Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Ornella
#541100
Ik heb gelezen over de percentages van vlees, botten, en groenten, dus ik dacht ik ga maar eens proberen een groentenmixje te maken om het toe te voegen aan het vlees. Alleen vraag ik me af hoe het zit met fruit: ik lees wel dat je ook fruit moet/mag geven, maar iedereen praat alleen over groentenmix. Mag je geen fruit erin doen? Ik had wel een appel een een kiwi dorheen gedaan. Heb ik het fout gedaan? :-\
Door Laura2004
#541103
Ik maakte eerst ook een groente en fruitmix, maar nu doe ik dat niet meer. Ik heb er eigenlijk geen reden voor, maar er wordt gezegd dat het kan gaan gisten als je het door elkaar mengt. En sommige honden krijgen last van winderigheid (mijn honden hadden daar geen last van). Ik doe wel altijd sinaasappel door de groentemix ivm vit c, wat weer preventief schijnt te werken tegen hd, dus dat doe ik maar voor de zekerheid. En mijn hond(en) krijgen gewoon af en toe een stukje fruit. Kai lust alleen maar banaan, maar Ziggy vindt alles lekker zelfs zure kiwi's! :-X

Barfplaats wordt gesponsord door