Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Christin
#549459
Hallo!

Soms... worden wij echt een beetje hopeloos van Max, onze Golden Retriever.

Inmiddels zo'n 4 weken bezig met een KVV en barf combi. Maar Max blijft moeilijk doen met eten.

Kippennek/vleugels, runderkopvlees en pens gaan goed. Maar de meeste andere dingen gaan niet goed. Geen eendennek, geen lamsrib, geen sardines, geen zalm. Runderhart ging ook een paar keer goed, maar vanochtend dacht Max eet dat zelf maar op. Groente en fruit gaan al helemaal niet.

Dus wie heeft er tips? Wat vinden honden het allerlekkerste.

Soms worden we de dagelijkse worsteling om voldoende eten bij Max naar binnen te krijgen zo zat, wie heeft, daar ook ervaring mee.

Groeten Christin
Gebruikersavatar
Door sylvia
#549483
Eerlijk gezegd kon hij het van mij bekijken, geen zin in eten dan niet. Honden kunnen best een hele tijd zonder eten dus ik zou me ook niet zo snel druk maken. Vaak vinden deze honden de aandacht rond het eten helemaal geweldig dus die zou ik niet meer geven, gewoon eten neer zetten en niet eten is jammer, morgen weer een dag en maar 1 per dag eten geven.
Door Femke
#549485
ik doe ook nooit teveel tutten als honden niet willen eten. Geen honger? Dan morgen weer een kans.

Je moet niet vergeten dat er in vlees geen smaak- en geurstoffen zitten, en sommig honden vinden het daarom maar zo-zo. Loebas van ons vond het in het begin ook afschuwelijk, die wilde liever bonzo, maar nu eet hij gewoon alles (okee, behalve eend, maar dat lust Sunday ook niet)
Gebruikersavatar
Door - Judith -
#549494
Misschien een beetje raar antwoord, maar vooruit: een mede-KK1cursist van mij had ook een Golden die heel erg miepte met eten. Lustte niks, wilde niks. Op een bepaald moment is ze met hem (ik weet niet vanwege wat voor klachten) naar een manuele therapeut gegaan. Er bleek van alles en nog wat mis met de rug van die hond. Hij is behandeld en eigenlijk meteen erna is hij weer goed gaan eten. Dus wie weet heeft hij wat anders onder de leden?
Door tieneke
#549537
Judith van Sam schreef: Misschien een beetje raar antwoord, maar vooruit: een mede-KK1cursist van mij had ook een Golden die heel erg miepte met eten. Lustte niks, wilde niks. Op een bepaald moment is ze met hem (ik weet niet vanwege wat voor klachten) naar een manuele therapeut gegaan. Er bleek van alles en nog wat mis met de rug van die hond. Hij is behandeld en eigenlijk meteen erna is hij weer goed gaan eten. Dus wie weet heeft hij wat anders onder de leden?
Of de hond moet wennen aan barf,kan ook nog.
De stukken kleiner aanbieden en als ie het dan nog niet eet....en alles is medisch gezien uitgesloten zou die van mij de pot op kunnen ;D ;D
Door Cathelijn
#549549
mijn Floor heeft het eerst drie dagen volgehouden voordat ze een hap Carnibest wilde nemen.
Nu lust ze inmiddels al: zalm, sardientjes, hert, struisvogel, kippebotjes (kipfilet niet), rund/kalf en haas.

Als ik bij haar echt wil dat ze iets eet, krijgt ze ook echt niets anders. Maar zij kan het makkelijk hebben :P
Als je zeker weet dat je hond niets mankeert en wel tegen een stootje kan, zou ik ook niet te veel nadruk op het eten leggen. Twee, hooguit drie keer per dag bij je roepen en een kleine portie aanbieden. Dan loop je weg en als het er een kwartier later nog staat, dan is het jammer dan, maar kans voorbij.
Succes :)
Door Christin
#549550
Nog even wat toelichting..

Door al dat gedoe met eten is Max nog steeds te mager, hij weegt 28 kg en mag ongeveer 35 wegen. Dus gewoon een paar dagen maar niet eten is geen optie.

Verder malen we het vlees, groente etc. En ik maak het zonodig warm.

Dierenarts heeft bloed geprikt, geen rare dingen ontdekt. Wel hebben we het idee dat Max allergisch is voor granen en mogelijk nog iets anders. Maar het eliminatie dieet (rijst met koolvis) dat da voorschrijft, dat eet Max niet... :(. Dus daar zijn we mee gestopt.

Christin
Door Happy Tail
#549551
mijn eerste reactie is hierbij: hij moet wennen aan barf.
van KVV, gemalen vlees naar echt vlees is voor sommige honden een behoorlijke overschakeling, want het smaakt anders. En hoe lang eet hij reeds KVV?
en eet hij de KVV wel goed dan?

snij alles klein en doe er een eitje doorheen, kwark, huttenkase, yoghurt oid. en dan de stukjes steeds groter laten. Dat hielp bij Baya ook toen we overgingen van KVV naar het echte werk.

en jullie zijn net bezig, dus de smaken moet je ook langzaam opbouwen. De stelregel is 1 nieuwe diersoort per 2-3 weken. Dus mischien wil je te snel.
Door tieneke
#549558
Geef anders voorlopig de dingen die hij wel graag eet ;)
Zeker als hij al onder zijn gewicht zit.
En probeer de soorten vlees/vis wat hij niet eet extra lekker te maken,ik weet wat het is als je hond niet eet,onze vorige hond was zwaar ziek met oa suikerziekte dus moest wel eten.
Door Christin
#549561
hi hi,

Net wil ik de lamsrib die ik de afgelopen paar dagen aan Max heb proberen te voeren, in de afval container gaan gooien. Max komt met neus omhoog achter mij aan gelopen. Ik geef Max toch nog maar een ribje en...

Jullie raden het goed Max denkt laat ik die ribjes eens op eten, weggooien is tocht zonde.

Misschien willen we inderdaad wel te snel met Barf. Maar daarvoor al maanden klooien met vele verschillende brokken en eliminatie dieet achter de rug.

KVV geven we nu ook 4 weken, Rodi en Carnibest gaan goed, Duck gaat niet goed.

Happy Tail, bedoel je een manueel therapeut voor honden? Heb je adressen?

Christin
Door tieneke
#549566
Christin schreef: hi hi,

Net wil ik de lamsrib die ik de afgelopen paar dagen aan Max heb proberen te voeren, in de afval container gaan gooien. Max komt met neus omhoog achter mij aan gelopen. Ik geef Max toch nog maar een ribje en...

Jullie raden het goed Max denkt laat ik die ribjes eens op eten, weggooien is tocht zonde.

Misschien willen we inderdaad wel te snel met Barf. Maar daarvoor al maanden klooien met vele verschillende brokken en eliminatie dieet achter de rug.

KVV geven we nu ook 4 weken, Rodi en Carnibest gaan goed, Duck gaat niet goed.

Happy Tail, bedoel je een manueel therapeut voor honden? Heb je adressen?

Christin

Ik zou nog niets inschakelen en gewoon eens aankijken hoe hij het na een paar weken verder doet ;)
Het zal wennen zijn dat verse vlees maar als ik nu lees dat hij toch de rib wilt komt het allemaal goed,niet teveel laten aanklooien,aanbieden en zo niet...jammer!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door