Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Laura2004
#553521
Ziggy en Kai hadden dus vlooien en ik heb ze behandeld met Frontline. Na een week bleven ze krabben en ik dacht wat vlooien bij Ziggy te zien.
En ik kwam er dus achter dat het vlooien middel dat ik had gebruikt over de datum was :-[
Dus ik heb ze opnieuw ontvlooid met een ander merk en het lijkt erop dat ze juist veel meer jeuk hebben en Ziggy zit echt van top tot teen onder de uitslag :'( Ik baal hier echt van! Kai krabt zich nog meer dan toen ze vlooien hadden (bij Kai heb ik ze niet kunnen vinden, maar hij krabte ook, dus ik heb hem voor de zekerheid ook ontvlooit). Kan het zijn dat kai ook een allergische reactie heeft op het vlooienmiddel? En kan ik iets doen tegen die reactie van Ziggy? Ik weet natuurlijk niet zeker of het van het vlooienmiddel is, maar het is wel heel toevallig. Of kan het zo zijn dat ze nog steeds vlooien hebben?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#553626
Eén vlooiebeet kan zowieso drie weken jeuk geven. Maar het kan goed een reactie op het vlooienmiddel zijn, want hier zat Chica na gebruik van Frontline ook altijd helemaal onder de uitslag.

Daarbij is het nooit verstandig om 2 verschillende middelen vlak achter elkaar te gebruiken :-\
Door Laura2004
#553654
1 mei had ik ze voor het eerst behandeld (maar die was dus over de datum) en gisteren (toen ik weer vlooien zag) weer opnieuw, maar daarvoor zat ze dus al onder de uitslag. Ik heb nu wel een ander merk gebruikt. Het is zeker niet handig, maar ik wist niet wat ik anders moest doen. Ik wil ook geen vlooien in mijn huis. En ik dacht dat de jeuk juist over zou gaan, maar dat is dus niet het geval. :-\
Het was dus niet één week maar twee weken (ik heb even in mijn ander topic gekeken).
Door tieneke
#553655
Misschien de honden wassen :-\
Zodat de meeste rotzooi eraf spoelt.
Hier gebruik ik alleen natuurlijke vlooienbestrijdingsmiddelen.
Door Martine2
#553837
Frontline is was en waterbestedig. Ik heb wel goede resultaten gehoord over teershampoo. Stinkt wel maar naar wat ik reeds van twee mensen heb begrepen wel goede jeukstillende eigenschappen bij huidproblemen. Zou het niet heel goed kunnen dat de uitslag een reactie is op de reeds over de houdbaarheidsdatum zijn van de Fontline? Ik weet niet hoever deze over de datum was. Het zal niet op een maandje aan komen maar ik ooit gezien dat een hond zware vergiftigingsverschijnlijnselen had van vlooienspul dat zwaar over de datum was. Hetzelfde spul werd altijd gebruikt en nooit last van gehad.
Door Laura2004
#553924
De bultjes bij Ziggy zijn een stuk minder vandaag, gelukkig, dus ik denk dat het of een allergische reactie was op het vlooienmiddel of op de vlooien zelf. Ik heb ze gisteren in ieder geval beiden in bad gedaan, dus ik denk dat het wel heeft geholpen. Ik hoop dat ze nu eindelijk een keer van de jeuk af zijn.
Door Helen
#553968
Kuma heeft vorig jaar 2x vlooien gehad. Ik heb haar toen met vlooienshampoo gewassen. Dat moet echt heel zorgvuldig. Ik heb bij haar als laatste haar hoofd gedaan en daar zaten op het eind alle vlooien op ;D ;D Dat heeft uitstekend geholpen. Deze zomer spuit ik het huis iedere 6 weken met anti-vlooienspul van ecostyle (geloof ik) in. Mocht ze weer vlooien krijgen dan nemen ze mijn huis iig niet over...
Door Hanny
#553987
Nou ja, dat vlooienmiddel zit er nu toch al op en in.
Is het niet handiger om in het vervolg gewoon te kammen en de vlooien te vangen?
Je honden zijn kortharig, dat zou toch moeten lukken. Desnoods een ruikgedoetje erover heen, knoflook er in. Staat wel ergens op barfplaats.
Zoiets zou ik zeker doen, maar ik raak niet in paniek bij het zien van een vlo. Gewoon even optreden en dagelijks een kammetje erover, mocht er een vlo in je huis zitten, dan komt hij wel op je hond en kam je hem wel weer eraf.
Ben zeker en gelukkig mens, want ik heb hier nog nooit een vlooiendrama meegemaakt. Kan mijn honden goed kammen en schoon genoeg houden.
Succes er mee.

