef: ze zijn waarschijnlijk wel ouder dan één jaar en er zit ook een grote haan bij...
Ik zou ze gewoon geven en in de buurt blijven. Als het niet lukt gewoon laten opeten wat lukt en daarna de rest weghalen.
Door tieneke
#556962
Als ze alles gewend zijn is er niets aan de hand....had pas gans en die was echt knetterhard :-X
Kreeg het niet eens met een snoeischaar doormidden...de nollebakkers hadden er geen enkele moeite mee ;)
Door pallas
#556982
tieneke schreef: Als ze alles gewend zijn is er niets aan de hand....had pas gans en die was echt knetterhard :-X
Kreeg het niet eens met een snoeischaar doormidden...de nollebakkers hadden er geen enkele moeite mee ;)
ja jij hebt net zulke vreetschuren als die twee van mij ;D ;D ;D
Door pallas
#556983
Antonia schreef: Ik zou ze gewoon geven en in de buurt blijven. Als het niet lukt gewoon laten opeten wat lukt en daarna de rest weghalen.

welke rest??? hier vreten ze altijd alles op (of slikken het gewoon in één keer door :-\ )
Door Antonia
#556995
pallas schreef: welke rest??? hier vreten ze altijd alles op (of slikken het gewoon in één keer door :-\ )
Ik ging er een beetje vanuit dat je de kip in zijn geheel in een keer geeft, dus niet in stukken. Dan kunnen ze het niet in één keer doorslikken en moeten ze er zelf mee aan de slag. De stukken die ze dan heel heel heel misschien niet aankunnen die laten ze wel liggen.
Door pallas
#557008
Antonia schreef: Ik ging er een beetje vanuit dat je de kip in zijn geheel in een keer geeft, dus niet in stukken. Dan kunnen ze het niet in één keer doorslikken en moeten ze er zelf mee aan de slag. De stukken die ze dan heel heel heel misschien niet aankunnen die laten ze wel liggen.
meestal krijgen ze hier een halve kip met poot en vleugel eraan vast, maar het zijn gewoon enorme eters dus is het juist heel snel hap slik weg. Didot probeert zelfs een halve kip nog na drie keer kraken in één keer door te slikken!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door