Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Binno
#550528
Snow, ons maltezertje van pakweg 5 en een halve kilo, heeft altijd problemen gehad met het eten van bot. Ofwel at hij ze gewoon niet, of hij kotste ze na enkele uren onverteerd weer uit (kippenvleugeltjes).
Dus geen bot meer voor hem. :-\
Maar omdat een hond toch ook bot nodig heeft (ik gaf hem nog wel gedeeltelijk vers - Duck - en eierschaal) heb ik vanmorgen nog een poging gedaan met... een kwartelnekje. 8)
Hij heeft het eerst uitgebreid besnuffeld, zorgvuldig weer uit zijn bakje gekieperd en eerst de rest opgegeten, toen dat rare ding opnieuw besnuffeld, nog even getwijfeld en het uiteindelijk toch helemaal krakend opgepeuzeld... en het is er nog steeds ingebleven.
Yippie, hoe blij kan een mens met zoiets onnozel zijn! :D ;D
Jammer dat er maar één nekje in zo'n kwartel zit, maar goed, het is een begin en ik ga toch weer voorzichtig proberen of het ook met andere botjes gaat lukken.
Ik ben benieuwd! ;D
Door Lizzy
#550530
Hihihi, nou ja, het begin is er! Eenden en kippennekjes kotst hij dus ook uit? Ook als je ze eerst flink plet met een vleeshamertje?
Door roefus
#550532
Ja, dat vroeg ik me ook af.
Ik heb bijvoorbeeld kippennekjes met de snoeischaar in kleine stukjes geknipt, om aan de kat te voeren.
En dat lukte heel goed.
Gebruikersavatar
Door Binno
#550535
Lizzy schreef: Hihihi, nou ja, het begin is er! Eenden en kippennekjes kotst hij dus ook uit? Ook als je ze eerst flink plet met een vleeshamertje?
Na een paar keer de (ingeknipt en platgemepte) vleugeltjes uitgebraakt te hebben had hij inmiddels zoiets van... oooh het is bot... dan eet ik het niet! ::) Het maakte dan helemaal niet meer uit wat voor bot het was.
Maar misschien dat het na vandaag toch weer gaat lukken, wie weet? :-\
Door Mevroi Kruim
#550638
Een kwartelnekje .. :o :o
Vind je dat überhaupt nog wel terug? Kwarteltjes zijn al zo ieniemienie en dan zo'n nekje ....
Maar hartstikke fijn dattie het lust en dat het binennblijft!
Kippennekken zijn idd lekker zacht en makkelijk te eten, ook voor de grootste tiskonten en zeurneuren, dus wie weet gaat dat ook wel goed.
Gebruikersavatar
Door Binno
#550683
Kruimel schreef: Een kwartelnekje .. :o :o
Vind je dat überhaupt nog wel terug? Kwarteltjes zijn al zo ieniemienie en dan zo'n nekje ....
Whaha ;D tja, als ik moet kiezen tussen helemaal niks nada noppes bot willen eten of een ieniemienie kwartelnekje ben ik al blij dat hij dàt eet!
Maar ik ga nu wel weer proberen of het iets 'grotere' werk ook lukt... 8) ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door