Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Daphne
#546043
Momenteel druk bezig om allerlei ingrediënten te verzamelen om mijn proefmenu van samen te stellen en op barfplaats te zetten ter controle. Dan kan het eindelijk beginnen!
Vraagje:
- Ik kan bij een slager ook kraakbeen van kalveren krijgen (weet nog niet hoe dat eruit ziet), maar heb ik daar uberhaupt wat aan?
- Ik wil hem ook af en toe een 'recreatiebot' geven waar hij de velletjes van af mag trekken en dat ik het daarna weer afneem. Mag daar wel een runderbot voor gebruikt worden?
Door maximus
#546061
ik geeft helemaal geen recreatiebotten omdat ik bang ben dat hij zijn tanden hierop kapot bijt. Ik geef alleen zachte botten of een runderoor/bullenpees...
Door roefus
#546063
Kraakbeen is volgens mij een soort bindweefsel, zeker niet hard.
Dus lijkt mij kraakbeen van kalf prima.
Recreatiebot?
Ikzelf zou het waarschijnlijk kunnen geven (Roefus gaat aan dat bot niet beginnen, haalt er hooguit het vlees af).
Ik zou in ieder geval goed opletten, want anders is het een tandenkraker.
Door Lil
#546395
Hier ook geen recreatiebot, is in het verleden (toen voerde ik nog brokken) al een tand aan gesneuveld .tenminste dat is het vermoede, ik was niet thuis toen het gebeurde, er stond een metalen stang en er lang een stuk gerookte kalfsknie + poot vanuit de dierenwinkel :o :o
Door Lizzy
#546489
AstridStraver schreef: Borke recreeert iedere dag al als hij eet, dus daar heeft hij geen recreatiebotten voor nodig ;D
Hier ben ik het helemaal mee eens. Ik vind recreatiebotten drie keer niks als het om harde botten gaat. In mijn ogen horen die niet op het menu. En het eten van mijn honden is iedere dag 1 groot 'recreatie-feest', in die zin: ze moeten altijd hun kaken en gebit gebruiken. Als je lekkere vleesbotten in je menu hebt zitten, dan is dat toch genoeg? Kun je best een keer een lekker groot kalfs of lams of geitenbot geven waar ze echt een tijdje mee bezig zijn, maar harde botten van bijv. rund of dragende delen? Nee, ik vind het niks. Brutus heeft 1 kapotte kies: van een runderbot.....
Door Truus
#546512
Never nooit meer een recreatiebot, Timo heeft er destijds een gespleten kies aan over gehouden die eruit moest. Ik wist toen ook niet beter :-[. Het is veel te hard.
Door jon
#546963
Ik geef Lhaki tegenwoordig een schijf runder-kraakbeen en dat eet ie lekker op. Is er wel erg lang mee bezig maar t is lekker flexibel. Met een dik stuk zou die wel meer moeite hebben denk ik. Maar kraakbeen kan je volgens mij dus rustig geven :D
Door Happy Tail
#547089
ik denk dat de hond minder tot geen extra knaag behoefte heeft als er regelmatig ribben te verorberen vallen.
De brokkenvarianten moeten het doen met knaagwerk aan die heerlijke buffelhuid botten ;)

hier gaan er bijna dagelijks ribben in, of na een pensmaaltijd nog een stuk kalfsschouder of wervel.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door