Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door uniteddogs
#540769
Ga morgen voor het eerst vlees halen in rotterdam, iemand nog tips wat ik echt moet halen voor ze?
Mijn honden zijn kippenvleugels ect gewend en Kivo.
Wil ze in het weekend nu barf geven.
Door Fido
#540771
uniteddogs schreef: Ga morgen voor het eerst vlees halen in rotterdam, iemand nog tips wat ik echt moet halen voor ze?
Mijn honden zijn kippenvleugels ect gewend en Kivo.
Wil ze in het weekend nu barf geven.
Ik weet niet wat je allemaal in R'dam kan halen maar behalve kippennekken, eendennekken kan je ook hazenrug geven. En wat dacht je van duif en patrijs. Hoe ver zijn je honden al ingeburgerd met rauw? Anders ook konijnenkop, niet te grote strotten, zalmkoppen enz.
Het geijkte zoals, long, hart, pens enz.

Ik ben ervan uitgegaan dat het om kleine honden gaat.

Moet nu gaan maar weet zeker dat je nog veel meer tips krijg. Ga ik ook lezen ivm gezinsuitbreiding nakert en die kan niet zulke grote stukken verwerken als Fido
Door uniteddogs
#540774
Ik heb 9 honden van 4 kilo tot 23 kilo.
Ze eten hier al hun hele leven vers en dan 1x per week iets van de kip of eendennek. Moet wel voor de grotere wat anders hebben want die schrokken teveel.
ze hebben vandaag hun 1ste sardien gekregen. Een paar vonden het heerlijk en een paar aten het heel langzaam omdat ze het vreemd vonden.
En 2 aten het echt niet en juist die kunnen het wel gebruiken.
2 kunnen slecht tegen rund maar daar zou ik dan wel haas of konijn aan kunnen geven of patrijs.
EN hoe vinden jullie de geitenribbetjes? Ze moeten iets hebben waar ze wat langer aan moeten kauwen.
Door Laura2004
#540776
geitenribben, lamsnek, geitennek, lamsribben, kippenpoten, hele kippen, eendenpoten, hart, niertjes, pens, kopvlees.
Door Lizzy
#540782
uniteddogs schreef: Ga morgen voor het eerst vlees halen in rotterdam, iemand nog tips wat ik echt moet halen voor ze?
Mijn honden zijn kippenvleugels ect gewend en Kivo.
Wil ze in het weekend nu barf geven.
Ga je naar het Islam Center? Daar kun je ongeveer alles wel meenemen wat hier staat:
http://www.barfclub.nl/islam/fotogaller ... m_cent.htm
Door uniteddogs
#540791
weer bedankt voor de snelle reacties.
We gaan morgen inslaan. Hart en niertjes enz is toch orgaanvlees? Als ik dat wil geven kan dat ivm het krijgen van Kivo. dat ik dan b.v 1 dag orgaanvles geef dan een dag vis of botten en dan weer kivo?
Zal toch wel elk weekend anders worden.
Geven jullie je honden 1x of 2 x p/d eten?
Door dana
#540900
Ik ben ook pas naar het islam center geweest en heb lamsspareribs,eendenpoten,kopvlees,kippenvleugels en wat kippenhartjes en maagjes genomen.
Helaas krijgt Dana kopvlees en pens aan 1 stuk niet weg dus daar moet ik het voor knippen.
Zoë vind grote stukken heerlijk dus bij haar heeft het wel een beetje het tandenborsteleffect.
Aan de eendenpoten hadden ze een hele kluif .
Ik heb de lamsspareribs genomen omdat Dana die wel weg krijgt.
Volgende keer neem ik ook geit , kijken wat ze daar van vinden.
Door tieneke
#540948
uniteddogs schreef: weer bedankt voor de snelle reacties.
We gaan morgen inslaan. Hart en niertjes enz is toch orgaanvlees? Als ik dat wil geven kan dat ivm het krijgen van Kivo. dat ik dan b.v 1 dag orgaanvles geef dan een dag vis of botten en dan weer kivo?
Zal toch wel elk weekend anders worden.
Geven jullie je honden 1x of 2 x p/d eten?
Hart en niertjes,pens,maagjes en lever is orgaanvlees.
Als je bijvoorbeeld 7 maaltijden kivo geeft geef je de andere maaltijden barf,ga ik even uit van 2 maaltijden per dag,dus kun je bijv 1 maaltijd per week orgaan geven maar hou in de gaten dat dit laxerend is...misschien deze maaltijd delen met een andere barfmaaltijd,bereken dit even met de percentages orgaan wat je gaat geven.
Hier krijgen ze 2 keer per dag te eten.
Door uniteddogs
#542464
We zijn botten wezen halen. heb geitenribben, hartjes, lever en eendennekken en pens meegenomen.
Gelijk portie gemaakt voor de kleine honden en de grote.
Ze hebben vandaag hun eerste geitenvlees op en dat beviel ze goed.
Voor 2 Chineesjes en ons ouwetje van 15 jaar heb ik het naderhand in stukjes geknipt.
Eerst zelf laten proberen maar ze kregen het niet fijn.
Voor hun heb ik van de ribben het vlees gesneden en de grote hebben een stk op van zo'n 400 gram.
Hier een aktiefoto(mag dat hier?)
Afbeelding
Door JR
#542468
Lizzy schreef: Ga je naar het Islam Center? Daar kun je ongeveer alles wel meenemen wat hier staat:
http://www.barfclub.nl/islam/fotogaller ... m_cent.htm
ik zag op de foto geitenribben staan met aardig wat vlees er aan,er stond n bordje bij met de prijs...€1,25 per kg :o is dat met vlees en al??is geen geld toch?
Door uniteddogs
#542470
Ik heb 5 kilo voor 5,- euro. Dus valt zeker erg mee.
Kippennekken viel mij op dat die groter zijn dan als ik ze haalde in ermelo.
Moet zeggen verder niet gekeken naar kip want daar ligt mijn vriezer vol mee. Krijgen we altijd gratis als we voer gaan halen.
Door tieneke
#542673
JR schreef: ik zag op de foto geitenribben staan met aardig wat vlees er aan,er stond n bordje bij met de prijs...€1,25 per kg :o is dat met vlees en al??is geen geld toch?
Is lekker goedkoop ;)
Door Borke
#543384
JR schreef: ik zag op de foto geitenribben staan met aardig wat vlees er aan,er stond n bordje bij met de prijs...€1,25 per kg :o is dat met vlees en al??is geen geld toch?
Het is helemaal geen geld als je 10 kg koopt, dan is het 1 Euro per kg.
Er zit flink veel vlees aan en is hier (naast biologische kip) favoriet op het menu 8)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door