Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Femke
#549409
Vorige week heb ik vlees gehaald toen het echt behoorlijk warm was.
We waren eerst bij de poelier geweest, toen bij het slachthuis en toen moest ik nog een uurtje naar huis rijden. Vervolgens nog zo'n 75 kilo vlees staan verpakken waarna het geheel in de vriezer kwam. Ik had het zoveel mogelijk in het 'invries' gedeelte gedaan, en iedere keer als ik wat klaar had meteen in de vriezer gedaan. De volgende ochtend merkte ik dat alles nog niet helemaal bevroren was. 't is dus toch teveel geweest voor de vriezer (m'n moeder zei vandaag dat ik ook nog een knopje aan had moeten zetten, aan de onderkant van de vriezer).

Nu ruikt het vlees niet helemaal fris als het ontdooid is. Ziet er nog wel goed uit maar het ruikt wat sterker dan normaal. Ik geef het wel aan de honden en ze eten er lekker van
Alleen gister had ik kipkarkassen, en Loebas vertikte het dus weer om te eten (heeft overigens met de loopse teven te maken want hij staakt de hele week al). Heb 't in een doos met deksel in de koelkast gedaan. Vanmorgen haalde ik het eruit: Kanonne, wat stinken! Ik ging zowat over m'n nek.
Ondanks dat het in een afgesloten bak had gezeten toch maar de koelkast uitgesopt.


M'n vragen zijn nu: is het die dag gewoon te warm geweest, en ruikt het vlees daarom zo sterk? Ik geef het wel aan de honden, dat kan toch geen kwaad?

En hoe pakken jullie het aan met verpakken en invriezen als je grote voorraden vlees inslaan?
Door tieneke
#549412
Ik heb dit precies eender meegemaakt ;)
Door samenloop van omstandigheden kwam Jaco een paar uur later aan bij het slachthuis die onze bestelling van zo'n dikke 200 kilo al die tijd buiten de koeling hadden laten staan....echt Tsjechisch :-X
En ik was dus ook nog die kolere-knop vergeten waardoor er de volgende dag nog heel veel vers vlees inlag ipv van bevroren....van de runderstrotten die dus echt stonken gingen ze dus finaal aan de schijterij :o :o
Heb ze naderhand met kokend heet water afgespoeld voor ik ze gaf ;)ging stukken beter.
Dus niets weggooien maar lekker opvoeren.
Door tieneke
#549414
En met grote voorraden verpakken en invriezen is gewoon afhankelijk van het weer en hoeveel ruimte je hebt.
Hier staan we altijd met zijn tweetjes alles zo vlug mogelijk in de vriezer te stampen.....as woensdag gaat Jaco weer een voorraad halen ::) ::)
Gebruikersavatar
Door sylvia
#549446
Het is inderdaad wel erg belangrijk dat het je het knopje invriezen aan zet , ik laat dat altijd minstens 24 uur aanstaan en dan kijk ik in het midden of alles ingevroren is en dan pas gaat het knopje weer uit.
Door tieneke
#549463
sylvia schreef: Het is inderdaad wel erg belangrijk dat het je het knopje invriezen aan zet , ik laat dat altijd minstens 24 uur aanstaan en dan kijk ik in het midden of alles ingevroren is en dan pas gaat het knopje weer uit.
Had je dat niet eerder kunnen zeggen ;) ;D ;D
Gebruikersavatar
Door sylvia
#549470
tieneke schreef: Had je dat niet eerder kunnen zeggen ;) ;D ;D
Als ik had geweten dat Femke niet afwist van dat knopje hads ik het wel gezegd, hoewel ze er volgens mij bij mij bijstond toen ik hem aandeed ::) ;D ;D ;D ;D ;D
Door Femke
#549472
ik was er laatst bij toen sylvia dat beroemde knopje aanzette maar toen dacht ik nog: zooooo heeee die heeft een luxe vriezer, zo'n knopje heeft dat ouwetje van mijn moeder vast niet ::) ::) ;D
Door tieneke
#549473
Femke schreef: ik was er laatst bij toen sylvia dat beroemde knopje aanzette maar toen dacht ik nog: zooooo heeee die heeft een luxe vriezer, zo'n knopje heeft dat ouwetje van mijn moeder vast niet ::) ::) ;D
;D ;D ;D ;D ;D :P
Door Femke
#549475
sylvia schreef: Als ik had geweten dat Femke niet afwist van dat knopje hads ik het wel gezegd, hoewel ze er volgens mij bij mij bijstond toen ik hem aandeed ::) ;D ;D ;D ;D ;D

