Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door noppp
#551018
Ik ben weleens benieuwd hoeveel dierenbezitters barfen/kvv-en of prooidiermodellen volgen.
Iedereen die ik erover verteld, kijkt me verbaast aan.

Zelf keek ik ook verbaast overigens toen ik er eind 2005 over ging lezen:-)

iemand een idee?
Gebruikersavatar
Door sylvia
#551095
Angelique schreef: Aantal honden in NL ligt dacht ik rond de miljoen. Mwah, dan ben ik bang dat die 2% nog te hoog ligt :-\
Ik denk dan iets in de trant van 0,1%. :-X
Ja dat lijkt mij ook een goeie schatting
Door Qwertu
#551762
Lesley schreef: zou het niet weten,mensen zeggen ook weleens tegen mij dat geef je toch niet ?? spoor je wel :o ik blijf lachen ;D
Dat is een goede instelling ;D
Mij verwijten (!) ze dat ik deze voeding geef. Alsof ik mijn hond iets aandoe. Ze vinden het een hype die wel weer overwaait.
Laatst ook een vrouw...."Oh, wat een mooie hond en wat issie zacht!" Vroeg ze ook: "Wat geef je haar dan, dat ze zo zacht is?"
Ik: "Nou verse, rauwe botten, vlees etc etc."
"Ach ja " zegt ze, "dat is in he tegenwoordig" ::)

Ik gok zo dat het percentage rond de 0,5 % zit....
Door peerle
#551773
Qwertu schreef: Dat is een goede instelling ;D
Mij verwijten (!) ze dat ik deze voeding geef. Alsof ik mijn hond iets aandoe. Ze vinden het een hype die wel weer overwaait.
Laatst ook een vrouw...."Oh, wat een mooie hond en wat issie zacht!" Vroeg ze ook: "Wat geef je haar dan, dat ze zo zacht is?"
Ik: "Nou verse, rauwe botten, vlees etc etc."
"Ach ja " zegt ze, "dat is in he tegenwoordig" ::)
dachten ze dat bij mij in de buurt maar ! Nee, vlees (gekookt) daar kunnen sommigen nog bij, en dan denken ze waarschijnlijk aan zieke honden met een gevoelige maag (het klassieke 2-weken kip&rijst-dieet), maar als ik over botten begin, worden hun ogen zooo groot :o. "Hoe ? Ze eet dat toch niet op ?", en ze kijken zo nog eens naar Lucy, precies met de verwachting dat ze ineens dood neervalt, en dan kijken ze nog verbaasder als ze dat toch niet doet, en zelfs verbazend kwiek voor haar leeftijd verderhuppelt. ;)
Door Qwertu
#551784
peerle schreef: dachten ze dat bij mij in de buurt maar ! Nee, vlees (gekookt) daar kunnen sommigen nog bij, en dan denken ze waarschijnlijk aan zieke honden met een gevoelige maag (het klassieke 2-weken kip&rijst-dieet), maar als ik over botten begin, worden hun ogen zooo groot :o. "Hoe ? Ze eet dat toch niet op ?", en ze kijken zo nog eens naar Lucy, precies met de verwachting dat ze ineens dood neervalt, en dan kijken ze nog verbaasder als ze dat toch niet doet, en zelfs verbazend kwiek voor haar leeftijd verderhuppelt. ;)
haha! Herkenbaar!
En dan kijken ze vaak inderdaad nog eens extra naar je hond ;D
Door roefus
#551899
Denk dat er niet zoveel mensen daadwerkelijk 'barfen'.
Maar ik denk wel dat een redelijk percentage kvv voert.
Of-te-wel: ze voeren kvv erbij.
Zolang als ik in de supermarkt Rodi zie liggen en Smuldier...en mensen dat toch geregeld zie 'inslaan'.
Wellicht geven ze danook brokken (deed ikzelf indertijd ook), maar ze vullen het dan wellicht aan met kvv.

Echt 'barfen'...nee, denk niet dat dat zoveel voorkomt.
Maar ik denk wel dat veel mensen het tegenstaat om enkel 'brok' te voeren.
En dat ze dus best wel geregeld een pakje kvv in hun winkelwagentje leggen.
Door Borke
#552110
Ik denk ook dat kvv meer ingeburgerd is dan Barf.
Hoeveel mensen zouden vers voeren, misschien een paar duizend?

Wat me wel opvalt op het Stabij forum is, dat steeds meer mensen met kvv aan de slag gaan, naast de brokken. Blijkbaar werken mijn verhalen daar toch aanstekelijk ;D
Laatst gewijzigd door Borke op vr 19 mei 2006, 11:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Door noppp
#552227
Ik kan me thuis van onze ´brokkenhond´nog heugen dat deze ook af en toen eens Smuldier of Rodi kreeg.
Maar niet omdat we wisten dat dat Kvv was ofzo.

Mijn ouders gaven het gewoon als afwisseling weleens, zonder erover na te denken of het gezonder was als brokken.
Door Borke
#552511
Rovanna schreef: Ik schat dat 1 op de 20 honden weleens vers eet. Er zijn 1,6 miljoen honden in Nederland.
Dat zou goed kunnen, je hoort toch vaak dat mensen hun hond wel eens een bot van de slager (vast een dragend deel) of wat pens geven.
Maar echt fulltime vers voeren zonder borkken...?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door