Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#554754
Ik heb afgelopen vrijdag in Rotterdam een flinke hoeveelheid orgaanvlees gekocht: lamslever, lamshart, lamsnier, kippenharten, kippenmagen, geitenlever, geitenharten, geitenlongen, schapenpensen.

Nu krijgen onze honden maar een laag percentage (10%) orgaanvlees in het menu. Voor Bruin is dat 700 gram, voor Sam 350 gram per week. Ik wil graag het bovenstaande assortiment afwisselen. Eén maaltijd van de veertien bestaat echter al uit pens, resp. 500 en 250 gram. Dus dan blijft er nog maar weinig ruimte over voor de rest. Nu wil ik graag weten hoe vaak er lever op het menu moet staan. Is dat iedere week, of is eens in de twee weken voldoende? Tot nu toe geef ik ze allebei wekelijks rond de honderd gram lever.
#554759
Ik geef praktisch iedere week lever. En ongeveer (net als jij) 80 a 100 gram. Nu geef ik 15% orgaanvlees waarvan 2 keer per week pens (ergens tussen de 250 en 300 gram per hond en ik smokkel wel eens een beetje naar wat meer pens) en 1 keer per week andere orgaantjes. Ik geef meestal lever + hart + nier. Of lever + hart + maagjes. Of lever + tong + klootjes. Of lever + long + tong. Iets in die geest.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door