Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Pauline
#542662
Ik geef Joep en Joris sinds kort 1x per dag eten. Dus nu krijgen ze 300 gram ineens.

Wat mij opvalt is dat Joep nu ineens dikker wordt van dezelfde hoeveelheid eten die hij normaal in 2x kreeg ??? ??? ???

Zijn er meer mensen die die ervaring hebben?

Heb eigenlijk al het plan opgevat om weer terug te gaan naar 2x daags voeren, hoe lastig ik het zelf ook vind. Maar Joris eet niet in 1x 300 gram.... en Joep heeft de afgelopen 2 dagen gal gespuugd. :-\
Door Shifra en Sharel
#542671
Ik geef die van mij smorgens en savonds te eten.
Shifra heeft er last van als haar maag leeg is smorgens, ze moet iets binnen hebben.
En anders gaat ze ook spugen, komt wel niets uit, maar t schijnt dat ze dan toch niet lekker is.

Over het verbranden weet ik niet, maar t lijkt mij..dat als je smorgens een half portie geeft, ze dit kunnen verbranden tot de volgende halve portie.
Hoop dat er iemand is, die daar een beter antwoord op heeft.
Door Mevroi Kruim
#542674
Ik heb ook de indruk dat bij minder maar grotere maaltijden het voedsel beter benut wordt. Ik voer al heel lang 1x per dag maar toen ik overging op 5 x per week kon ik minder gaan voeren, met name Tara.
Lekker voordelig!
Gebruikersavatar
Door Pauline
#542697
Nou minder is ook geen optie. Joris is beslist schraal genoeg en moet eigenlijk nog behoorlijk uitzwaren. Maar ja... 1x per dag 300 gram eet hij dus echt niet op. Terwijl 2x 200 gram geen enkel probleem is! ::) :D

En dan blijf ik Joep ook 2x per dag wat geven. Vind het gewoon zielig (stom misschien) als hij erbij staat terwijl Joris wel wat krijgt. :-[
Door bas rouge
#542735
Ja, ik herken dat ook dat ze bij minder vaak eten (maar dan meer) dikker worden als je dezelfde totaalhoeveelheid per dag aanhoudt.
Door ~Joke~
#542820
Klopt volgens Mogens wordt het eten bij 1 grote maaltijd beter opgenomen en zouden ze met een kleinere portie toekunnen. . Twee kleinere maaltijden 'vliegen' door de maag.
Ik ben sinds vorige week maandag ook 1 maaltijd aan het voeren en sta op het punt om weer naar twee terug te gaan. Ze zijn alledrie weer aan het poepeten geslagen iets wat ze normaal in het voorjaar niet meer doen. Spike heeft gisteren in het bos modder gevreten wat hij thuis gekomen in de kamer weer uitspuugde. Vanavond spuugde hij gal. Ik laat ze maar aangelijnd uit omdat ik me anders dood erger aan hun gedrag en constant loop te foeteren. Dat is het me allemaal niet waard.
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#542889
Ik ben sinds een paar maand ook 1 x per dag gaan voeren. Het bevalt mij erg goed!
Sanne krijgt maar 300 gram per dag, en als ik dat in 2 maaltijden geef, is het 2 x bijna niets voor haar. Nu eet ze tenminste 1 x per dag een fatsoenlijke hoeveelheid. Bij haar heeft het geen invloed gehad op haar gewicht.

Jory (oudje) had er in het begin wel wat moeite mee. Dat wil zeggen, om in 1 x een dagportie op te eten. Ze liet in het begin steeds wat staan. Ik denk dat na een week of 2, alles op ging en sindsdien eet ze haar bak in 1 x leeg. Ze moest echt even wennen aan een grotere hoeveelheid in 1 maaltijd. Daarvoor, met 2 x per dag, sloeg ze wel eens een maaltijd over. Nu nooit meer.
Ze is nu inderdaad ook aangekomen, terwijl ze per dag even veel krijgt als ervoor. Dat vind ik wel prettig, aangezien ze altijd erg schraal was.
Door Helen
#542897
Joke Miedema schreef: Klopt volgens Mogens wordt het eten bij 1 grote maaltijd beter opgenomen en zouden ze met een kleinere portie toekunnen. . Twee kleinere maaltijden 'vliegen' door de maag.
Ik ben sinds vorige week maandag ook 1 maaltijd aan het voeren en sta op het punt om weer naar twee terug te gaan. Ze zijn alledrie weer aan het poepeten geslagen iets wat ze normaal in het voorjaar niet meer doen. Spike heeft gisteren in het bos modder gevreten wat hij thuis gekomen in de kamer weer uitspuugde. Vanavond spuugde hij gal. Ik laat ze maar aangelijnd uit omdat ik me anders dood erger aan hun gedrag en constant loop te foeteren. Dat is het me allemaal niet waard.
Bij Balou beviel het ook heel slecht. Ze ging ook veel en veel meer poep eten. En ging echt knock out na een maaltijd. Bij Kuma is het uberhaupt onmogelijk, dus ik ben er helemaal vanaf gestapt dat 1x voeren.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#543078
Nou jullie het zeggen..... :o :o :o Gisteren at Joep voor de aller-, allereerste keer poep! Zou dat er wat mee te maken kunnen hebben?

