Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door K@rin
#543018
Vanochtend kreeg ik deze informatie via een andere lijst ......
Heeft iemand hier ervaring mee?

Zij vertelde dat ze hiermee in Zweden veel succes hebben met de volgende vorm van natuurlijke tekenpreventie/bestrijding.

1: Ledum c30 1 x daags 3 dagen lang, dan 1 week wachten
2: Ledum c30 1 x week gedurende 3 weken, dan 1 week wachten
3: Ledum c30 1 x per 2 weken gedurende de rest van het tekenseizoen
een dosis is 1 cc oplossing voor honden, 1/2 cc voor katten.
Laatst gewijzigd door K@rin op do 04 mei 2006, 23:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#543065
Ledum (Moerasrozemarijn) wordt gebruikt bij onder andere insektenbeten. Maar ik heb nog niet eerder gehoord dat het ingezet kan worden als preventie. En eerlijk gezegd? Ik kan me nauwelijks voorstellen dat het zou werken.... (ik geloof niet erg in homeopathie ter preventie van iets).
Door Ine
#544369
Lizzy schreef: Ledum (Moerasrozemarijn) wordt gebruikt bij onder andere insektenbeten. Maar ik heb nog niet eerder gehoord dat het ingezet kan worden als preventie. En eerlijk gezegd? Ik kan me nauwelijks voorstellen dat het zou werken.... (ik geloof niet erg in homeopathie ter preventie van iets).
Nu zit ik te denken, misschien raar, maar onze eerste lab heeft jarenlang om de dag Ledum en arsenicum album (de ene dag het ene, de andere dag het andere) gehad vanwege zijn huidproblemen.
Ik kan mij niet herinneren, ooit bij hem een teek gevonden te hebben.
Nu spreek ik wel over de periode 95/99.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#544419
Ine schreef: Nu zit ik te denken, misschien raar, maar onze eerste lab heeft jarenlang om de dag Ledum en arsenicum album (de ene dag het ene, de andere dag het andere) gehad vanwege zijn huidproblemen.
Ik kan mij niet herinneren, ooit bij hem een teek gevonden te hebben.
Nu spreek ik wel over de periode 95/99.
Maar ja ligt dat daaraan, er zijn ook honden die pakken dat nu eenmaal niet zo snel, hoevaak zijn we niet in Chaam geweest dat de teken je om de oren vlogen en dan liep Donna daar met haar lange haar en daar heb ik er nog nooit één vanaf hoeven halen en die kreeg niets ter preventie.
Door Lizzy
#544491
Ine schreef: Nu zit ik te denken, misschien raar, maar onze eerste lab heeft jarenlang om de dag Ledum en arsenicum album (de ene dag het ene, de andere dag het andere) gehad vanwege zijn huidproblemen.
Ik kan mij niet herinneren, ooit bij hem een teek gevonden te hebben.
Nu spreek ik wel over de periode 95/99.
Dat kan natuurlijk door de Ledum komen! Je weet het maar nooit. Het is altijd de moeite waard om het uit te proberen (als je daar zin in zou hebben). Maar nou moet ik zeggen dat ik tot voor een paar jaar geleden zelfs nog nooit een teek had gezien! En nu zie ik vaker van deze griezels als dat me lief is.... Komen er misschien niet ook gewoon meer teken?
Door Netty
#544612
Lizzy schreef: Dat kan natuurlijk door de Ledum komen! Je weet het maar nooit. Het is altijd de moeite waard om het uit te proberen (als je daar zin in zou hebben). Maar nou moet ik zeggen dat ik tot voor een paar jaar geleden zelfs nog nooit een teek had gezien! En nu zie ik vaker van deze griezels als dat me lief is.... Komen er misschien niet ook gewoon meer teken?
die indruk heb ik ook.............dat er meer teken zijn dan vroeger.
toen hoorde je er zelden van
Door "inge"
#547133
Toch kan er wel waarheid in zitten hoor! Ik weet van mijn zwager dat ie elk voorjaar begint met het nemen van Ledum.Hij wordt altijd lek gestoken door muggen en horzels en als hij Ledum neemt is dat een stuk minder.
Door tieneke
#547190
Misschien is dit wel iets voor mijn ene paard,die wordt finaal lekgestoken door vliegen en muggen.
Ben nu weer bezig met een homeopathische kiezel/kleioplossing en wat flessen speciale emulsie voor de huid en daarbuiten krijgt hij geplette knoflooktabletten door zijn voer.
De andere paarden hebben gelukkig nergens last van.
Door Netty
#549338
garicha schreef: Toch kan er wel waarheid in zitten hoor! Ik weet van mijn zwager dat ie elk voorjaar begint met het nemen van Ledum.Hij wordt altijd lek gestoken door muggen en horzels en als hij Ledum neemt is dat een stuk minder.
ff voor de duidelijkheid, was is Ledum?
Door Lil
#549342
Het enige alternatieve dat ik weet is tea tree en citronella extracten, maar goed dat is alleen een afwerend luchtje. Een echt "medicijn" zou ik niet weten, tenzij jullie mij berichten dat Ledum werkt, dan wordt ik benieuwd.
Door Lizzy
#549635
Netty schreef: ff voor de duidelijkheid, was is Ledum?
Ledum is Moerasrozemarijn (jonge gedroogde loten). Deze is verdund volgens het homeopathische principe en zou dan werken om de hond onaantrekkelijk te maken voor teken.
Door Mevroi Kruim
#549933
Lil schreef: Het enige alternatieve dat ik weet is tea tree en citronella extracten, maar goed dat is alleen een afwerend luchtje. Een echt "medicijn" zou ik niet weten, tenzij jullie mij berichten dat Ledum werkt, dan wordt ik benieuwd.
En met citronella moet je uitkijken, dat kan fotosensitiviteit geven (gevoeligheid voor zonlicht.).
De pony van een vriendin heeft dat, die smeerde ze altijd met een anti-vliegenmiddel met citronella en het arme beest verbrandde helemaal op z'n neus. Geranium werkt ook tegen vliegen en heeft niet dat effect.
Door conleeuw
#550429
Kruimel schreef: En met citronella moet je uitkijken, dat kan fotosensitiviteit geven (gevoeligheid voor zonlicht.).
De pony van een vriendin heeft dat, die smeerde ze altijd met een anti-vliegenmiddel met citronella en het arme beest verbrandde helemaal op z'n neus. Geranium werkt ook tegen vliegen en heeft niet dat effect.
Geranium kan bij een enkeling ook huid irritaties veroorzaken, dus ook hier eerst een proefje doen voordat je te enthusiast aan de slag ga, maar goed, dat geldt voor de meeste dingen die je voor het eerst op een huid/vacht aanbreng vindt ik.
Door K@rin
#551536
Netty schreef: ff voor de duidelijkheid, was is Ledum?
en ik heb het inmiddels in huis ;)
Ik moet de 3 ieniemienie korreltjes oplossen en dan kan ik vanaf morgen beginnen.
Ik laat wel weten of ik er wat van merk ;)
Door tieneke
#551545
Karin & Pyrs schreef: en ik heb het inmiddels in huis ;)
Ik moet de 3 ieniemienie korreltjes oplossen en dan kan ik vanaf morgen beginnen.
Ik laat wel weten of ik er wat van merk ;)
Ik ben errug benieuwd ;)
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door