Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Pindy
#510425
hallo,

ik ben nog helemaal ,,nieuw'' hier en ben pas begonnen mijn honden Bibi te voeren wat uitstekend bevalt.
alleen nu vroeg ik mij af wat ik daarbij kan geven als kluif?
en mijn pup is 13 weken en ik beloon hem graag met iets lekkers als ik met hem oefen.
maar wat is dan een gezonde ''snack''?

(mijn vriend vond Frolic brokjes een goede beloning >:( die snapt het nog niet helemaal ;) )

alle tips zijn dus welkom!!!

groetjes chantal
Door Elvira
#510429
Ik geef pensstaafjes, maar eerlijk gezegd ook wel een een markies o.i.d. Dit gebruik ik als beloning in het bos e.d. Je kunt ook recepten van levercake vinden op het forum. Die gebruik ik wel als beloning op de training, net als rodiworst. Maar dat stop je niet zo makkelijk in je jaszak en kan je zeker niet een paar dagen laten zitten. ;D

Er zijn ook penskluiven te koop.
Laatst gewijzigd door Elvira op ma 13 mar 2006, 14:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Pindy
#510437
levercake?
mmm zal het zo eens gaan opzoeken.

ik zag bij Bibi dierevoeding in hoogvliet ook iets van runderstrot? is dat iets wat je kan geven om te kluiven?
Door Domestic_Dog
#510512
Carnibest heeft een snack en die heet "kattenknabbels". Dit zijn kleine stukjes gedroogd spiervlees van het formaat "brokje". Ik gebruik ze voor de training. Maar ik gebruik ook rodiworst. :P
Door Laura2004
#510621
Ik maak van gehakt hele kleine balletjes en die bak in de koekepan in hun eigen vet (dus geen boter of olie erbij) en als je ze een tijdje laat staan worden ze keihard (goed uit laten lekken op een servetje) en de honden vinden ze heerlijk.
Door Bernadette
#556746
tieneke schreef: Ik ben ook blij met mijn vleesdrogertje :D
Ik ben op zoek, maar hoe heet zo'n ding? Ik zag ook al foto's op barfclub van zo'n vleesdroger, wij maken nu leverkoekjes... Gewoon in de oven, maar wat een meur!!! :-X
Door Lizzy
#556751
Bernadette schreef: Ik ben op zoek, maar hoe heet zo'n ding? Ik zag ook al foto's op barfclub van zo'n vleesdroger, wij maken nu leverkoekjes... Gewoon in de oven, maar wat een meur!!! :-X
Ik heb deze : http://www.globetrotter.nl/lucht_thuisdrogen.html en die bevalt me perfect!

Het voordeel is ook dat ik 'm 's nachts in de schuur aan kan zetten. Dat is en voordeliger qua stroom maar eventuele meur heb je dan ook geen last van. Ik vind alleen dat je met dit apparaat sowieso nauwelijks wat ruikt hoor. Maar soms is het toch onprettig om in die weeeige vleeslucht te moeten zitten, 's morgensvroeg bijv, als vegetarier. Vandaar : lekker in de schuur.
Door Bernadette
#556801
Lizzy schreef: Ik heb deze : http://www.globetrotter.nl/lucht_thuisdrogen.html en die bevalt me perfect!

Het voordeel is ook dat ik 'm 's nachts in de schuur aan kan zetten. Dat is en voordeliger qua stroom maar eventuele meur heb je dan ook geen last van. Ik vind alleen dat je met dit apparaat sowieso nauwelijks wat ruikt hoor. Maar soms is het toch onprettig om in die weeeige vleeslucht te moeten zitten, 's morgensvroeg bijv, als vegetarier. Vandaar : lekker in de schuur.
Hier ook vegetarier... Bedankt voor de link... Ik ga eens op onderzoek uit!
Door herder_lover
#557024
hier krijgen ze alleen een snack als ze getraind hebben (dus Brandy krijgt nooit :P). En als beloning geef ik gedroogde lever. VInden ze heerlijk en doen ze alles voor. Lekker goedkoop, makkelijk, en je weet wat erin zit.
Koop wat runderlever of kalfslever, snij ze in stukjes, doe ze in een ovenschaal. In de oven, aan doen, en na een poos zijn ze redelijk gedroogd. Dan haal ik ze eruit, Ik wil eigenlijk alleen dat ze wat gedroogd zijn zodat ik ze in mijn zak kan doen. Gaat prima en kost nauwelijks iets.
Door Fynn
#557034
hoi

Een runderstrot is een behoorlijk kluif voor een pup van 13 weken ik zou eerder voor een kippenekje gaan of een kippevleugeltje.
Ik geloof dat er iemand eens een foto van een runderstrot heeft geplaatst misschien kan je die nog ergens opzoeken.


Groetjes Rian,Ijuba en Fynn
www.pronkruggen.nl
Door chrisje
#557120
Fynn schreef: hoi

Een runderstrot is een behoorlijk kluif voor een pup van 13 weken ik zou eerder voor een kippenekje gaan of een kippevleugeltje.
Ik geloof dat er iemand eens een foto van een runderstrot heeft geplaatst misschien kan je die nog ergens opzoeken.


Groetjes Rian,Ijuba en Fynn
http://www.pronkruggen.nl
Afbeelding

Bedoel je dit??
Dit is een volledige maaltijd voor een volwassen hond.
Het is iets groot, hoor.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door