Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door reneetje
#541450
Verleden week kon ik wat viskoppen halen, daar had ik hier al een vraag over gesteld. Nu kregen we ook een zalmkop van 700 gram erbij :D. maar die doen we eerst nu nog in de vriezer, aangezien ik niet zeker weet waardie vandaan komt.

De andere koppen waren van schelvis. dit vond djago niet echt onwijs lekker, maar met wat mix heeft ie het wel binnengekregen voor een deel. Hij heeft hier verder geen last van gehad, nu is mijn vraag, is het gevaarlijk om zalm straks te geven na 10 dagen ingevroren te zijn? of kan ik echt beter wachten met zalm geven tot djago meer soorten vis opheeft??

Hij heeft overigens gisteravond een blikje makreel in eigen sap op, dit smaakte erg goed vond hij en ook hiermee geen problemen gehad in zijn maag.

Ik weet dat zalmkoppen vaak erg hard zijn om te geven in het begin, maar djago is sowieso een erg sterke hond met zijn kaken, en hij sloopte zonder problemen al botten van kalkoen.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#541455
Ik weet niet hoe groot je hond is, maar om de zaak niet te overdrijven zou ik beginnen (als je een grote hond hebt dan) met een halve kop. Zalm is behoorlijk vet en kan daarom nog wel eens voor wat kleffe ontlasting zorgen als het in te grote hoeveelheden gegeven wordt.
Qua hardheid moet het geen probleem zijn en zowel, dan hak je 'm in 4 stukken.
Door reneetje
#541457
Angelique schreef: Ik weet niet hoe groot je hond is, maar om de zaak niet te overdrijven zou ik beginnen (als je een grote hond hebt dan) met een halve kop. Zalm is behoorlijk vet en kan daarom nog wel eens voor wat kleffe ontlasting zorgen als het in te grote hoeveelheden gegeven wordt.
Qua hardheid moet het geen probleem zijn en zowel, dan hak je 'm in 4 stukken.
hij is om de nabij de 40 kilo. en nog jong. weet niet of dat van invloed is. maar ik zal beginnen met een halve kop, dus 350 gram ongeveer
Gebruikersavatar
Door Angelique
#541461
reneetje schreef: hij is om de nabij de 40 kilo. en nog jong. weet niet of dat van invloed is. maar ik zal beginnen met een halve kop, dus 350 gram ongeveer

Ja, lijkt me een mooi stukkie om mee te beginnen :D
Door reneetje
#541474
Angelique schreef: Ja, lijkt me een mooi stukkie om mee te beginnen :D
Ok dan dan ga ik dat lekker doen. ook uberhoudmaar even kijken of die het eet. het stinkt in ieder geval stukken minder dan die schelvis,. dat was echt niet te harden zeg pffff
Gebruikersavatar
Door Angelique
#541477
reneetje schreef: Ok dan dan ga ik dat lekker doen. ook uberhoudmaar even kijken of die het eet. het stinkt in ieder geval stukken minder dan die schelvis,. dat was echt niet te harden zeg pffff
Schelvis ken ik niet (de lucht dan) maar onderschat die zalm ook niet. Is al een crime om het van je handen af te krijgen :-X
Door reneetje
#541482
Angelique schreef: Schelvis ken ik niet (de lucht dan) maar onderschat die zalm ook niet. Is al een crime om het van je handen af te krijgen :-X
whaha dat mag ik nog meemaken. maar voorlopig moet het nog een klein weekje in de vriezer liggen. en dan mag ik dat ook voor het eert meemaken. en even kijken of djago het wat vind. Maar opzich is die erg makkelijk en een echte vuilnisbak haha.

Ik las toevallig een vraag of je wortelen zo kon geven ( ongesneden) en dat kon wel zeiden ze en dat had ik wel liggen en was benieuwd of die dat zou eten, en ja hoor haha 4 van die wortelen naar binnen.
En dat vis gaat in de loop der tijd ook wel lukken :D makreel vond ie gisteravond ook lekker :D
Door *Robin*
#541699
ik heb in de winkel van die huishoud-handschoenen gehaald, die doe ik aan als ik vis of orgaanvlees "behandel". ik vind normaal spiervlees niet erg om met me handen in te zitten maar orgaan vind ik nog net effe te vies :-X
Door roefus
#541702
reneetje schreef: Verleden week kon ik wat viskoppen halen, daar had ik hier al een vraag over gesteld. Nu kregen we ook een zalmkop van 700 gram erbij :D. maar die doen we eerst nu nog in de vriezer, aangezien ik niet zeker weet waardie vandaan komt.

De andere koppen waren van schelvis. dit vond djago niet echt onwijs lekker, maar met wat mix heeft ie het wel binnengekregen voor een deel. Hij heeft hier verder geen last van gehad, nu is mijn vraag, is het gevaarlijk om zalm straks te geven na 10 dagen ingevroren te zijn? of kan ik echt beter wachten met zalm geven tot djago meer soorten vis opheeft??

Hij heeft overigens gisteravond een blikje makreel in eigen sap op, dit smaakte erg goed vond hij en ook hiermee geen problemen gehad in zijn maag.

Ik weet dat zalmkoppen vaak erg hard zijn om te geven in het begin, maar djago is sowieso een erg sterke hond met zijn kaken, en hij sloopte zonder problemen al botten van kalkoen.
Ik lees nu net dat je kalkoenbot aan je hond geeft.
Ik heb begrepen dat botten van kalkoen knoerhard zijn en niet ongevaarlijk.
Misschien beter om dit niet te doen?
Door reneetje
#541704
roefus schreef: Ik lees nu net dat je kalkoenbot aan je hond geeft.
Ik heb begrepen dat botten van kalkoen knoerhard zijn en niet ongevaarlijk.
Misschien beter om dit niet te doen?
ja ik doe dit idd ook niet meer :D ik wist niet dat het kalkoen was oorspronkelijk, maar het is idd hard, maar zelfs dit kraakte die door en door tot het niet verder gekraakt kon worden. Maar ik wacht hier idd mee tot ik een goede machine heb om dit zelf te kraken heel goed.
Door roefus
#541710
reneetje schreef: ja ik doe dit idd ook niet meer :D ik wist niet dat het kalkoen was oorspronkelijk, maar het is idd hard, maar zelfs dit kraakte die door en door tot het niet verder gekraakt kon worden. Maar ik wacht hier idd mee tot ik een goede machine heb om dit zelf te kraken heel goed.

Denk zelfs dat de meeste vleesmolens het nauwelijks aankunnen.
Ik wist het ook eerst niet, hoor.
Had mooie kalkoenbouten op de kop getikt (vond ikzelf) ;D
Heb ze dus maar gefileerd. >:(
Door reneetje
#541773
ja erg leuk he hahaha, ik heb een hele la vol, en denk dat het idd het beste is om lekker het vlees eraf te halen en dat te geven. ook zonde om een vleesmolen aan te schaffen en dat ie direct kapot gaat ofzo.

Heb ik wel gelijk weer wat spiervlees erbij ;)
Door Celie-Marco
#541913
Angelique schreef: Schelvis ken ik niet (de lucht dan) maar onderschat die zalm ook niet. Is al een crime om het van je handen af te krijgen :-X
Wassen met tandpasta ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door