Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Elise
#540420
Hmmpf, Spike heeft de afgelopen twee weken ineens bedacht dat ie geen orgaanvlees meer eet ::) Alles wordt afgelikt en opgegeten en dan ligt het orgaanvlees, keurig afgesopt nog in zijn bak. Hij heeft het hiervoor altijd gegeten. Ik snap er niks van.
Kan ik het op de een of andere manier lekkerder voor hem maken? Kan je orgaanvlees eigenlijk in de blender stoppen met groentemix?
Gebruikersavatar
Door - Judith -
#540436
Ooooow sjips Spieker!!!! Ja, dat kan, in de blender. Met groentemix of yoghurt of een eitje (als ie dat mag :-\).

Lust 'ie geen enkel soort orgaanvlees meer, of bijvoorbeeld alleen lever? Hè rottig Elise, hij mag al zo weinig...
Door Lizzy
#540437
Elise schreef: Hmmpf, Spike heeft de afgelopen twee weken ineens bedacht dat ie geen orgaanvlees meer eet ::) Alles wordt afgelikt en opgegeten en dan ligt het orgaanvlees, keurig afgesopt nog in zijn bak. Hij heeft het hiervoor altijd gegeten. Ik snap er niks van.
Kan ik het op de een of andere manier lekkerder voor hem maken? Kan je orgaanvlees eigenlijk in de blender stoppen met groentemix?
Je kunt proberen om het heel fijn te snijden of te malen (of inderdaad in de blender te doen met groente!) en te mengen met groente en bijv. geiten/hertenpens. Of pens en vlees. Of vlees en groente en een schepje geitenyoghurt ofzo.

En als dat niet werkt: zou je kunnen proberen om het te overgieten met gekookt water. En dan te mengen met iets dat hij lekker vindt.
Door Elise
#540447
ik had het heel fijn gesneden en er een eitje overheen gedaan, maar daar trapte hij niet in. De bak aan Fieps aanbieden vond hij ook geen probleem, normaal slikt hij dan alles snel door ;D

Ik zal het eerst eens proberen met groentemix in de blender! Trouwens Lizzy, geitenyoghurt, daar heb ik nog nooit aan gedacht :-[ Dat mag ie natuurlijk, joepie :D

En hij weigert nu inderdaad alle orgaanvlees Judith, hij is op het moment in zijn hele gedrag zo lekker koppig ;D, betekent wel dat het goed met hem gaat ;)
Door Elise
#540449
Tinker schreef: Mijn hondjes lusten ook niet graag orgaanvlees.Ik verdeel de hoeveelheid die ze per week mogen over 7 dagen.Dus een hondje moet hier 175 gram per week en ik verdeel dat dan over 7 dagen,dus nu iedere dag 25 gram gemixt met spiervlees/vis en groente mix/ei.
Dat is natuurlijk ook nog een optie!
Door conleeuw
#540467
Jazz is ook een m*&ts wat orgaan vlees beteft, ik verdeel het over de dagen, dat ze niet in ene keer veel hoef te eten, voer het in stukjes, en meestal uit mijn hand, dan wil het wel, niet enthusiast, maar het gaat er wel in. De enige wat ze pertinent niet wil vreten is niertjes! maar ik blijf het wel aanbieden ;)
Door Truus
#540660
Orgaanvlees is toch een verhaal apart. Probeer het eens met licht de kook erover heen. Zou kunnen dat het dan wel gegeten wordt. Dan langzaam afbouwen.
Hier vinden ze rauw ook niet het je van het.
Door Laura2004
#540672
Kai heeft ook een tijd gehad dat hij geen orgaanvlees moest. Helemaal niks, zelfs geen pens. Ik heb toen van alles geprobeerd, koken, bakken, in de keukenmachine met kaas en groente en niks hielp. En nu eet Kai weer alles, behalve niertjes en lever. Dus misschien dat het bij Spike ook een fase is.
Door Elise
#540705
Laura2004 schreef: Kai heeft ook een tijd gehad dat hij geen orgaanvlees moest. Helemaal niks, zelfs geen pens. Ik heb toen van alles geprobeerd, koken, bakken, in de keukenmachine met kaas en groente en niks hielp. En nu eet Kai weer alles, behalve niertjes en lever. Dus misschien dat het bij Spike ook een fase is.
Ik hoop het! Reuen... ::) ;D
Door Elise
#540709
Laura2004 schreef: ;D De dames eten hier altijd alles, maar Kai zit altijd te mieren. ::)
;D
Fiep is ook een kliko hoor, die eet alles, ook dingen die wij niet eetbaar vinden ::)
Door Nelly
#540786
Hier net andersom, Andor, de reu (vr)eet letterlijk alles en Angel de teef wil nog wel eens klieren en mutsen met haar eten. Raar genoeg ook zeer verschillend; soorten vlees of orgaan die de ene keer gladjes naar binnen gaan, staat ze de andere keer mee te knoeien. Maar evengoed grommen en haar tanden laten zien naar Andor als die te dicht bij komt naar haar zin.
Door bas rouge
#540792
Als de honden (meestal 1, nml. de jonge reu ;D) lever niet lust dan zorg ik ervoor dat het licht aan de kook is geweest, dan in kleine stukjes knippen en mengen met iets dat ie lekker vindt. Dat gaat tot dusver goed (behalve met paardenvlees).
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door