Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Moow
#551180
Hey hallo allemaal! ;)

Ik heb Rolex nu sinds een week of twee aan de Bibi zitten en ik ben er nu al fan van!! ;D Ho.. en laten we Rolex niet vergeten natuurlijk!!! :P

Hij heeft huiduitslag... blaasgruis en bijna manisch depressief volgens mij..! Maar goed.. dat zou ik ook worden als ik me zo voelde...

Maarrr.. daar was zijn reddende engel Lucinda!! :-*

Nu we dus een week of twee aan de Bibi zitten, zijn de plekken op zijn huid niet meer vurig (goed begin dus!!!) hij krabbelt niet meer.. Lijkt vrolijker (of ziet alleen zijn bezorgde moeder dat ??? ;D) en heeft geen last meer van een ochtendhumeur! (hij weet natuurlijk wat op m wacht beneden!! :D)

Wat betreft zijn blaasgruis zullen we nog even af moeten wachten.. Ik wil over een week of twee langs de da om te kijken hoe het gaat.. Zou toch helemaal geweldig zijn als dat ook weg is/blijft?!!!



Luus bedankt lieverd!! ;)

:-*
Door Moow
#551262
Thanks !!! ;)

Hoe lang denken jullie dat ik moet wachten m.b.t. die blaasgruis?? Staat met vlees ook ong 8 weken eer dat alle oude troep zijn lijf uit is???
(Omdat ik toch al verschil in huid en ontlasting zie..)


Hoor het graag!!

Groetjes!!
Door Lizzy
#551268
Jeetje, goed nieuws! Wat voor blaasgruis heeft je hond? Struviet? Iets anders? Wat is de pH waarde van de urine?
Door Moow
#551786
Lizzy schreef: Jeetje, goed nieuws! Wat voor blaasgruis heeft je hond? Struviet? Iets anders? Wat is de pH waarde van de urine?
Ja vervelend he!! Sinds een paar maanden weten we dat nu.. Via de da op het UD-dieetvoer van Hills gestaan, maar ik had er geen goed gevoel bij, zeker niet doordat zijn huid weer erger werd..
Het is geen struviet, maar de cystine kristal.. (volgens de da niet veel voorkomend bij honden?!)
PH waarde heb ik van de da eigenlijk nooit meegekregen, dus dat zou ik niet weten?!

Ik had het er al met Luus over dat ik bij bijna alle topics de ph waarde tegenkwam.. :-\ Had daar geen flauw benul van dat je dat moet/kan weten en hoeveel dat zou moeten zijn.. Vroeg al of je dat zelf kan meten, of dat ik daar echt voor naar de da. moet?!
Nou heb ik alleen meegekregen van de da dat ik een lage eiwitwaarde moet voeren en zijn urine verdunnen.. Vooral die eiwit waarde moest zakken.. (Gaf grootste deel RC, dus een waarde van 23% :P) Bij de UD is dit 9.6 ong... Dus scheelt aardig wat!!

Maar goed... we moeten dus maar even afwachten en dan laat ik zijn urine weer even doorlichten... kijken wat er uit komt!!

Grtz, Moow
Door Lucinda
#552595
Moow schreef: Hey hallo allemaal! ;)

Ik heb Rolex nu sinds een week of twee aan de Bibi zitten en ik ben er nu al fan van!! ;D Ho.. en laten we Rolex niet vergeten natuurlijk!!! :P

Hij heeft huiduitslag... blaasgruis en bijna manisch depressief volgens mij..! Maar goed.. dat zou ik ook worden als ik me zo voelde...

Maarrr.. daar was zijn reddende engel Lucinda!! :-*

Nu we dus een week of twee aan de Bibi zitten, zijn de plekken op zijn huid niet meer vurig (goed begin dus!!!) hij krabbelt niet meer.. Lijkt vrolijker (of ziet alleen zijn bezorgde moeder dat ??? ;D) en heeft geen last meer van een ochtendhumeur! (hij weet natuurlijk wat op m wacht beneden!! :D)

Wat betreft zijn blaasgruis zullen we nog even af moeten wachten.. Ik wil over een week of twee langs de da om te kijken hoe het gaat.. Zou toch helemaal geweldig zijn als dat ook weg is/blijft?!!!



Luus bedankt lieverd!! ;)

:-*
Reddende engel??? ??? :D :D
Haha dat zal wel meevallen!!
Heb ook al mn wijsheid van dit forum en niet te vergeten van Jo!!!!
Hoop dat het allemaal werkt!!
Ro vindt het in ieder geval heerlijk!!! ;D ;D ;D
Door tieneke
#552990
Jo schreef: Wat goed zeg dat je nu al zo'n verschil merkt. En dit is nog maar het begin!! ;)
Ja dit wordt alleen nog maar erger ;) ;D
Door Jo
#552996
tieneke schreef: Ja dit wordt alleen nog maar erger ;) ;D
Ben bang van wel ja :o :o ;D
Over een paar maandjes herkent ze haar eigen hond niet eens meer terug joh ! ;) :D
Door tieneke
#552998
Jo schreef: Ben bang van wel ja :o :o ;D
Over een paar maandjes herkent ze haar eigen hond niet eens meer terug joh ! ;) :D
Is dan ook weer wat he? ;D ;D
Door Jo
#553207
Moow schreef: Hey hallo allemaal! ;)

Ik heb Rolex nu sinds een week of twee aan de Bibi zitten en ik ben er nu al fan van!! ;D Ho.. en laten we Rolex niet vergeten natuurlijk!!! :P

Hij heeft huiduitslag... blaasgruis en bijna manisch depressief volgens mij..! Maar goed.. dat zou ik ook worden als ik me zo voelde...

Maarrr.. daar was zijn reddende engel Lucinda!! :-*

Nu we dus een week of twee aan de Bibi zitten, zijn de plekken op zijn huid niet meer vurig (goed begin dus!!!) hij krabbelt niet meer.. Lijkt vrolijker (of ziet alleen zijn bezorgde moeder dat ??? ;D) en heeft geen last meer van een ochtendhumeur! (hij weet natuurlijk wat op m wacht beneden!! :D)

Wat betreft zijn blaasgruis zullen we nog even af moeten wachten.. Ik wil over een week of twee langs de da om te kijken hoe het gaat.. Zou toch helemaal geweldig zijn als dat ook weg is/blijft?!!!



Luus bedankt lieverd!! ;)

:-*
Vanmorgen heb je de strips voor de ph test al gekregen en als het goed is heb je de uitleg er nu ook bij gekregen in je mailbox ;)

Ik hoop van harte dat ook dit probleem snel opgelost word meid.

(Liz jij alwéér hartelijk bedankt voor je snelle hulp.. :-*)

En nu ik toch bezig ben ..Luc accepteer nou eens dat ook jij een reddende engel kan zijn voor iemand. Ik kan jouw veel vertellen en je kunt hier veel leren, maar als jij niets tegen Mo had gezegd , had ze nu nog op de oude voet verder gegaan ... Dus Luc..je hebt het goed gedaan :-*

En nu we toch lekker bezig zijn met complimenten uitdelen.. wat ik geleerd heb , heb ik ook hier geleerd, maar het meeste heb ik nog van Liz mogen leren..
Liz je bent een kanjer !! :-* Dankzij jouw hulp en inzet krijgen steeds meer honden een beter leven..
Laatst gewijzigd door Jo op za 20 mei 2006, 11:34, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door