Nu blijf ik twijfelen wat ik moet doen.... 1x per dag iets minder geven en het nog even aankijken of toch weer terug naar 2x daags.

Wat is volgens jullie voor een jonge hond van net 1 jaar beter?
Gebruikersavatar
Door sylvia
#543115
Je kunt het even aankijken en als het zo blijft gaan dan gewoon weer twee keer per dag gaan voeren, toen ging het goed toch. Hier hebben de puppen gisteren hun eerste vastendag gehad en nu hebben ze net voor twee dagen eten gekregen ze liggen nu nog te knagen en van drukke spring in het veldjes zijn ze nu heerlijk rustig.
Door pallas
#543120
hier wordt al een poosje één keer per dag gevoerd. als ik goed nadenk hebben ze allebei een periode gehad dat ze wel eens een kattedrol aten :P maar sinds een maand of 4 hebben ze er geen behoefte meer aan. het kan dus ook een fase zijn.
het kan ook zijn dat ik nu erg smokkel wat ze zijn sinds die tijd ook van 50/50 naar volledig barf gezet.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#543122
pallas schreef: hier wordt al een poosje één keer per dag gevoerd. als ik goed nadenk hebben ze allebei een periode gehad dat ze wel eens een kattedrol aten :P maar sinds een maand of 4 hebben ze er geen behoefte meer aan. het kan dus ook een fase zijn.
het kan ook zijn dat ik nu erg smokkel wat ze zijn sinds die tijd ook van 50/50 naar volledig barf gezet.
Kattenpoep is natuurlijk wel een ander verhaal, kattenpoep is een waar feestmaal voor een hond de meeste katten eten fabrieksvoer en dat zit barstens vol geur en smaakstoffen , die kattendrollen geuren als een delicatesse voor de hond.
Door bas rouge
#543174
Vooropgesteld dat ik ze niet tot the limit laat eten, dat durf ik niet met Barousse. De anderen zouden dat wel kunnen, die stoppen gewoon als ze vol zitten (denk ik).

Maar ik merk aan Barousse wel dat het heel erg scheelt of ze een flinke maaltijd heeft gehad of een gewone portie. Als ze echt een behoorlijke portie heeft gehad dan is ze daar ook echt wel 1,5 dag tevreden mee (tegen het gal spugen krijgen ze dan wel een kledder yoghurt of hutenkase of kwark in hun bak).

Ze gaat dan niet lopen snaaien of enorm op eten gefixeerd zijn. Heeft ze maar een beetje op 's ochtends omdat ik voor 's avonds ook nog eten voor ze heb dan blijft ze op zoek naar eten.
Door Fynn
#543211
Ijuba was 15 maanden toen Fynn erbij kwam. Om rangorde problemen te voorkomen kreeg zij toen ook 3x per dag eten.
Nu zijn we sinds 2 maanden terug naar 2x per dag eten en vooral Ijuba heeft er last van maagzuur en weer meer poep eten omdat ze honger heeft.
Ik denk er ook wel eens over omhaar weer 3x per dag te geven of zou ik dat niet moeten doen?

Groetjes Rian,Ijuba en Fynn
Door koosenpetra
#543303
Sinds een week krijgt onze hond 1 keer per dag 400 gr, ipv 2 keer 250 gr.
ondanks dat ik het idee heb dat hij sàvonds meer tevreden is van zijn ( grotere ) portie, eet hij sinds die tijd ook weer gras? Hij deed dit in het verleden wel eens af en toe , maar nu dagelijks.
herkent iemand dit? ??? Verder lijkt hij nergens last van te hebben. Spugen/gal opgeven doet hij niet.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door