Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Bianca1
#541101
Nou ja niet MIJN pens, maar de pens die ik koop bij de ranzijn, ik vraag me dus af of die vuil is of niet, het is de enige pens die ik ken en ooit heb gezien en heb dus niet veel vergelijkingsmateriaal.
HOE kan ik zien of mijn pens vuil is of niet???? ???
Door Lizzy
#541105
Tegenwoordig wordt vrijwel iedere pens volgens mij gespoeld. Alleen bij zelfslachtende slagers kun je nog echte echte vuile pens krijgen. Echt vuil, waar dus gewoon nog veel resten eten van de koe in zit. Je ziet dan gewoon in de plastic zak, waar je pens in zit, een laag groene drap ;D.

Bij de penslappen uit de dierenwinkel: daar zit vrijwel geen etensrest van de koe meer aan/in. Dat is dus gespoelde pens. Je ziet hier en daar nog wel eens een klein restje gras/groen zitten, maar het is redelijk te verwaarlozen.

Ik heb zelf 'uitgeklopte pens'. Dat bevat dus nog wel vrij veel voer-restjes, maar niet zoveel drap als totaal vuile pens.
Door Bianca1
#545022
uit mijn pens loopt dus absoluut geen drab oid :-\
is deze dan gespoeld en dus 'blank'?
Dan kan ik beter een ander adres zoeken volgens mij...
Door Femke
#545062
Bianca1 schreef: uit mijn pens loopt dus absoluut geen drab oid :-\
is deze dan gespoeld en dus 'blank'?
Dan kan ik beter een ander adres zoeken volgens mij...
nee hoor schone pens is wit. Die kun je als mens eten :-X maar een hond heeft er nagenoeg niets aan
Dan heb je nog de groen-bruine pens. Die is uitgeschud en soms gespoeld. Die is nog vuil genoeg om aan je hond te geven.
Echte vuile pens krijg je denk ik biiiijjjjna nergens, daar zit nog volop maaginhoud (drab) in.

Persoonlijk zou ik daar ook niet op zitten wachten, ik vind het nu al een crime om de hele boel te moeten soppen nadat ik pens heb gevoerd :-\
Laatst gewijzigd door Femke op zo 07 mei 2006, 21:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lesley
#545253
de pens die ik voor Lesley heb is echt wel vuile pens ;D als ik de pens aan het verdelen ben voor de vriezer ruikt de keuken echt wel naar koeienstront :D zit drab in
Laatst gewijzigd door Lesley op ma 08 mei 2006, 10:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Door conleeuw
#545387
de pens die ik voer is meestal ook echt vuil, inclusief voedselrestjes (lees groene drap) ik voer het buiten en snij het ook buiten.... op een grote stuk karton, scheelt weer in het soppen ;)
Door Slot
#545565
Blanke pens is inderdaad gewoon wit. Ook een leeggeschudde pens is nog steeds een vuile pens.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door