Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door wimk
#542149
Hallo allemaal.

Ik heb vandaag in mijn enthousiasme 5 kilo kippenekken en 5 kilo kip karkassen gekocht.

Ik heb er netjes zakjes van gemaakt, maar dit zijn toch geen goede "complete" maaltijden.

Wat moet ik er nog meer bijdoen zodat ik van al deze zakjes een maaltijd kan maken.
Het zijn namelijk heel veel zakjes.

Gr Wim
Door reneetje
#542155
Ik zou sowieso lekker kijken of je ook aan kopvlees kan komen of ander spiervlees. dit is ook erg belangrijker.

Ook lekker een groentemix kijken of je dat naar binnen kan krijgen met iets lekkers. wat yoghurt, een eitje, wat vis.
Door wimk
#542186
sylvia schreef: Kippennekken en kipkarkassen zijn geen komplete maaltijden maar zijn wel een waardevol onderdeel van een barfmenu .
Ja dat snap ik wel een beetje, maar wat moet ik er dan bijdoen? om het wel een goede maaltijd te laten worden?
HELP ME
Gebruikersavatar
Door sylvia
#542187
wimk schreef: Ja dat snap ik wel een beetje, maar wat moet ik er dan bijdoen? om het wel een goede maaltijd te laten worden?
HELP ME
Wat wil je doen, wil je gewoon k.v.v. voeren met eenn barfdag ertussen of wil je gaan barfen
Door Lizzy
#542299
Als je 1 of 2 dagen in de week iets wilt geven met deze kip-dingen, dan hoef je het niet compleet te maken. Wij doen niet aan complete voeding ;D. Nee maar serieus, de bedoeling met barf is dat je je voeding zodanig afwisselt dat je hond alles binnen krijgt, maar niet door er complete menu's van te maken. Mag wel hoor, maar het is zo lastig...

Je kunt best 1 dag kip + restjes groente van jullie eigen maaltijd (of groentemix) en bijv. een blikje sardientjes geven.

Dan kun je de andere dag kip + groente + een eitje of een stukje pens of een stukje lamsvlees (of rundvlees of kalkoenvlees ofzo) geven.

Dan is het toch een beetje lollig aangekleed ;D
Laatst gewijzigd door Lizzy op do 04 mei 2006, 09:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Door wimk
#542479
Ik vroeg dit omdat ik normaal gesproken kvv geef.
En dit wil ik wle blijven doen.
Bumper kan nu gelukkig ook tegen Bibi, en Streep kan tegen alles.
Ik kan dus als ik het goed begrijp af en toe een zakkie kippenek/karas vervangen door kvv, met wat groentenmix ozid.

Tnx a lot.
Laatst gewijzigd door wimk op do 04 mei 2006, 14:41, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door