Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Li@nne
#54508
Hallo allemaal,
Mijn labrador Damey van 9 maanden weigert nu al sinds 4 dagen d'r groente te eten. Ik heb echt al vanalles geprobeert, gehakt, pens enz. erdoor, maar ze weet het vlees er tussenuit te werken en de groente te laten staan voor d'r moeder Amber die het dan weer erg graag opeet als ze de kans krijgt.

Omdat ze nog maar 9 maanden is weet ik niet zo goed wat ik nu moet doen, wie heeft er raad voor mij??
Heeft ze sowieso wel groente nodig?? IK heb hier al eens gelezen dat het niet erg is als honden geen groentes eten, maar geld dat ook voor een jonge hond van 9 maanden?
Wie kan mij helpen? Hartelijk dank alvast
Door sharpie
#54511
Honden hebben idd niet perse groenten nodig, je zou eens de fytomix van Bibi of de kruidenmix van Carnibest kunnen proberen, dat vinden ze meestal wel erg lekker en dan krijgen ze toch nog groenvoer binnen.
Door Li@nne
#54568
sharpie schreef: Honden hebben idd niet perse groenten nodig, je zou eens de fytomix van Bibi of de kruidenmix van Carnibest kunnen proberen, dat vinden ze meestal wel erg lekker en dan krijgen ze toch nog groenvoer binnen.
Helaas, ook voor de fytomix trekt madame haar neusje op :-\
Door margreet
#54569
Als je de hele mikmak door elkaar in de keukenmachine maalt lukt het denk ik nooit meer om de groente er tussenuit te halen.
Laatst gewijzigd door margreet op ma 16 feb 2004, 18:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Li@nne
#54615
Nee idd, maar ja, ik vind het juist zo leuk om m'n honden een lap vlees aan stukken te zien scheuren ;)
Ik ga dit ook wel proberen, maar ik vroeg me ook af of ze echt wel groente nodig heeft.
Door wiking
#54623
hi Li@nne,

sinds ik de gepureerde groenten eventjes met een snuiffje bouillon smoor , 1 klein stukje boter en gistvlokken erdoorheen , zijn ze allebei er gek op hoor.! ;D
Er zijn een heelboel mogelijkheden om de groente voor hun "op smaak" te brengen. Gewoon blijven proberen met een beetje lukt het wel ;)
Door Janet
#54682
Bouillon? Van dat zoute spul of zelfgemaakte bouillon ??? En waarom gistvlokken ???.

Werkt het niet met een rauw eitje, een lepeltje kwark/yoghurt/huttenkäse of desnoods een beetje gehakt er door?
Door Lizzy
#54761
Wat meestal wel helpt is inderdaad wat Janet beschrijft. Lepeltje huttekase. Of 1 schijfje pens. Of een blikje vis. Je kunt daarna de lap vlees altijd geven: "eerst prakkie opeten en daarna toetje". Mijn honden weten dat heel goed hoor en eten braaf hun bak leeg anders krijgen ze geen botje.

Misschien kun je ook eens proberen zelf "Fytomix" te maken volgens het recept van Roger. Staat ook ergens op Barfplaats. Volgens mij onder product info of zo.
Door Li@nne
#54787
Bedankt allemaal voor de tips! Ik ga aan de slag. Ze krijgt idd elke dag huttenkase dus ga ik eens proberen dat ook door d'r mixje te geven.
Door wiking
#58066
Janet schreef: Bouillon? Van dat zoute spul of zelfgemaakte bouillon ??? En waarom gistvlokken ???.

natuurlijk zelfgemaakt, hoor - en gistvlokken zijn er voor hun hoog gehalte an B-vitamines (omdat ik geen graanen, rijst enz. geef)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door