Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Christin
#540139
Hallo,

Daar ben ik nog een keer, net het menu van Max in de menu rubriek geplaatst, maar toch nog een vraagje.

De slager waar ik kopvlees haal, die gaf me een paar stukken runderkraakbeen mee. Kan ik dat inderdaad aan Max voeren? Bevat kraakbeen evenveel eiwit als bot?

Groeten

Christin
Door Lizzy
#540799
Ik heb geen idee of het evenveel eiwit bevat, eerlijk gezegd. Ik ken de analyses van runderkraakbeen niet. Ik weet ook niet of het niet te hard is voor je hond. Op zich ben ik niet zo voor runderbot... Is het hard of zacht dat je weet, dat kraakbeen?
Door Christin
#540932
Hoi Lizzy,

Inmiddels maar een klein stukje geprobeerd. En het is met smaak gekraakt.

Het kraakbeen is best wel zacht spul.

Anderen met ervaring?

Groeten,

Christin
Door conleeuw
#540937
ik krijg ook wel eens kraakbeen, ze eten het wel, maar het is niet bij iedereen favoriet, de samestelling weet ik niet precies, maar ik kan mij niet voorstellen dat het evenveel eiwit bevat als vlees, het is volgens mij iets van bindweefsel.

HA, toch een lap text gevonden over kraakbeen, ok niet runder, maar het is een begin.

Het kraakbeen bestaat uit vier lagen en gaat geleidelijk over in bot (foto). Kraakbeen bestaat voor ongeveer 90% uit water.

De kraakbeencellen bevinden zich in de diepere lagen en liggen in een matrix van voornamelijk collageen (bindweefsel) en suiker- en eiwitachtige stoffen. De kraakbeencellen vormen diverse producten zoals onder andere glucosamine en chondroitine, die met eiwitachtige stoffen verbonden zijn aan een lange keten die bestaat uit hyaluronzuur.

van de site van zonnet geplukt.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door