Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Nitus
#548515
Gisteren hebben Gitte en Fedor voor het eerst makreel gekregen. Maar dat was geen onverdeeld succes :(. Fedor heeft zonder mopperen z'n vissen opgepeuzeld, maar Gitte (normaal gesproken onze vuilnisbak ;)) heb ik voor het eerst van haar leven met lange tanden zien eten ::).... sjongejonge wat liep zij te miepen met haar vissen, een hapje van de één hapje van de ander met af en toe een hulpeloze blik naar mij.
Heb na een kwartier maar de hulp van Fedor ingeroepen ;) (ze eten Barf-dingen apart)... toen hij ten tonele verscheen heeft ze haar makrelen toch maar snel opgegeten, voordat onze andere vreetwolf dat kon doen. Toch wel handig 2 honden ;D.
Wat ik nou zo raar vind is dat Gitte met plezier sardientjes en zalmkoppen eet, maar dit vond ze duidelijk niet lekker :-X.
Wat is jullie ervaring met makreel? :-\
Door Lizzy
#548532
Brutus vindt het zo-zo. Pinkel vindt het uitgesproken goor, eet het niet en als ze wel een hap eet: kotst ze het weer uit. Linga vindt makreel heerlijk.
Door mutsie
#548534
Ze vinden het hier alledrie heerlijk.
Schijnt dat makreel allergische reacties kunnen veroorzaken.

Karin
Door Slot
#548535
Makreel is ook niet de favo-vis van mijn honden. Ze eten liever kabeljauw, zalm, sardines of spiering. Hoewel de laatste niet door alle vier.
Door Lizzy
#548538
mutsie schreef: Ze vinden het hier alledrie heerlijk.
Schijnt dat makreel allergische reacties kunnen veroorzaken.

Karin
Ja, ik zag dat Tannetje dat had gezegd. Ik heb hier eerlijk gezegd in de afgelopen 7 jaar nog nooit eerder van gehoord dus ben wel benieuwd hoe dat zit/waar het vandaan komt!
Gebruikersavatar
Door Nitus
#548539
Nou voor uitkosten ben ik ook nog bang geweest, zo zat Gitte het tegen heug en meug op te eten.... heb haar voor de zekerheid nog maar een paar uurtjes in de tuin gelaten (was toch mooi weer ;)). Maar het is er gelukkig allemaal ingebleven.
Makreel heeft misschien een aparte smaak? dat niet alle honden het lusten, of misschien beter gezegd, voormalig brokkenhonden? :-\
Laatst gewijzigd door Nitus op za 13 mei 2006, 10:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#548540
Nitus schreef: Nou voor uitkosten ben ik ook nog bang geweest, zo zat Gitte het tegen heug en meug op te eten.... heb haar voor de zekerheid nog maar een paar uurtjes in de tuin gelaten (was toch mooi weer ;)). Maar het is er gelukkig allemaal ingebleven.
Makreel heeft misschien een aparte smaak? dat niet alle honden het lusten, of misschien beter gezegd, voormalig brokkenhonden? :-\
Om zich smaakt het redelijk neutraal maar het is wel erg vet. En ik denk dat veel honden het wat ranzig vet vinden misschien...?
Door Maris
#548544
Mijn honden moesten het vroeger niet de een trok zijn neus op en de anders ging erin liggen rollen.

Terwijl ze kabeljauw, zalmkoppen ed wel lusten
Door pallas
#548719
Didot vindt het heerlijk, Nox zit wel wat te mutsen maar ze eet het uiteindelijk toch op.
Het gekke is dat Nox de makreel ook niet zo goed verteerd, vondt de volgende wat graten terug in de ontlasting :-\

ze hebben het hier nog maar één keertje gehad , dus weet ik niet hoe het de volgende keren gaat.
Gebruikersavatar
Door -Saskia-
#552464
Ik ben erg benieuwd, heb gisteren voor de meiden makreel en sardines gekocht...
Door Sennaruby
#552512
Senna en Ruby hebben maandag voor het eerst makreel gehad en ze vonden het heerlijk! Senna vindt alle vissoorten die ze tot nu toe gehad hebben lekker, maar Ruby smult eigenlijk alleen van de sardientjes en de zalmkoppen en nu dus ook de makreel! Ze hebben er ook geen last van gehad trouwens.

Groetjes,

Fieke
Door Ollie
#552647
Ik heb nog markreelkoppen in de vriezer liggen..en zal binnenkort eens proberen of Tosca ze eten wil.

Ik heb haar laatst schelviskoppen gegeven ::)nou daar zat madam aardig mee om te knoeien..maar ze heeft ze uiteindelijk toch opgegeten.
Door Elf
#552648
Doodles vindt makreel heerlijk. Ik vind het een geweldig gezicht als hij met zo'n vis in zn bek zit. Kop aan de ene kant, staart aan de andere.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door