Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door uniteddogs
#539638
Ik heb weer veel zitten lezen en wil in het weekend gaan barfen.
Mijn honden krijgen nu Kivo en dan 1x p/week kippennekken of macroni met vis en groente.
Dan dus 5 x Kivo en in het weekend barf

Nu vraag ik me af hoeveel ik mijn kleine honden mag geven aan botten.
Met de grote ben ik niet zo bang dat ze teveel krijgen want die kunnen wel wat hebben.
Onze kleine honden wegen van 4 kilo tot 6 kilo en krijgen nu 3 kleine kippennekjes of 1 vleugel op 1 dag.

Nu dacht ik om ze b.v op zaterdag vis te geven.
Sardines om te beginnen en dan in de avond groente/fruitmix met pens of hart.
Zondag dan iets van geitrib- wil ik eens gaan geven kennen ze nog niet. en dan in de avond weer orgaanvlees met groentenmix.
verder wil ik gewoon eens gaan kijken wat ze verder lekker vinden dus zal de maaltijd qua botten en orgaanvlees gaan verschillen.

Zou dit zo voor het weekend goed zijn?
Ik ben heel slecht in reken dus moet het per/hond nog gaan uitrekenen of even hulp aan husband vragen.
Wil niet dat ze te weinig binnen krijgen.
Zijn er 9 van dus 4 kilo tot 23 kilo dus kan mijn lol op.
Verder voer ik ook op het oog of ze niet te dik of dun zijn natuurlijk.
Heb er 2 die worden van lucht al dik en 2 daar krijg je met moeten wat vet op.

Vraagje mogen ze nu al zalmkoppen? en kan ik dat ook zo geven naast bv de Kivo of als enige snack voor die dag als ze weinig gedaan hebben?
Alvast bedankt voor de tips.
Laatst gewijzigd door uniteddogs op zo 30 apr 2006, 14:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#539777
uniteddogs schreef: Ik heb weer veel zitten lezen en wil in het weekend gaan barfen.
Mijn honden krijgen nu Kivo en dan 1x p/week kippennekken of macroni met vis en groente.
Dan dus 5 x Kivo en in het weekend barf

Nu vraag ik me af hoeveel ik mijn kleine honden mag geven aan botten.
Met de grote ben ik niet zo bang dat ze teveel krijgen want die kunnen wel wat hebben.
Onze kleine honden wegen van 4 kilo tot 6 kilo en krijgen nu 3 kleine kippennekjes of 1 vleugel op 1 dag.
Je kunt best een vleesbot geven dat even groot/zwaar is (of zelfs wat zwaarder) als dat je ze normaal gesproken qua gewicht in 1 maaltijd geeft. Dus zeg dat ze normaalgesproken 100 gram per maaltijd eten, dan mag je best 100 a 200 gram vleesbot geven hoor. Geef je ze de maaltijd ervoor of erna gewoon wat minder eten.
Nu dacht ik om ze b.v op zaterdag vis te geven.
Sardines om te beginnen en dan in de avond groente/fruitmix met pens of hart.
Zondag dan iets van geitrib- wil ik eens gaan geven kennen ze nog niet. en dan in de avond weer orgaanvlees met groentenmix.
Ik vind dat persoonlijk wel erg veel orgaanvlees. Vergeet niet dat in versvlees al veel orgaanvlees zit. Als ik jou was zou ik 1 maaltijd met rauwe/verse/hele vis geven en 1 maaltijd met spiervlees en groentemix. En dan de dag erop vleesbot (bijv. geit) en weer 1 maaltijd spiervlees met groentemix.
verder wil ik gewoon eens gaan kijken wat ze verder lekker vinden dus zal de maaltijd qua botten en orgaanvlees gaan verschillen
Dat is prima, maar zoals ik boven al schreef: ik zou op die 2 zelf samenstel dagen niet ook nog eens orgaanvlees geven maar juist spiervlees (dus vis, spiervlees, vleesbotten, groentemixje).
Zou dit zo voor het weekend goed zijn?
Ik ben heel slecht in reken dus moet het per/hond nog gaan uitrekenen of even hulp aan husband vragen.
Wil niet dat ze te weinig binnen krijgen.
Zijn er 9 van dus 4 kilo tot 23 kilo dus kan mijn lol op.
Verder voer ik ook op het oog of ze niet te dik of dun zijn natuurlijk.
Heb er 2 die worden van lucht al dik en 2 daar krijg je met moeten wat vet op.
Voor 2 dagen per week hoef je echt niks uit te rekenen hoor. Dat kun je gewoon op gevoel doen en even kijken hoe ze op het eten reageren. Qua hoeveelheid kun je voor de honden gewoon hetzelfde aanhouden als wat je ze normaal aan Kivo geeft.
Vraagje mogen ze nu al zalmkoppen? en kan ik dat ook zo geven naast bv de Kivo of als enige snack voor die dag als ze weinig gedaan hebben?
Alvast bedankt voor de tips.
Ja hoor, je kunt ze prima zalmkop geven. En ja, je kunt dit als maaltijd geven, je kunt dit als "vleesbot" geven na een Kivo-maaltijd en je kunt het als snack geven. De meeste koppen zijn vrij zwaar dus dat is wel een grote snack. Eventueel kun je de koppen ook door de helft knippen. Geen leuk karwijtje, maar wel te doen. Ik zou alleen, als je 1 keer per week een zalmkop geeft, niet ook nog eens een vis en een sardienmaaltijd geven. Dat wordt wel erg veel vis.
Door uniteddogs
#540018
Bedankt weer voor je antwoord.
Misschien domme vraag, maar wat is spiervlees?
Door Lizzy
#540308
uniteddogs schreef: Bedankt weer voor je antwoord.
Misschien domme vraag, maar wat is spiervlees?
Spiervlees is al het vlees dat geen orgaan is en dat het skelet bij elkaar houdt. Het vlees dat om je vleesbot heen zit; dAt is spiervlees!
Door uniteddogs
#540729
dus dan kan ik ze b.v geitenribs geven met veel vlees of kippenvleugels?

Ze hebben net hun eerste sardientje op en wat een lol voor mij dan :)
Er waren er een paar die het zo op hadden en een paar die mee aankeken van oke als jij wilt dat ik het eet.
En dan 2 die echt zoiets hadden van dat eet ik echt niet.
Voor hun doe ik het de volgende keer wel in de blender en met wat vlees erbij. Want juist dioe 2 moeten vis eten van de da.
Ze krijgen vanavond hun eerste groentemix met vandaag even wat macroni want heb niks anders.
ga morgen vlees halen in rotterdam, iemand nog tips wat ik echt moet halen voor ze?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door