Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Sultan
#548456
In het blad Dogma las ik dat er een plan klaar ligt om de entingen bij varkens tegen Aujeszki af te schaffen......
Nou voeren we hier dus nooit varkensvlees, maar toch.....vind het geen prettig idee ::)
Door Lizzy
#548501
Nee, ik dus ook niet. In mijn ogen kun je nu echt gaan zitten wachten op uitbraken van Aujeszky... En wij hondenliefhebbers zijn daar sowieso niet blij mee, laat staan dat wij barfers daar blij mee zijn.....
Gebruikersavatar
Door sylvia
#548549
Lizzy schreef: Nee, ik dus ook niet. In mijn ogen kun je nu echt gaan zitten wachten op uitbraken van Aujeszky... En wij hondenliefhebbers zijn daar sowieso niet blij mee, laat staan dat wij barfers daar blij mee zijn.....
Nee inderdaad, en ook al voeren we geen varkensvlees, het meeste rundvlees wat je koopt (buiten dan bij de islamiet) is wel in aanraking geweest met varkensvlees, al ligt het maar naast elkaar in de koeling. In slachthuizen liggen de varkens ook op de tafels waar de runderen en schapen uitgebeend worden.
Door Erna
#548857
sylvia schreef: Nee inderdaad, en ook al voeren we geen varkensvlees, het meeste rundvlees wat je koopt (buiten dan bij de islamiet) is wel in aanraking geweest met varkensvlees, al ligt het maar naast elkaar in de koeling. In slachthuizen liggen de varkens ook op de tafels waar de runderen en schapen uitgebeend worden.
Als het goed is niet hoor. Runderen en varkens mogen niet met dezelfde spullen in aanraking komen. Slagers moeten ook ander gereedschap hebben voor verschillende dieren.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#548924
Erna schreef: Als het goed is niet hoor. Runderen en varkens mogen niet met dezelfde spullen in aanraking komen. Slagers moeten ook ander gereedschap hebben voor verschillende dieren.
Ja onder die indruk was ik ook maar dat is niet helemaal waar, bij slachthuizen zie je dus de varkens opdezelfde tafels uitgebeend worden als het rundvlees. Ik weet zelfs dat er verschillende kleuren uitbeen materialen zijn voor varken of rund, maar als er een aujezki varken tussen zit ligt hij in iedergeval wel op dezelfde tafel als waar het runderlapje van de koe wordt afgesneden.
Door Lizzy
#548933
Ja, en dan kan een rund, geit en schaap ook nog eens zelf besmet raken met de ziekte van Aujesky. Ze zijn dead-end-host maar er wordt toch door veel instanties echt afgeraden kopvlees te blijven voeren wanneer er echt Aujeszky zou uitbreken.....
Gebruikersavatar
Door sylvia
#549252
Lizzy schreef: Ja, en dan kan een rund, geit en schaap ook nog eens zelf besmet raken met de ziekte van Aujesky. Ze zijn dead-end-host maar er wordt toch door veel instanties echt afgeraden kopvlees te blijven voeren wanneer er echt Aujeszky zou uitbreken.....
Waarom dan specifiek kopvlees?
Door Mevroi Kruim
#549805
sylvia schreef: Waarom dan specifiek kopvlees?
Omdat het virus vooral in en om de luchtwegen zit.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door