Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Remke
#549599
Mijn beesten zijn nu een aantal weken over op barf. En wat me opvalt is dat Kuif moeite heeft met lappen vlees. Botten met vlees, meestal ribben van lam of geit krijgt hij goed weg maar ik vrees dat hij toch zijn valse kiezen mist.(Op het naakte gen zit ook het missen van valse kiezen dus geen enkele naakthond heeft een compleet gebit, als ik het goed heb.) Terwijl de Chihuahua meiden het wel makkelijk kunnen kauwen. Kuif slikt het na een paar kauwpogingen dan maar gewoon zo door. Als ik het snij is het geen probleem. :-\

Hebben andere honden die geen compleet gebit hebben dit ook?
Door Lizzy
#549629
Ik weet niet of dat persee aan het gebit ligt. Ik heb hier twee honden met een volledig gebit die alle vleeslappen in 1 keer in willen slikken. Al kokhalzend werken ze het naar binnen, zonder hun kiezen ook maar 1 keer echt goed te gebruiken. Zij krijgen hun vlees in stukken.
Door Ike
#549662
Tja, hier ook zo'n geval die een lap pens of een groot stuk vlees een paar keer kauwt om vervolgens het in een keer door te slikken, Ike krijgt het dus ook in stukken, en dat terwijl hij een kippenek wel twintig keer kauwt voor hij het doorslikt :-\
Door Remke
#549808
sylvia schreef: Wat zijn de valse kiezen is dat de P1 ?
Poe, dat weet ik niet. Maar achter zijn hoektand zit een klein tandje, dan even niets en dan de grote kies.
Ik heb het ook vast gehouden en dan probeert hij wel maar dan lukt het ook niet zo goed.
Door Happy Tail
#549919
ribben gaan er hiet ook zonder moeite in, maar vlees heeft dame liever in lappen en niet te grote stukken.
Maar ik laat de lappen steeds groter/breder, zo leert ze langzaam dat dat ook hetzelfde is.
Pens moest ik echt in smalle reepjes snijden (heerlijk) maar nu laat ik eerst het grote geheel liggen. wel hou ik het een beetje vast voor haar zodat ze aan de gang kan. Dus ze gaan het wel doorkrijgen denk ik.
Baya mist haar laatste kies, maar of dat een reden zou zijn om geen lappen vlees te eten?? ze snijden namelijk met een ander deel van het gebit. de ribben gaan achterin de bek aan gort, dus meer richting ontbrekende kies dan wanneer ze een stuk vlees eraf snijdt
Door tieneke
#550210
Ik zou het vlees in doorslikbare stukken geven als de hond er niet op kauwt ;)
Tinus is maanden terug half de moord gestoken met een groot stuk(ruim 500 gram) vlees wat hij inhalig doorslikte en ben me helemaal te pletter geschrokken,gelukkig gleed het vlees verder na wat bange momenten....hier dus geen supergrote stukken meer.
Door K@rin
#550258
De meeste van mijn Pyrs willen ook geen lappen eten .........
Alleen een lap pens gaat er bij sommigen wel in, maar de rest wil het in stukken.
Ze moeten niks hebben van dat geruk en getrek.
Kippennekken, -karkassen e.d gaan wel goed en worden heel erg goed gekauwd.
Deze week weer eens voor het eerst geitenribben gegeven en die zijn ook netjes naar binnen gewerkt.
Door roefus
#550293
Roef kauwt ook op alles.
Ik heb het in het begin allemaal klein gesneden, en langzaam de stukken wat groter gelaten.
Dat gaat goed.
Maar echt 'scheuren en trekken'...nee, dat ziet-ie niet zitten.
En ikzelf vind het prima, dan maar wat kleiner formaat.
Hij kauwt in ieder geval goed, en met smaak, dus de tanden doen hun werk.
Door 202Spots
#550305
Toen Cis moeite had met kluiven, dacht ik haar te helpen om kippenrug effe goed stuk te slaan met hamer...de kippenrug hing wel allemaal 1 een geheel aan elkaar...en kan je wel raaien wat ze er mee deed?
GRRRRRRRRRRRRRRRRRRR!!!! Ja hoor..in 1 keer naar binnen werken!Dus als 't nodig is dan moet ik echt LOSSE stukken knippen, anders is het zuigwerk
Laatst gewijzigd door mahuni op ma 15 mei 2006, 23:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#550355
sylvia schreef: Wat zijn de valse kiezen is dat de P1 ?
Ja, en p2 en p3, maar voor het betere scheur en trekwerk heb je die niet echt nodig.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#550363
Remke schreef: Poe, dat weet ik niet. Maar achter zijn hoektand zit een klein tandje, dan even niets en dan de grote kies.
Ik heb het ook vast gehouden en dan probeert hij wel maar dan lukt het ook niet zo goed.
Dat kleine tandje is dan de p1 en blijkbaar mist hij dan p2.

Hier vinden ze lappen vlees ook niks, duurt veel te lang voordat ze het weg kunnen krijgen. Lapje pens of een ribje is geen probleem.
Door Bullekes
#550642
HIer eten ze ook geen lappen maar brokstukken lappen worden niet gewaardeerd of 35 keer uitgekotst dus dan mar gewoon brokstukken altijd beter dan brokken
Door Borke
#551435
Borke is ook niet dol op lappen vlees, tenzij het biologische runderpens is.
Dan moet hij namelijk zo lang kauwen en daar heeft hij een hekel aan.
Eet hij het niet dan last hij zo zelf een vastendag in en reken maar dat hij het dan de volgende dag wel wegkauwt ;D ;D
Gebruikersavatar
Door chery
#551642
Hier heb ik er 1 die alles probeert en alles doet om stukken eraf te krijgen, met behulp van poten rukken en scheuren en 1 die zegt doe het zelf maar, dan eet ik wel niet. Dus de ene krijgt grote stukken en ons manneke krijgt kleinere stukken.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door