hahahah dat zeg ik 8)
Gebruikersavatar
Door sylvia
#549477
Femke schreef: ik was er laatst bij toen sylvia dat beroemde knopje aanzette maar toen dacht ik nog: zooooo heeee die heeft een luxe vriezer, zo'n knopje heeft dat ouwetje van mijn moeder vast niet ::) ::) ;D
Volgens mij hebben alle vriezers dat ;D
Door Femke
#549479
sylvia schreef: Volgens mij hebben alle vriezers dat ;D
ik heb even gekeken, en er zit een oranje schakelaartje op met een rondje erboven. Als ik die aandoe gaat een oranje lampje branden.

nou ja weet ik dat voor de volgende keer :D
Gebruikersavatar
Door Angelique
#549481
Femke schreef: Vorige week heb ik vlees gehaald toen het echt behoorlijk warm was.
We waren eerst bij de poelier geweest, toen bij het slachthuis en toen moest ik nog een uurtje naar huis rijden. Vervolgens nog zo'n 75 kilo vlees staan verpakken waarna het geheel in de vriezer kwam. Ik had het zoveel mogelijk in het 'invries' gedeelte gedaan, en iedere keer als ik wat klaar had meteen in de vriezer gedaan. De volgende ochtend merkte ik dat alles nog niet helemaal bevroren was. 't is dus toch teveel geweest voor de vriezer (m'n moeder zei vandaag dat ik ook nog een knopje aan had moeten zetten, aan de onderkant van de vriezer).

Nu ruikt het vlees niet helemaal fris als het ontdooid is. Ziet er nog wel goed uit maar het ruikt wat sterker dan normaal. Ik geef het wel aan de honden en ze eten er lekker van
Alleen gister had ik kipkarkassen, en Loebas vertikte het dus weer om te eten (heeft overigens met de loopse teven te maken want hij staakt de hele week al). Heb 't in een doos met deksel in de koelkast gedaan. Vanmorgen haalde ik het eruit: Kanonne, wat stinken! Ik ging zowat over m'n nek.
Ondanks dat het in een afgesloten bak had gezeten toch maar de koelkast uitgesopt.


M'n vragen zijn nu: is het die dag gewoon te warm geweest, en ruikt het vlees daarom zo sterk? Ik geef het wel aan de honden, dat kan toch geen kwaad?

En hoe pakken jullie het aan met verpakken en invriezen als je grote voorraden vlees inslaan?
Ik denk dat EN iets te warm, EN het invriesknopje vergeten EN een dagje bewaren in de koelkast net iets teveel geweest is. Ik heb het ook eens met een partijtje kip gehad, maar toen kreeg ik al meteen het idee dat het niet helemaal vers geweest was en dat het daardoor eerder wegliep. Vooral het invriesknoppie niet vergeten is wel belangrijk, anders duurt het echt te lang voordat het zaakje zo bevroren is gaat het rijpingsproces vrolijk verder in je vriezer. :-\
Door tieneke
#549482
Femke schreef: ik heb even gekeken, en er zit een oranje schakelaartje op met een rondje erboven. Als ik die aandoe gaat een oranje lampje branden.

nou ja weet ik dat voor de volgende keer :D
Ik ook 8)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door