Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door hûnsje
#546571
We hebben de afgelopen paar jaar voor ons gevoel bijna alle dieren-klinieken bezocht met onze stabij, vanwege haar jeuk klachten (kale plekken die gebeten en gekrabt werden tot bloedens toe). Alle mogelijke behandelingen met haar ondergaan tot en met allergie testen, we waren al bezig met spuiten met stoffen om immuun te maken tegen ("dan proberen we maar huisstofmijt", volgens de DA) het stofje waar ze dan jeuk van kreeg. Alle behandelingen, ik ga u niet vervelen door ze allen op te noemen, hebben ons honderden euros gekost en niets anders gedaan dan onze portomonee 'kleiner' maken. >:(

Ja, om haar tegen zichzelf te beschermen kreeg ze een kap op, wat ze nu nog steeds nodig heeft. Hierdoor kan ze niet zo goed meer bij haar jeuk-plekken komen maar ook zich zelf niet schoon houden. (ik kan haar niet wassen vanwege een handicap):-[. Dit heeft mij doen besluiten om dit bij een honden-trimster te laten doen. Na breedvoerig met haar dit probleem besproken te hebben kwam zij met 't voor stel om te gaan barfen...

We hebben alles gedaan behalve 't eten aanpassen.
Ze zit nu drie weken op groente, pens en vers vlees met bot. Ik durf 't bijna niet hard op te zeggen... maar, 't lijkt nu al dat haar huid beter wordt! :) :) :)
En dit zeg ik wel hard op: IK HEB WEER EEN BLIJE HOND ;D ;D ;D
Door Truus
#546583
Hoi en welkom :D.

Fijn dat het al zoveel beter gaat ! Dit advies is inderdaad een heel goed advies geweest. Je hond zal er echt gezonder van worden.
Als je vragen hebt horen we dat graag en je kunt je eventueel ook even voorstellen in de voorstelrubriek.

Heel veel leesplezier !
Door roefus
#546597
hûnsje schreef: Wat mij enigszins verontrust is het feit dat ze niet zo veel meer drinken als anders. :-\
Dat is niet zo raar en het hoeft je zeker niet te verontrusten.
Van brokken moet een hond veel drinken (die zuigen zich vol).
Op versvoeding drinken honden veel en veel minder.
Door Remke
#546604
Ooooh wat geweldig! En ja daar denken de dierenartsen niet aan aan barf, nee zalfjes, pilletjes en hypo-allergeenvoer.
Helemaal te gek! Hopelijk kan die kap binnenkort ook af want dan zou ik gek worden, als je jeuk hebt maar je kan niet krabben, net als een mug je midden op je rug heeft gestoken (Ssssst... Breng ze nu niet op ideeen, zie het muggentopic ;))
Door hûnsje
#546608
Hopelijk kan die kap binnenkort ook af want dan zou ik gek worden, als je jeuk hebt maar je kan niet krabben


Zolang de plekken nog helend zijn laat ik het mooi zitten, de huid is nog zo dun.
Door roefus
#546612
Eigenlijk is het toch te idioot voor woorden dat je al zoveel dierenklinieken bezocht hebt.
En dat je nu al resultaat zie, na drie weken versvoeding.

Ik begin me steeds meer af te vragen waarom een dierenarts niet die link naar voeding legt.
#546826
roefus schreef: Eigenlijk is het toch te idioot voor woorden dat je al zoveel dierenklinieken bezocht hebt.
En dat je nu al resultaat zie, na drie weken versvoeding.

Ik begin me steeds meer af te vragen waarom een dierenarts niet die link naar voeding legt.
Nou, dat doen ze vaak wel, alleen komen ze niet op de goede oplossing. Meestal trekken ze de zak met hypoallergene brokken uit de kast en dat moet het dan wezen. Dat een hond niet tegen de doodgekookte koolhydratenzooi in die zak kan wil er bij de meeste da'en niet in. Jammer genoeg.
#546851
Helemaal geweldig. Ik ben zooooo blij dat mijn Jesse gewoon weigerde brokken te eten ;D ;D ;D en dat ik zodoende op KVV en nu barf ben uitgekomen. Je zult zien binnen 3 maanden heb je een vrolijke stabij zonder problemen. Hopenlijk krijgt ze geen hele erge ontgiftingsverschijnselen. Hoe lang heeft ze op de brokken gestaan?

Cindy
Door Liselot
#546874
hûnsje schreef: Het is niet alleen de stabij die hier wel bij vaart, onze andere hond profiteert mee! ;D

Wat mij enigszins verontrust is het feit dat ze niet zo veel meer drinken als anders. :-\
Wat fijn zeg, dat je hond zich nu lekkerder voelt ! Ik ben ook benieuwd of je snel verschil gaat zien bij je gezonde hond, mijn op zich gezonde dieren zijn er veel beter uit gaan zien op vers. Ook verdwenen er allerlei kleine kwaaltjes waarvan ik dacht dat die "erbij hoorden". (zoals haarballen)

Mijn katten gingen ook veel minder drinken op vers, maar dat is niet zo gek, want het vocht komt nu binnen via de voeding ! Vers bestaat voor zo'n 2/3 uit vocht, en in brokken zit bijna geen vocht. Mijn katten zijn 2x zoveel gaan plassen (te zien in de kattenbak), ook al drinken ze minder.
Door hûnsje
#547355
Cindy de Wolf schreef: Helemaal geweldig. Ik ben zooooo blij dat mijn Jesse gewoon weigerde brokken te eten ;D ;D ;D en dat ik zodoende op KVV en nu barf ben uitgekomen. Je zult zien binnen 3 maanden heb je een vrolijke stabij zonder problemen. Hopenlijk krijgt ze geen hele erge ontgiftingsverschijnselen. Hoe lang heeft ze op de brokken gestaan?

Cindy
We hebben het diertje ong. 6 jaar geleden uit het asiel gehaald. We schatten haar leeftijd toen op 3 jaar. Zolang wij haar hebben heeft ze brokken gehad. Als ik groente aan het snijden was kreeg ze daar ook wat van. Ze is helemaal wild van rauwe aardappelen, als ze het voorelkaar kan krijgen steelt :o zij ze van 't aanrecht. Lijkt mij niet zo goed vanwege 't zetmeelgehalte. :-\ Is er mischien iemand die hier meer van weet?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door