Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Nitus
#548046
Heb vanochtend m'n bestelde zalmkoppen (10 st.) opgehaald. Thuisgekomen de koppen meteen per stuk verpakt en even gewogen omdat ik ze zo klein vond. De zwaarste kop woog 490 gr de kleinste 350, ben nu dus wel een beetje teleugesteld, de afspraak was 50 cent per kop, maar denk dat ik de volgende keer beter een kilo prijs kan afspreken, had nu voor 5 euro 4 kilo zalmkoppen :-\.

Oja, vergeet ik bijna mijn vraag: hoe zwaar zijn jullie zalmkoppen normaal gesproken? De vorige keer wogen de zalmkoppen tussen de 500 en 700 gr meen ik mij te herinneren.
Gebruikersavatar
Door - Judith -
#548059
Onze koppen zijn zo tussen de 500 en 600 gram, dat wisselt een beetje. Het verschil is alleen dat wij ze gratis krijgen van de visboer, die ze anders toch weggooit (of ze doneert t.b.v. een biologiepracticum ... 8)).

Zijn er nog andere visboeren bij je in de buurt die misschien graag van hun afval af willen. Kun je daar misschien goedkoper (lees: gratis) terecht...
Door Ike
#548074
Krijg hier de zalmkoppen ook gratis, hoeveel ze wegen weet ik niet maar het zijn wel flinke ;)
Door mutsie
#548081
Ik koop het op de markt, aan het einde van de dag :).

Anders moeten ze het weggooien.
Vaak als je heel veel neemt kunnen ze een mooie prijs maken.
Ik hoef het heus niet voor niks, maar afval moet wel goedkoop zijn.

Het scheelt als je zelf ook vis koopt.

Laatst had ik voor 1,50 een zooitje zalmkoppen en lijven. (ik was er blijer mee dan onze eigen vis ;D )
En manlief ook heel blij...''ja, dat is voor onze honden'' 8)....terwijl hij de week ervoor ''deze stinkrotzooi niet wilde hebben.....

Karin
Door Cathelijn
#548117
heeft iemand wel eens geprobeerd aan zalmkoppen te komen via restaurants? Ik weet helemaal niet hoe zij hun vis inkopen, maar bedacht me net dat het misschien ook wel een mogelijk is.
Door 202Spots
#548159
Cathelijn schreef: heeft iemand wel eens geprobeerd aan zalmkoppen te komen via restaurants? Ik weet helemaal niet hoe zij hun vis inkopen, maar bedacht me net dat het misschien ook wel een mogelijk is.
Ik denk dat de meeste restaurants de schoongemaakte zalm, in moten of als filet in vacuum verpakt binnen krijgen.
Door Bianca1
#548277
Ik koop ook zalmkoppen voor 50 cent per stuk, maar ik zoek wel de grootste uit! ;D dan wegen ze zo'n 500 gram per stuk, ik koop ze op de markt
Gebruikersavatar
Door Nitus
#548292
Tja, ik heb nog niet de mazzel dat ik een gratis adresje heb :'( . Maar ik ben allang blij dat ik aan koppen kan komen, nu kan ik op m'n gemak naar een ander (goedkoper) adresje zoeken.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#548319
mutsie schreef: Maar is er bij jou geen markt dan 1x per week?

Karin
In ons dorp is wel een markt, maar geen zalmkoppen >:(. Ben al naar de markt in Zutphen geweest, maar de laatste keer had ik pech, de keer daarvoor 1 kop kunnen scoren, dus dat schiet ook niet echt op :-\. Kan natuurlijk de markt in Deventer eens proberen, dat vind ik geen fijne stad, dus daar kom ik zelden. Maar ja, voor je honden moet je wat over hebben, niet? ;)
Door Dinah
#548323
Ik heb deze week een zalmkop gehaald van 1.2 kg, met nog wel wat goed 'vlees' aan. En gratis! :D Maar ik denk dat de vrouw van de visboer, wel wat ruim gesneden heeft.

Alleen is het niet zo eenvoudig, om dit in stukken te snijden. Hoe snijden jullie de viskop in stukjes? Zo'n grote kop, kan ik natuurlijk niet in één keer geven.
Door Bianca1
#548326
hier gaan de koppen in tweeen voor 1 maaltijd, maar dat laat ik de heer des huizes doen....
ik zal es vragen hoe hij dat doet.....
Door mutsie
#548370
Nou, ik heb me maar niet gewaagd aan het snijden van een zalmkop, ik vind het al heel wat dat ik ze vasthoud.

Ik geef ze gewoon 1 kop ieder.
Maar ja als je een kleinere hond hebt moet je wat.

Karin
Door Dinah
#548606
Wij hebben geen kleine hond. Ze is nu ook geen Duitse Dog, maar een Hovawart kan je nu ook niet vergelijken met een Pekineesje :P. Ze weegt 30kg, en heeft zo'n 63cm (schofhoogte) achter haar kiezen. Maar een vis van 1.2kg, da's toch wel wat veel, niet?
Laatst gewijzigd door Dinah op za 13 mei 2006, 17:16, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door