Hanny
Door Hanny
#554423
Zo'n fijn getande vlooienkam gebruiken en even doorkammen. Bakje water met een drupje afwasmiddel bij de hand en de vlo erin.
Zitten vaak boven de staart, of achter de oren.
Gedurende de dag, als je hond lekker ligt te slapen even een achterpoot optillen, dan zie je misschien wel een vlo op een lekker warme buikje kruipen. Geen tijd om te kammen, beetje spuug op je vinger (doe ik wel) en pakken dat beest. Verzuipen in een kopje met afwaswater, dat wel ergens op het aanrecht staat.
Bij jouw honden zie je dat wel, weinig haar daar.
Hier nu heel weinig vlooien, maar jaren terug was een van de meiden behoorlijk gevoelig (zacht gezegd) voor vlooien en trok ze ook aan.
Met goede zorg kon ik het acceptabel houden. Ons huis bleef goed schoon, want als er een vlo was, kwam hij wel op haar.
Heb in iedere geval nog nooit ons huis hoeven spuiten, terwijl er een houten vloer ligt met kieren.

Succes ermee, moet lukken.

Hanny
Door Laura2004
#554457
Hanny schreef: Zo'n fijn getande vlooienkam gebruiken en even doorkammen. Bakje water met een drupje afwasmiddel bij de hand en de vlo erin.
Zitten vaak boven de staart, of achter de oren.
Gedurende de dag, als je hond lekker ligt te slapen even een achterpoot optillen, dan zie je misschien wel een vlo op een lekker warme buikje kruipen. Geen tijd om te kammen, beetje spuug op je vinger (doe ik wel) en pakken dat beest. Verzuipen in een kopje met afwaswater, dat wel ergens op het aanrecht staat.
Bij jouw honden zie je dat wel, weinig haar daar.
Hier nu heel weinig vlooien, maar jaren terug was een van de meiden behoorlijk gevoelig (zacht gezegd) voor vlooien en trok ze ook aan.
Met goede zorg kon ik het acceptabel houden. Ons huis bleef goed schoon, want als er een vlo was, kwam hij wel op haar.
Heb in iedere geval nog nooit ons huis hoeven spuiten, terwijl er een houten vloer ligt met kieren.

Succes ermee, moet lukken.

Hanny
Ik ga het de volgende keer bij Ziggy in ieder geval wel zo proberen, want dit is niks zo die uitslag, met haar huid ging het eigenlijk tot nu toe heel goed (de bultjes zijn gelukkig als een stuk minder en ze heeft ook gezwommen vanochtend, dus misschien dat dat ook wel helpt). Bij Kai zie ik de vlooien niet hij is pikzwart en zijn huid is ook echt heel donker. Ik zag bij hem ook niks, maar omdat hij veel krabte ging ik er vanuit dat hij ze ook had (hij krabt nu nog steeds, dat begrijp ik eigenlijk niet).
Door Boefke
#554480
Mijn hond had een allergische reactie op Stronghold, net zoiets als frontline. Enorme jeuk. Beide middelen worden opgenomen in het lichaam en onderhuids verspreid. Het blijft enkele weken zitten/werkzaam heb ik begrepen. Ik heb destijds groene leem gebruikt om het sneller uit het lichaam weg te krijgen.
Door Laura2004
#554523
Boefke schreef: Mijn hond had een allergische reactie op Stronghold, net zoiets als frontline. Enorme jeuk. Beide middelen worden opgenomen in het lichaam en onderhuids verspreid. Het blijft enkele weken zitten/werkzaam heb ik begrepen. Ik heb destijds groene leem gebruikt om het sneller uit het lichaam weg te krijgen.
Dat is toch een ontgiftingskuur? Ik heb zelf drainage compositum van de Groene Os, zou dat ook werken?
Door Boefke
#554591
Laura2004 schreef: Dat is toch een ontgiftingskuur? Ik heb zelf drainage compositum van de Groene Os, zou dat ook werken?
Groene leem is idd ontgiftingskuur en is mij destijds aangeraden voor de stronghold. Drainage heb ik laatst ook op advies gebruikt, maar nav andere klachten. Ik weet niet wat het verschil is tussen de twee.
Door Laura2004
#554758
Boefke schreef: Groene leem is idd ontgiftingskuur en is mij destijds aangeraden voor de stronghold. Drainage heb ik laatst ook op advies gebruikt, maar nav andere klachten. Ik weet niet wat het verschil is tussen de twee.
Waar kan ik Groene leem kopen of bestellen? Dan weet ik in ieder geval zeker dat het goed is.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door